377.400,- pluss met. soltak og vinterhjul.

Startet av Myrvang, mandag 29. oktober 2018, klokken 11:44

« forrige - neste »

trykkertor

Sitat fra: Zuexi på onsdag 31. oktober 2018, klokken 20:22
Sitat fra: trykkertor på onsdag 31. oktober 2018, klokken 19:53
Sitat fra: Zuexi på onsdag 31. oktober 2018, klokken 19:34
I følge Kona delen av forumet tar det ca 2 måneder bare på å frakte bilen "over dammen" - hvordan skal KIA da klare å levere hvit bil på 2-3 måneder? Tviler på at det står en ordrereserve på kaia i Korea som det står "Norway" på.
Det løser de "lett".
Husk, du blir kontaktet for kontraktssignering ca 6 uker før bilen er klar. Altså er det 1.5 måneder til din bil er klar.
Ønsker du hvit bil, legger vi til 3 måneder på din leveringstid, altså får du da bil om 4.5 måneder.
Da har de de mulighet for å presse noen plain white inn i produksjonen i løpet av 2 måneder, og fortsatt 2 måneder på å få skipet til Drammen, og igjen 0.5 måneder til klargjøring og registrering.

Er ikke det de sier. De skriver 6 uker før bilen ankommer Norge - ikke 6 uker før produksjon.

Det er jo det jeg skriver. "Klar" som i at "nå er bilen klar for henting i butikk".

Zuexi

Sitat fra: trykkertor på onsdag 31. oktober 2018, klokken 20:32
Det er jo det jeg skriver. "Klar" som i at "nå er bilen klar for henting i butikk".
Aha, da skjønner jeg litt mer. Var litt kjapp i vendinga. My bad.

Aqua

Irritasjonen dreier seg trolig like mye om utvist uærlighet som faktisk pris. BOS lanserer en bil med spesifisert utstyr og metallic lakk til en gitt pris, kr 377 400. Så viser det seg at dette er villedende markedsføring, metallic som var eneste lakkvariant i FE, ansees nå som ekstrautstyr og i siste liten kaster BOS ut en redningsbøye til seg selv med å tilby en hvit ikke-metallic farge uten pristillegg.

BOS har åpenbart sett betalingsvilligheten i markedet og bestemt seg for å melke dette maksimalt. For ikke å krysse en grense på 380 000 for selve bilen, bestemmer de nå at metallic er ekstrautstyr, fordi de ser at de kommer unna med det.

For meg som ikke er blant de 1000 første, selv om noen trekker seg, er dette ikke det som bekymrer mest, men at BOS ikke gir noen prisantydning for de bilene som leveres etter de første 1000.  Jeg frykter at den aggressive prisingen gjør at man kan få en ribbet innstegsvariant til 340 – 350 000 og deretter i kjent KIA-tradisjon bli avkrevet 30 000 pr utstyrsnivå oppover. Plutselig er vi over godt over 400 000 før vi kommer til leveringskostnader, vinterhjul, matter etc. I så fall er det nok mange av oss som har lånt BOS kr 7777 og stått et par år i kø fullstendig uten mening. Det vil klart gjøre noe med min interesse for å ha noe som helst med BOS og avleggere å gjøre.

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA