Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Brukererfaringer Nissan Leaf

Startet av Saxo, onsdag 02. november 2011, klokken 14:39

« forrige - neste »

offpist

Sitat fra: TS på onsdag 17. desember 2014, klokken 11:01
Skal overta en "norsk" 12' Leaf på fredag. Hvordan overføres kontrollen på bilen til meg og min Carwings app?
Forstår det slik at jeg må opprette en brukerkonto på Nissan.com(?)

Kan du ikke bare få passordet til innloggingen av nåværende eier?
Eller be han resette passordet.

Om det ikke lar seg gjøre, holder det med en telefon/mail til nissan.
Tesla Model S P85
Tesla Model 3 Performance (Solgt)
Tesla Model 3 LR (Solgt)
Nissan Leaf 2014 med 2018 model 40 KWH batteri.(Solgt)

TS

Sitat fra: offpist på onsdag 17. desember 2014, klokken 11:03
Sitat fra: TS på onsdag 17. desember 2014, klokken 11:01
Skal overta en "norsk" 12' Leaf på fredag. Hvordan overføres kontrollen på bilen til meg og min Carwings app?
Forstår det slik at jeg må opprette en brukerkonto på Nissan.com(?)

Kan du ikke bare få passordet til innloggingen av nåværende eier?
Eller be han resette passordet.

Om det ikke lar seg gjøre, holder det med en telefon/mail til nissan.

Er det ikke et personlig brukernavn og passord? Eller er kontoen direkte tilknyttet bilen?

Han skal overta min Tesla , men jeg kan ikke gi han mitt passord da dette er MyTesla som er en helt personlig konto. Jeg må der få Tesla til å flytte bilen til hans MyTesla konto.

Tenkte at det kanskje var det samme hos Nissan (?)
rEVolusjonen startet 15. oktober 2013
Des 14 SOLGT med sorg:
Model S85 - Dolphin Grey (foliert) , sort skinn, 3.rad barneseter og Morbær tre (love it...)
Sikkerhetspakke, lyspakke, Techpakke, luft , p-sens, ..
VIN 186XX

Des 14: Bestilt 2015 model S85D - Juni 15: Solgt

Des 14: Kjører Leaf 2012 med moderat rekkeviddeangst
Konebil
Juli 2015:
Kjøpt ny 15`Outlander PHIEV Instyle+ som midlertidig bil til ny 2016 Tesla ankommer... 
(I en eller annen versjon..)

Oktober 2016: venter S90D med alt, håper på FaceLift ..

Sitering av TS sine poster utenfor elbilforum.no tillates ikke uten samtykk

el nino

Det er umulig for meg å logge inn på Carwings for tiden. :'( Er det flere som har problemer?
Og hva er nummeret til kundesenteret?

frankols

Sitat fra: el nino på torsdag 18. desember 2014, klokken 13:30
Det er umulig for meg å logge inn på Carwings for tiden. :'( Er det flere som har problemer?
Og hva er nummeret til kundesenteret?
Jeg logger greit på, men det er (nesten) umulig å nå bilen, f.eks. til å sette på klimaanlegget eller sjekke batteristatus.
Jeg får opp feilmelding om at bilen ikke kan nås i mer enn 9 av 10 forsøk.

kjbu

Carwings er en del av bilen. Blir reklamert veldig for Carwings i annonsering og salgsprosessen.
Like stor del av bilen som f.eks radioen. Virker ikke radioen, går vi til verkstedet. Gjentar feilen seg 3 ganger, har vi rett på heving av kjøpet (eller prisavslag).

Bør vi alle gå til verkstedet, levere bilen og si de må fikse Carwings? Kanskje det er dette som må til for at Nissan skal bruke ressurser for å få det helt orden.

Audi E-Tron 55, 2020
Norges 2. EuroLeaf 2013
Porsche Cayenne, 2004 (solgt)
Opel Zafira 2002 (solgt)
Mercedes 190E 1986 (solgt)

tomrh

Den enkle fjernkontroll-løsningen til i-MiEV fremstår som genial akkurat nå, siden den ikke er avhengig av et nettverk og en sentral som virker. Vi får som oftest ikke startet forvarming av Leafen fordi Carwings svikter altfor ofte.  :(
Stjørdal
2019 Nissan e-NV200, 20.000 km
2012 Nissan Leaf (kjøpt -14), 180.000 km  
2012 Mitsubishi i-MiEV, 170.000 km

BE

Jeg må få lov, mot normalt, å skryte litt av at Carwings har fungert veldig bra for meg det siste året. Dette kan altså ikke være et generelt problem. Jeg benytter meg av Carwings minst to ganger daglig, og det er kanskje bare en av hundre ganger at det ikke fungerer. De få gangene det ikke fungerer kan det like gjerne ha med nettverksdekning/mobildekning å gjøre.

Det er godt mulig at grunnen til at det fungerer så bra er at jeg ikke bruker Nissan sin offisielle applikasjon. Jeg benytter meg utelukkende av LEAF Manager, som kobler seg opp mot serveren som tillater tidsinnstilling på klima og lading. Dette er en annen server enn det den offisielle nordiske versjonen bruker.

Det er en mager trøst for dem som sliter, og jeg ser uansett frem til den dagen OVMS støtter Leaf slik at vi har direktekommunikasjon med bilen.
Sølv Leaf. Levert av Ålgård Auto November 2011.

KrW

Leaf Manager er vel til Android. Finnes det noen alternativ til iPhone som fungerer bra? Nissans egen app er veldig ustabil til oss. De siste dagene med mange minus har jeg ikke fått forhåndstartet varmen i det hele tatt.
Model X 100D 2018 AP2,5-3
Model X 90D 2017 AP2 solgt
Model X 90D 2016 solgt
Automower 330X robotklipper
Leaf solgt
Model S85 (kun i to uker)

jkirkebo

Sitat fra: KrW på fredag 19. desember 2014, klokken 10:33
Leaf Manager er vel til Android. Finnes det noen alternativ til iPhone som fungerer bra? Nissans egen app er veldig ustabil til oss. De siste dagene med mange minus har jeg ikke fått forhåndstartet varmen i det hele tatt.

Jeg bruker LEAF Link. Den har fungert fint i hele år, null problemer.
Forhandler av ladestasjoner og ladekabler, se www.ladespesialisten.no
Kjører Tesla X75D fra mars 2017 og Model 3 SR+ fra oktober 2019.

Thomas Parsli

Jeg bruker også LEAF Link (har brukt den i snart tre år), men selv med den hender det forvarming ikke fungerer.
Tipper jeg har en feilprosent i vinter som er over 20%, mens den tidligere var noen få prosent...

Thomas
2019 Tesla Model X 100D 6 seter
2012 Nissan Leaf (128000km, mistet to streker på batteriet hittil)
1999 Peugeot 106 (solgt ved 99900km pga. batteriproblemer)

KrW

Sitat fra: jkirkebo på fredag 19. desember 2014, klokken 10:56
Sitat fra: KrW på fredag 19. desember 2014, klokken 10:33

Jeg bruker LEAF Link. Den har fungert fint i hele år, null problemer.

Takk skal du ha for tipset! Har prøvd den et par dager nå og har fungert veldig bra. Mye raskere enn den vanlige Carwings appen og jeg slipper å logge meg inn hver gang  :)
Model X 100D 2018 AP2,5-3
Model X 90D 2017 AP2 solgt
Model X 90D 2016 solgt
Automower 330X robotklipper
Leaf solgt
Model S85 (kun i to uker)

PK

Carwings og LeafManager nede idag ser det ut som... sikkert bilen som har problemer da..
Ofte slik at det ene programmet ikke får kontakt, sjelden at begge ikke får kontakt...

Frekhaug, 3 mil fra Bergen sentrum
Hvit Nissan Leaf (Eilif), (2013)
Brun Tesla Model S 85 (Tussla), (2015),
Tesla Model X reservasjon

Tor med Leifen

Sitat fra: PK på mandag 22. desember 2014, klokken 06:53
Carwings og LeafManager nede idag ser det ut som... sikkert bilen som har problemer da..
Ofte slik at det ene programmet ikke får kontakt, sjelden at begge ikke får kontakt...

Samme her. Logget inn, trykket "turn climate control on", ventet noen minutter og fikk "no response from the server. Please try again."

PK

Sitat fra: Tor med Leifen på mandag 22. desember 2014, klokken 07:32
Sitat fra: PK på mandag 22. desember 2014, klokken 06:53

Samme her. Logget inn, trykket "turn climate control on", ventet noen minutter og fikk "no response from the server. Please try again."

Jepp, samme som meg. Får håpe de fikser det kjapt =) blir litt "avhengig" av å ha kontroll på bil/lading m.m.hehe

PK

Da var den oppe å gikk igjen, fikk iallefall inn status nå. =)

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA