Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Kommentarer etter visning av bilen

Startet av Trond.m, torsdag 25. oktober 2018, klokken 12:58

« forrige - neste »

Orbit

Sitat fra: daktari på torsdag 25. oktober 2018, klokken 17:23
... jeg stusser over at Audi ikke har dekket inn alt det tekniske i front.
Du tenker på området mellom frunk og frontrute? Det er nok også et deksel der, men på visningen var det koblet til en 12V batteri-booster foran på passasjersiden, og klemmene på denne var såpass store at dekselet nok ikke var mulig å sette på igjen (og samtidig få igjen panseret).

Fra TB sin video:
[attachment id=0 msg=725329]
2016 BMW i3 94Ah
2019 Audi e-tron 55

AJ82

Sitat fra: Blade Runner på søndag 28. oktober 2018, klokken 21:57
Sitat fra: AJ82 på søndag 28. oktober 2018, klokken 19:29
Håper også å få sett Galaxy Blue ute. Inne i kunstig belysning likte jeg den veldig godt og virker som det er brukt mye metallic i lakken.

Her er Q8 med Galaxy Blue i fullt solskinn:

https://youtu.be/WMXYXzau434

Ser jo veldig bra ut  :+1:

A.J.
- 2024 Polestar 3
- 2022 Kia EV6
x 2022 Mercedes EQE 43 AMG
x 2023 BMW I4 M50
x 2022 Audi E-Tron GT
X 2021 Polestar 2 LR AWD
x 2020 E-Tron 50 Sportback
x 2019 E-Tron 55 SUV
x 2019 E-Golf

Pingle

Sitat fra: oland på søndag 28. oktober 2018, klokken 20:20
Sitat fra: Tellus på søndag 28. oktober 2018, klokken 14:27
Sitat fra: daktari på søndag 28. oktober 2018, klokken 14:13
Avstanden mellom isofixene som er problemet.
Men hvis man sammenligner med Q7/xc90/gl/caravelle blir man skuffet.
E-tron er ganske lik vanlige stasjonsvogner som v90, A6, 5er etc i mine øyne. Opplever også E-tron som het lite knepp større enn I-pace.

Enig,

Størrelsesmessig kanskje litt større enn Q5, X3 og GLC. Egentlig perfekt størrelse for mange vil jeg tro, men de som har Q7,X5 ellere XC90 får det litt trangere. Synes Audi valgte en fornuftig størrelse. Egentlig kunne de nok godt tatt den ned til Q5 størrelse uten at det ville hatt noe negativt å si for salget. Litt billigere og kanskje litt lengre rekkevidde tipper jeg hadde truffet blink i Norge i hvert fall.

Teslabjørn målte baksetet til 130 cm. Tilsvarende mål på min Ampera-e er 127 cm, og det er ikke i nærheten av å få tre barneseter inn der, så jeg er ikke overbevist. Men der er ikke verre enn å dra innom og prøve når muligheten byr seg. Ellers tror jeg denne bilen dekker andre behov, og vel så det. Venter nå spent på utstyrsliste/pris samt EPA.
Stemmer ikke helt med spesifikasjonene til Audi (https://www.audi.no/no/web/no/bilmodeller/audi-tron/audi-e-tron.html#layer=/no/web/no/bilmodeller/audi-tron/audi-e-tron/layer/drawer-dimensions.html)
Audi e-tron 55, kjøpt 05 2020

Trond.m

Jeg merket jeg meg at det var mange uvanlig stor klaring fra ytterkant av baksetet til døren. Det forklarer nok forskjellen på målene. Når man setter inn barneseter er det sikkert mulig å utnytte denne plassen. Hvorfor ikke setet går helt ut vet jeg ikke, men det er sikkert for å redusere faren for personskade ved påkjørsel fra siden.

hemi

Pingle

Personlig har jeg pleid å tenke >50cm komfortsone per mannfolk, en del mindre om det er annen miks. Delvis pga egen skulderbredde. 
Audi e-tron 55, kjøpt 05 2020

ELbilist1

Var nettopp på visning i Kristiansand:
Positivt: Gode seter foran, Romslig, Ganske pen bil.
Negativt: Ladeluke (Hvor holdbart er dette) Hengerfeste, som jeg ikke fikk noen fra AUDI til å åpne / ta ned...
Rom foran, Lite og at det ikke kan åpnes fra nøkkel... VINDUER BAK KAN IKKE TAES HELT NED, DETTE SYNES JEG ER ET STORT MINUS....

Jeg synes fargen var pen, selv i et kunstig lys... (grønn blå- SJØ aktig..)

Kommer nokk til å bestille, men hadde jeg fått tilhengerfeste på en S100D, så hadde jeg heller kjøpt den!!
:) Ren nytelse, hvær dag!

My2cents

Var innom på visning i Stavanger i dag, sitter igjen med samme inntrykket som etter å ha sett I-Pace for første gang live:

- Størrelsen innvendig gjenspeilet ikke det volumiøse ytre. Sjekket bagasjerommet til en A4 som sto der, det var omtrent likt så for de som er ok med det så er det jo tipp topp. Kontra dagens XC70 f.eks. er E-Tron er ikke i nærheten mht. plass.
- Bilen er hardware klargjort for selvkjøring men vil ikke selges med dette da det enda diskuteres med myndighetene omkring softwaren. At de ikke inkluderer adaptiv cruisekontroll på base versjon er nedtur, dette er jo ikke lenger et "premium" produkt.
- Ladenettverket er kanskje bra om 3-5 år, men enda altfor uutviklet.
- Innen 5 år kommer andre reelle stv. alternativer med 100% el og mye rimeligere.

Uansett bra at det kommer flere alternativer. Lykke til de som kjøper :-)

HalvorV

Var innom på Forus i dag, må vel si at bilen var som forventet.
Mindre enn en Sharan (som jeg har nå) men den er da større enn en A4...
Liker at det ikke skal være grensesprengende nytt og kult, ser bare positivt på feks at det er lik infotainment som i andre Audi-modeller.
Visuelt litt kjedeligere enn i-pace men så uendelig mye bedre enn Tesla sine vanskapte alternativ.
Tar dette med ladenettverk med knusende ro, har 400V i garasjen og kommer nok til å lade 99% der, Ionity kommer når det kommer.
Er fremdeles på listen som nummer 22xx og gleder meg til 2019

Tesla Model Y Performance solgt, bensin er den nye vinen!

1000kwh

Sitat fra: HalvorV på onsdag 31. oktober 2018, klokken 12:47
Var innom på Forus i dag, må vel si at bilen var som forventet.
Mindre enn en Sharan (som jeg har nå) men den er da større enn en A4...
Liker at det ikke skal være grensesprengende nytt og kult, ser bare positivt på feks at det er lik infotainment som i andre Audi-modeller.
Visuelt litt kjedeligere enn i-pace men så uendelig mye bedre enn Tesla sine vanskapte alternativ.
Tar dette med ladenettverk med knusende ro, har 400V i garasjen og kommer nok til å lade 99% der, Ionity kommer når det kommer.
Er fremdeles på listen som nummer 22xx og gleder meg til 2019
På hvilket måte er Tesla sitt infotainmentsystem vannskapt? :D

chargedup

Tipper han tenkte på utseende på bilen utvendig, ikke infotainment, da han skrev "Visuelt litt kjedeligere enn i-pace men så uendelig mye bedre enn Tesla sine vanskapte alternativ."
EQE 43AMG
Solgt: i3 (60Ah)-I-pace S-EQC-Model 3 LR-Ampera-Model Y-I-pace FE

Jarv!s

Hei.
Noen som har oversikt over hvor bilen vil bli vist frem?

Jeg har ikke reservert meg for audi, men synes bilen ser både fin og stor ut. Skulle gjerne fått sett den.
Forstår at det kanskje ikke er ledige plasser, men jeg kan ringe forhandler og alltids høre om jeg får komme ! :)
Model X 2018
Model 3 LR AWD - Solgt
BMW i3 94ah - Solgt

HalvorV

Sitat fra: chargedup på onsdag 31. oktober 2018, klokken 13:13
Tipper han tenkte på utseende på bilen utvendig, ikke infotainment, da han skrev "Visuelt litt kjedeligere enn i-pace men så uendelig mye bedre enn Tesla sine vanskapte alternativ."

Det er korrekt, mente utseende på bilen.
Infotainmentskjermen til Tesla er OK den selv om den mangler Audi sin tilbakemelding når man trykker på den. Litt utvikling må man nesten kunne forvente i løpet av årene som har gått siden Tesla kom med sin skjerm.
Tesla Model Y Performance solgt, bensin er den nye vinen!

hemi

Sitat fra: Jarv!s på onsdag 31. oktober 2018, klokken 13:25
Hei.
Noen som har oversikt over hvor bilen vil bli vist frem?

Jeg har ikke reservert meg for audi, men synes bilen ser både fin og stor ut. Skulle gjerne fått sett den.
Forstår at det kanskje ikke er ledige plasser, men jeg kan ringe forhandler og alltids høre om jeg får komme ! :)

bare møte i døra, du må nok gi fra deg en epost som betaling

Orbit

2016 BMW i3 94Ah
2019 Audi e-tron 55

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA