377.400,- pluss met. soltak og vinterhjul.

Startet av Myrvang, mandag 29. oktober 2018, klokken 11:44

« forrige - neste »

navyelsen

De lever i det minste opp til mottoet sitt:

KIA: The power to surprise!

Men om de overrasker positivt er en helt annen sak...  >:(
Kia e-Niro utlevert 15.02.2019

AppleKnocker

Niro er kun verdt 400 000 for meg hvis de har fikset støynivået fra PHEV og gjort det til gangs.

Hvis ikke er jeg enig med andre i tråden at jeg heller legger noen ekstra kroner på bordet for en elbil som er litt dyrere, men hel ved.

Kia er nok smarte som på kort sikt kan melke markedet med en pris som mange vil betale. Det vil vise seg om det er like lurt på lenger sikt...
BMW I3 2015
Tesla Model S85 2015
Tesla Model ≡ 2020 reservert
200 000 elektriske km kjørt siden februar 2015
Passivhus med fire ladeplasser

jkirkebo

Sitat fra: TM på mandag 29. oktober 2018, klokken 13:15
Sitat fra: Myrvang på mandag 29. oktober 2018, klokken 13:10
Venter nok på Tesla M3 og håper den starter under 300.000,- men raskere lading.
Noen tror visst fortsatt på julenissen  ;)

Hvis de til slutt får ut fingeren og får produsert SR med standard interiør så burde den havne på rundt 290.000,- i startpris. Om de bare produserer med premium interiør til Europa så havner vi nok fort på 330k.
Tesla Model Y LR 2024 (gul)

Myrvang

Jeg ville personlig heller hatt Tesla med premium interiør enn Kia,  hvertfall når Tesla er 40-70.00,- rimeligere.

Sent fra min SM-G930F via Tapatalk

2017 i3 Fully Charged
2020 e-NV200 7-seter
2014 e-NV200 5-seter til salgs
2011 Mitsubishi i-Miev
2015 Leaf Tekna   Vraket i Sinsenkrysset 2018
2011 i-On

hELgenen

Tror ikke M3 blir å finne til priser under 350.......håper jeg tar feil, men tviler sterkt

Zuexi

Sitat fra: Limodriver på mandag 29. oktober 2018, klokken 13:52
Sitat fra: Zuexi på mandag 29. oktober 2018, klokken 13:22
Hva er prisen for metallic lakk?
Var det overhode mulig å bestille FE uten metallic lakk?
Lokkepris fra KIA sin side å annonsere bilen for 377.400,- hvis man ikke kan velge bil uten metallic lakk, mener nå jeg.

Det var ikke mulig å bestille FE uten metallic eller pearl. Derfor tok ikke Kia seg bryet med å informere om prisen for metallic/pearl - du valgte det og må selvfølgelig betale.

Prisen for metallic er forresten 6250 for Niro hybrid. Det kommer 25% påslag på denne prisen fordi elbiler er så rimelige og BOS tror kundene vil betale 25% over pris med mva uten at det skader salget. BOS fornekter seg ikke hva grådighet angår.

Kan ikke si at "jeg valgte det" når det ikke var et alternativ uten. Soltak derimot kunne en ta et aktivt valg om en ville velge eller ikke.

Når FE ikke leveres uten metallic lakk blir det helt feil i mine øyne å oppgi en pris uten metallic lakk.

Er nesten like dumt å si at "e-Niro koster X kr. uten batteri".

Limodriver

Prisen burde ha vært oppgitt på FE inkludert metallic da dette var eneste alternativ.

I praksis koster FE godt over 380.

navyelsen

Sitat fra: Limodriver på mandag 29. oktober 2018, klokken 14:33
Prisen burde ha vært oppgitt på FE inkludert metallic da dette var eneste alternativ.

I praksis koster FE godt over 380.

legg også til forhandlers leveringstillegg, så er det nok umulig å komme under 390.000.
Vintekdekk må også til, så i praksis 400.000++
Kia e-Niro utlevert 15.02.2019

moby666

Snakket med min forhandler og fikk lovnad om storkunde rabatt, så virker som de har litt å gå på. Antar det er mulig å få 20.000 i rabatt.

lirekassa

Sitat fra: moby666 på mandag 29. oktober 2018, klokken 14:46
Snakket med min forhandler og fikk lovnad om storkunde rabatt, så virker som de har litt å gå på. Antar det er mulig å få 20.000 i rabatt.

Agrol?

AmocoCadiz

Har de blandet kortene, KIA er jo posisjonert som "Value" merket, Hyundai som det litt mer upmarket.
Hvordan de da rettferdigjør en strategi med 50000kr mer for Kia i.fht. Kona uten noe særlig merverdi henger ikke sammen.

At Kia FE så blir stående som utgaveversjon uten app og hengerfeste, når senere utgaver får det, vil videre senke bruktverdi ganske mye.

400k for Kia eller 400k for Tesla M3 ligger valget klart for M3 som er langt mer moderne og fremtidsrettet bil.

xyzzy

Sitat fra: AmocoCadiz på mandag 29. oktober 2018, klokken 14:51
Har de blandet kortene, KIA er jo posisjonert som "Value" merket, Hyundai som det litt mer upmarket.
Hvordan de da rettferdigjør en strategi med 50000kr mer for Kia i.fht. Kona uten noe særlig merverdi henger ikke sammen.

At Kia FE så blir stående som utgaveversjon uten app og hengerfeste, når senere utgaver får det, vil videre senke bruktverdi ganske mye.

400k for Kia eller 400k for Tesla M3 ligger valget klart for M3 som er langt mer moderne og fremtidsrettet bil.

Det er en bil i en annen og større klasse, den har noe utstyr som av en aller annen grunn forsvant på Kona (elektriske seter med minne) og Kona er opplagt feilpriset når man kan tjene 100000 på å ha stått i køen og flippe bilen.

Riktig pris er den som gir balanse mellom tilbud og etterspørsel.

Når det gjelder M3 er den forut for sin tid - førermiljøet er tilpasset egenskaper bilen ikke har de nærmeste årene: Selvkjøring. Er det en bil som skriker etter HUD er det M3. Gitt dagens dårlige miljø, Teslas vanskeligheter med å bygge kvalitet og kjempeproblemer på service/reparasjoner kan mange velge noe annet.

hELgenen

Glem selvkjøring på M3 - det er på vei ut - eller den kan tilbys de som ønsker en fastlane til kirkegården.......

tugit

Sitat fra: xyzzy på mandag 29. oktober 2018, klokken 15:05
Sitat fra: AmocoCadiz på mandag 29. oktober 2018, klokken 14:51

Det er en bil i en annen og større klasse, den har noe utstyr som av en aller annen grunn forsvant på Kona (elektriske seter med minne) og Kona er opplagt feilpriset når man kan tjene 100000 på å ha stått i køen og flippe bilen.

Riktig pris er den som gir balanse mellom tilbud og etterspørsel.

Når det gjelder M3 er den forut for sin tid - førermiljøet er tilpasset egenskaper bilen ikke har de nærmeste årene: Selvkjøring. Er det en bil som skriker etter HUD er det M3. Gitt dagens dårlige miljø, Teslas vanskeligheter med å bygge kvalitet og kjempeproblemer på service/reparasjoner kan mange velge noe annet.

Det er jo positivt at M3 er forut for sin tid all den tid man kan oppdatere bilen på den måten Tesla har løst det. Niro fremstår i så måte som en bil "bakut" for sin tid. Den har ett elektrisk sete med minne. Ingen app, og nå snakker vi 2019. Til og med sparkesykkelen min har en app!

lirekassa

Sitat fra: hELgenen på mandag 29. oktober 2018, klokken 15:09
Glem selvkjøring på M3 - det er på vei ut - eller den kan tilbys de som ønsker en fastlane til kirkegården.......

What? Er det ikke en ganske formidabel oppdatering av AP hos Tesla i disse dager?

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA