Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Nissan leaf batteri info

Startet av Radiobil1, onsdag 26. oktober 2011, klokken 11:51

« forrige - neste »

Soloz

Sitat fra: Hamar på torsdag 09. februar 2012, klokken 15:42
Hei Soloz.

Vi har nok valgt feil farge....

Vi bestilte 11.11.11 og får bilen først 9. mars....

Sånn er det. Klarer nok å vente litt til, når jeg allerede har ventet så lenge. Fikk forøvrig beskjed om at levering var utsatt til den 24 februar. 

nyttblad

Det er tydelig forskjell på hvor man bestiller fra ja. Bestilte også i september og skulle egentlig fått bil i går (trodde jeg) men en feil gjorde at jeg må vnte et par uker til . Ventetidn er lang og hard
Nissan Leaf (2012), Tesla S70D (2015)

arnejorg1

#212
Da var også jeg lykkelig leaf eier, den ble hentet i dag hos Witro bil. Kjempefornøyd så langt, nå blir det spennende og ta den i bruk i hverdagen :) :)
Det stod også flere biler klar for levering så  det er tydelig at leaf salget går så det griner

Før Nissan leaf. Nå, Renault Zoe hentet hos Carpoint hentet 13 juni 2015

daggad

Ålesund
TM3 LR AWD 2020
Leaf 24kW 2011

Bil2

Da er det enda en Leaf som ruller rundt i Oslo. Hentet en blå på Økern i ettermiddag. De hadde visst levert ut flere i dag. Har nå vært testet i oslotrafikken. Veldig behagelig å kjøre. Dette blir gøy ;D
Oslo
Blå Leaf 10.02.2012. Solgt
Kobberfarget Leaf 2018 40 kWh

mariowing

Hadde med meg gutta på skiskole på Skullerudstua i Oslo i dag og "gleden" var stor både blandt store og små når jeg tilfeldigvis så en ledig parkeringsplass for min blå Leaf ved siden av en annen blå. Burde tatt et bilde og postet her ;-) Begynner å rulle en del av den bilen her i byen når sånt skjer!
Oslo
Nissan Leaf levert februar 2012, solgt januar 2015
Tesla Model S 85 levert desember 2014, solgt august 2016
Tesla Model S P90DL kjøpt august 2016, solgt januar 2017
BMW i3 kjøpt januar 2017
Jaguar I-Pace reservert februar 2017

masae

Bestilte en svart Leaf hos BNH Økern på torsdag. De antok at den ville leveres i månedsskiftet mars/april.

BMW i3 94 Ah protonic blue levert 24.08.2016

nyttblad

Har fått beskjed om at et uttall biler er skadet under transport eller på kaia og at bilen min er rammet av dette. Noen andre som har fått samme beskjed?
Nissan Leaf (2012), Tesla S70D (2015)

masae

Hva er det som er skjedd? Og hva gjør Nissan/forhandler med det?
BMW i3 94 Ah protonic blue levert 24.08.2016

nyttblad

Nissan Leaf (2012), Tesla S70D (2015)

nyttblad

#220
Da har jeg fått beskjed fra selger om at bilene er såpass skadet at de ikke kan levere dem som nybil. Hva skaden var eller hvor mange biler det var snakk om fikk jeg ikke vite.
Fikk beskjeden to dager før jeg skulle få bilen og har ventet siden september på å få ny bil.
Alternativene mine var å heve kjøpet eller bestille ny bil.
Føler seg rimelig maktesløs.
Nissan Leaf (2012), Tesla S70D (2015)

RuneW

Sitat fra: nyttblad på onsdag 15. februar 2012, klokken 13:13Fikk beskjeden to dager før jeg skulle få bilen og har ventet siden september på å få ny bil.

Det var jo ikke noe stas. Nå vet jeg ikke hvor du holdet til hen, men på Brennes Auto / Sarpsborg er det ca 4 ukers leveringstid, så det kan muligens være et alternativ?
TM3 LR AWD
TMY LR AWD (bestilt)

nyttblad

#222
Fikk forespeilet 1-2 mnd ventetid avhengig av farge på ny bil ja. Men ikke spesielt artig å starte forfra når man egentlig ifjor sommer bestemte seg for bilen.
Begynner å lure på om det er meningen at man skal ha elbil. Forrige kjøp av elbil (gammel Think) endte med batterihavari etter 2 mnd bruk :( og nå har vi ventet i snart et år på å få en Leaf
Nissan Leaf (2012), Tesla S70D (2015)

kjekk

Det var leit å høre.  Men nå er jo ventetiden betydelig kortere, i tillegg har dere gjort unna all uflaksen man kan ha. Er sikker på at dere vil få et ekstra lykkelig og problemfritt eierskap om dere rister av dere skuffelsen.

Leafy

Synes hele greia høres veldig suspekt ut. Be om dokumentasjon på at skade faktisk har skjedd slik at forhandler ikke forsøker å lure deg.

Deretter ville jeg vurdert 5 muligheter:
1) Ny bil med en farge som har kortere ventetid.
2) Hele køen av andre som venter på samme farge som din må flyttes, slik at du får den neste som kommer.
3) Reparasjon og et betydelig prisavslag på bilen som er skadet (avhengig av hvor omfattende skaden er).
4) Ringe rundt til andre forhandlere og sjekk leveringstid der.
5) Spar 70-80.000 og kjøp en av trillingene.
Tesla Model X 100D 7-seter m/alt. Mottatt 23.05.19
Audi e-tron Limited Typhoon Grey. Mottatt 18.03.19 - Solgt!
Tesla Model S 75D m/alt. Mottatt 16.10.17 - Solgt!
Tesla Model X 90D 7-seter m/alt. Mottatt 10.10.16 - Solgt!
VW e-Golf m/VP og alt utstyr. Mottatt 28.05.15 - Solgt!
Nissan Leaf m/solcelle. Mottatt 15.11.11 - Solgt!

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA