Hovedmeny

Kommentarer etter visning av bilen

Startet av Trond.m, torsdag 25. oktober 2018, klokken 12:58

« forrige - neste »

oland

Sitat fra: trd-73 på lørdag 27. oktober 2018, klokken 19:00
Hei, konsollen tar like mye plass med eller uten 4-soners klimaanlegg. Den er jo ikke veldig brei da, er det ikke plass til føttene på utsiden? Veldig mange biler har jo en svær tunnell som er like bred som den konsollen.

Takk for info.  Mulig det går ja, men tror det blir nødvendig å prøvekjøre med alle 5 før vi bestemmer oss. Lurer også på hvor godt konsollen tåler små, skitne barnesko :-)
2017 Opel Ampera-e

jorgen.jevne

Sitat fra: Blade Runner på lørdag 27. oktober 2018, klokken 19:33
Så bilen på Lillestrøm i helgen. Den er tøffere i virkeligheten enn på bildene synes jeg  :)
Galaxy Blue fargen er også stilig. Det står mellom den og tyfongrå.

Nå gjenstår bare den endelige WLTP rekkevidden før jeg bestemmer meg. Håper på rundt 450, men kan leve med 400.

WLTP rekkevidden ville jeg tolket med forsiktighet. Det er jo en skandale det som skjer med Jaguaren nå (ift hva de har lovet kundene). Og Audi har vel sålangt bare lovet "minst 400km". Jaguren har 460.

Men svært lave EPA tall. "Men det er jo ikke relevant i Norge" ifg kommunikasjonsavdelingen til Jaguar. Jeg ler HØYT! https://www.side3.no/motor/jaguar-i-pace-rekkevidde-6695002

hemi

i-pace hadde 480km wltp, de justerte ned til totalt urealistiske 470..?! etter mye dårlige tester fra journalister og sa det var SW, nå har de begynt levere og sliter stadig

e-tron wltp betyr null, NEDC nesten mer. Det som betyr noe er EPA, den bør være "over 400" også.

Tin

Sitat fra: Touring på fredag 26. oktober 2018, klokken 22:13
Sitat fra: Tin på fredag 26. oktober 2018, klokken 19:47
Bil kansellert. For all del fin bil, men uten ett ladenettverk ala Tesla utgår den frem til noe tilsvarende er på plass (ionity mm).

Skjønner ikke helt det der.  Er jo utrolig mange fler CCS ladere enn Tesla ladere så skjønner ikke det argumentet. Hvis du overnatter i Oslo på hotel med lite strøm på din tesla, hva gjør du da?  Drar til Lier og lader eller tar nærmeste grønn kontakt?

Nå kjenner vel ikke du til mitt kjøremønster.. CCS ladere finnes ja, men det er 2 ladere som oftest. Ubrukelig for min del. Har en ioniq også. Kjører ikke på ferie med den. Har ikke tolmodighet. Jeg bor 10 min unna oslo, så overnatter jeg der bruker jeg ikke bilen :)

arvinds

Sitat fra: oland på lørdag 27. oktober 2018, klokken 18:06
Jeg har behov for plass til tre barn i baksetet, og konkluderte med at det ikke lar seg gjøre med konsoll ettersom det ikke blir nok benplass i midten. Men kanskje det er lov å håpe på at dette bare er et problem med 4 soners klimaanlegg, og att dette kan velges bort? Noen som vet?

Jeg er i samme situasjon og konkluderte vel med at bilen egentlig ikke er stor (kjører Q7 nå).  Jeg kom i kontakt med noen som jobbet på Møller Vest Audi som hadde sjekket om det gikk med 3 barnestoler og det gjorde det men kun ved hjelp av belter og ikke iso-fix. Han sendte meg også bilder der han har satt opp to barnestoler i henholdsvis midtsete og på en av sidene. Konklusjonen er at det går såvidt. Se bilder under.

Pingle

Sitat fra: arvinds på søndag 28. oktober 2018, klokken 12:06
Jeg er i samme situasjon og konkluderte vel med at bilen egentlig ikke er stor (kjører Q7 nå).  Jeg kom i kontakt med noen som jobbet på Møller Vest Audi som hadde sjekket om det gikk med 3 barnestoler og det gjorde det men kun ved hjelp av belter og ikke iso-fix. Han sendte meg også bilder der han har satt opp to barnestoler i henholdsvis midtsete og på en av sidene. Konklusjonen er at det går såvidt. Se bilder under.
Hvor mye ekstra plass trengs med isofix?
Vi er heldigvis ute av boblen med bakovervendt, men det hender det er ønskelig med voksen mellom to barneseter. Hun har heldigvis smalere skuldre enn meg, og jeg har forstått at jeg må være takknemlig for at det ikke er mine knær :angel:
Audi e-tron 55, kjøpt 05 2020

daktari

Avstanden mellom isofixene som er problemet.
Men hvis man sammenligner med Q7/xc90/gl/caravelle blir man skuffet.
E-tron er ganske lik vanlige stasjonsvogner som v90, A6, 5er etc i mine øyne. Opplever også E-tron som het lite knepp større enn I-pace.
Mine videoer av Autopilot 2 Mine I-Pace videoer
2023 ID.4 GTX 2021 ID.4   2022 BMW iX40   2021 Model 3 LR   2019 Audi e-tron 55   2019 I-Pace HSE   2017 S90D

Tellus

Sitat fra: daktari på søndag 28. oktober 2018, klokken 14:13
E-tron er ganske lik vanlige stasjonsvogner som v90, A6, 5er etc i mine øyne. Opplever også E-tron som het lite knepp større enn I-pace.

Enig,

Størrelsesmessig kanskje litt større enn Q5, X3 og GLC. Egentlig perfekt størrelse for mange vil jeg tro, men de som har Q7,X5 ellere XC90 får det litt trangere. Synes Audi valgte en fornuftig størrelse. Egentlig kunne de nok godt tatt den ned til Q5 størrelse uten at det ville hatt noe negativt å si for salget. Litt billigere og kanskje litt lengre rekkevidde tipper jeg hadde truffet blink i Norge i hvert fall.

mariusbb

Synes ikke midtkonsollen bak var noe problem egentlig,ihvertfall ikke for voksne. Vi var 3 menn som satt i baksetene, jeg i midten. Man har jo uansett føttene og bena på hver side av midtkonsollen, så jeg opplevde ikke som noe problem. Når det er sagt, så kan det være et problem med barn...

Chimp

Haha hvem har behov for 3 barneseter. Driver man barnehage så

Pingle

Sitat fra: Chimp på søndag 28. oktober 2018, klokken 17:32
Enhver med tre barn under tolv år, om man skal holde seg til anbefalinger.
Eller besøk av et i tillegg til sine to egne?
Audi e-tron 55, kjøpt 05 2020

AJ82

Heldigvis virker bilen like bra som jeg hadde håpet. Interiørkvaliten er topp, og utseende så bedre ut i virkeligheten enn på bilder. Virker større og tøffere. Benplassen i baksetet er veldig bra, bagasjerom kunne vært større, men holder fint for oss. Da er det bare å vente på tester av rekkevidde og prislister....

Håper også å få sett Galaxy Blue ute. Inne i kunstig belysning likte jeg den veldig godt og virker som det er brukt mye metallic i lakken.

A.J.
- 2024 Polestar 3
- 2022 Kia EV6
x 2022 Mercedes EQE 43 AMG
x 2023 BMW I4 M50
x 2022 Audi E-Tron GT
X 2021 Polestar 2 LR AWD
x 2020 E-Tron 50 Sportback
x 2019 E-Tron 55 SUV
x 2019 E-Golf

oland

Sitat fra: Tellus på søndag 28. oktober 2018, klokken 14:27
Sitat fra: daktari på søndag 28. oktober 2018, klokken 14:13

Enig,

Størrelsesmessig kanskje litt større enn Q5, X3 og GLC. Egentlig perfekt størrelse for mange vil jeg tro, men de som har Q7,X5 ellere XC90 får det litt trangere. Synes Audi valgte en fornuftig størrelse. Egentlig kunne de nok godt tatt den ned til Q5 størrelse uten at det ville hatt noe negativt å si for salget. Litt billigere og kanskje litt lengre rekkevidde tipper jeg hadde truffet blink i Norge i hvert fall.

Teslabjørn målte baksetet til 130 cm. Tilsvarende mål på min Ampera-e er 127 cm, og det er ikke i nærheten av å få tre barneseter inn der, så jeg er ikke overbevist. Men der er ikke verre enn å dra innom og prøve når muligheten byr seg. Ellers tror jeg denne bilen dekker andre behov, og vel så det. Venter nå spent på utstyrsliste/pris samt EPA.
2017 Opel Ampera-e

Troald

Sitat fra: Pingle på søndag 28. oktober 2018, klokken 19:06
Sitat fra: Chimp på søndag 28. oktober 2018, klokken 17:32
Enhver med tre barn under tolv år, om man skal holde seg til anbefalinger.
Eller besøk av et i tillegg til sine to egne?
Eller når man er besteforeldre som tar med barnebarna på ulike aktiviteter.
Renault Zoe ZE40 Life mars 2017
Nissan Leaf 40 LE april 2018

Blade Runner

Sitat fra: AJ82 på søndag 28. oktober 2018, klokken 19:29
Håper også å få sett Galaxy Blue ute. Inne i kunstig belysning likte jeg den veldig godt og virker som det er brukt mye metallic i lakken.

Her er Q8 med Galaxy Blue i fullt solskinn:

https://youtu.be/WMXYXzau434

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA