Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Nissan leaf batteri info

Startet av GRS, mandag 31. oktober 2011, klokken 23:18

« forrige - neste »

GRS

Helt enig. Forutsatt at batterikasser er solide og skikkelig festet, vektforhold er omtrent som originalt (evt m. lavere nyttelast) og komponenter/montering er ok og dokumentert kan jeg ikke forstå noe annet.
TM3P sort/sort

elektrolux

Sitat fra: bosonic på fredag 04. november 2011, klokken 00:23
Når Kewet / Buddy er godkjent så MÅ vel alle konverteringer som benytter tilnærmet samme oppsett også bli godkjent?  :-\

At en identisk bil kjører rundt med godkjenning argumentet, preller av som vann på gåsa.

Bare prøv å impotere en El Saxo uten å ha overenstemmelsesærklæring med det helt riktige rammenummeret.

Alle vet at disse bilene er identisk bygget, men det nytter bare ikke.
Stavanger:

Selger ladeutstyr via http://elbilhjelpen.no AS

Har hatt trimma City El, Citroen AX elektro
Har for tiden Tesla S85 VW e-Up, Peugeot P106 og Citroen Saxo, C1 EVie,  og Berlingo nye modellen, div. Think Classic og City 2010 model og Norges eneste Cree SAM og Chin 3 hjuler samt Vectric scooter. Kjøpt Fiat X 1/9 for elektrifisering og venter på Sort Solo EV #635 og Artega Karo for levering sommeren 2020

Daglig leder i elbilhjelpen.no

GRS

#32
De kan jo ikke bare si nei.....det må jo være begrunnet. Forstår ikke hvilke motiver de skal ha for å motarbeide skikkelig utførte konverteringer ???. Det er jo ikke noen prinsipiell forskjell på å bygge om fra bensin til el, eller å bygge om fra bensin til gass....eller diesel for den del. Selvsagt forutsatt at effekt/vektforhold, innfestinger og komponenter er ok og og godkjent.

Det er endel problemstillinger rundt dette med konvertering jeg rett og slett ikke forstår. Mulig jeg forstår det bedre når jeg går igang med prosessen og (eventuelt) møter "veggen" ;)
TM3P sort/sort

PerBear

I stedet for å slåss mot vindmøller (les biltilsynet) så anbefaler jeg å heller bygge enten:

1)  3/4-hjuls el-motorsykkel - mye enklere krav
2)  3/4 hjuls elsykkel  - ingen krav til godkjenning

;D
Sandnes, Norway.
TM3 AWD LR

cra

Sitat fra: PerBear på onsdag 09. november 2011, klokken 16:34
I stedet for å slåss mot vindmøller (les biltilsynet) så anbefaler jeg å heller bygge enten:
1)  3/4-hjuls el-motorsykkel - mye enklere krav
2)  3/4 hjuls elsykkel  - ingen krav til godkjenning

Og i stedet for å søke om byggetillatelser og denslags kan man jo bare slå opp et telt. ;)

Jeg synes det er flott at noen tar på seg denne kampen. Disse vil (når og hvis) de når gjennom bane vei for flere. Vi får bare håpe at myndighetene innser at det er dumskap å være så tverre og vanskelige før disse pionerene gir opp, og at vi får en oppmykning av regelverket som i alle fall noenlunde tilsvarer resten av verden.
Tesla Model S75D 30/6/17
Tesla Model S85 26/3/14-30/6-17, 82500km
Leaf 9/5/12
Think City, Har ACTIA diagnoseapparat.
Sykkylven (Sunnmøre)

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA