Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Nissan leaf batteri info

Startet av Radiobil1, onsdag 26. oktober 2011, klokken 11:51

« forrige - neste »

Haavard

Fekk ein hyggelig telefon fra AutoCenteret i Åsane om at bilen blir klar til Torsdag den 2.feb og ikkje 10.feb som var planlagt :)
Tesla Model S 85 (2014)
Nissan Leaf (2012)

Mortenmann

Sitat fra: Haavard på lørdag 28. januar 2012, klokken 14:33
Fekk ein hyggelig telefon fra AutoCenteret i Åsane om at bilen blir klar til Torsdag den 2.feb og ikkje 10.feb som var planlagt :)
Gled deg - unødvendig å si  ;D
Beste kjøpet vi har gjort. Oppdager stadig nye detaljer som forteller om kvalitet.
SølvLeaf

bno

Stiller meg bak det Mortenmann sier. Fikk min mandag og er kjempefornøyd. Det jeg gikk ifra var en 10 måneder gml. VW Polo og er en teknologi som hører 1900 tallet til. Glad jeg gjorde dette valget.
Reservert Prolestar - Kansellert
VW ID.3 ST Reservert - Kansellert
Ventebil Kona sin E-Up 2016

Øststua

Og BNH Ski ringte for et par timer siden, og jeg henter Leaf´n min mandag til uka! Det blir stas! :D Takk til alle her på forumet for mye og god info! Kan i farta nevne apper, forsikring, rustbehandling, rekkevidde, ladepraksis og osv.  :D Gleder meg til å sette meg inn og kjøre... Ser også fram til å vekke oppsikt i lokalmiljøet her på bygda på Østlandet, der de aller fleste tror at elbiler kun er bybiler og 2. bil... hehe...
Aurskog-Høland. Fra og med 30. januar 2012, en glad eier av en sølv Leaf! :-)

Aspiranten

Sitat fra: Øststua på lørdag 28. januar 2012, klokken 16:35Ser også fram til å vekke oppsikt i lokalmiljøet her på bygda på Østlandet, der de aller fleste tror at elbiler kun er bybiler og 2. bil... hehe...

Det blir nok lite oppsikt dessverre, da den ser ut som en vanlig bil, dog langt ifra ordinær. Men det er slik her også. Kollegaer osv. spør oss om vi er redd for kommende bomstasjoner siden vi har kjøpt elbil. Jaja, det tar alltid tid før folk flest aksepterer endringer :) I mellomtiden kan vi nyte denne:

http://www.youtube.com/watch?v=WX-_azD2vNo&feature=related
Nissan Leaf

Øststua

Sitat fra: Aspiranten på lørdag 28. januar 2012, klokken 17:23
Det blir nok lite oppsikt dessverre, da den ser ut som en vanlig bil, dog langt ifra ordinær. Men det er slik her også. Kollegaer osv. spør oss om vi er redd for kommende bomstasjoner siden vi har kjøpt elbil. Jaja, det tar alltid tid før folk flest aksepterer endringer :)

Noe feil ord... Med "oppsikt" mente jeg mer i retning av at jeg skal "bekrefte" ovenfor mine sambygdinger her på bygda...  :)

Ja... desverre er det sånn... miljø er på "dagsorden" på manges lepper og skrivepult... men det er langt fra ord til handling hos mange... Vi får stå på videre!  :)

Åkkesom... Jeg gleder meg til helga er over! (for en gang skyld....)  ;D
Aurskog-Høland. Fra og med 30. januar 2012, en glad eier av en sølv Leaf! :-)

bno

Må si jeg likte den videoen godt. !!!!!!!!!!
Reservert Prolestar - Kansellert
VW ID.3 ST Reservert - Kansellert
Ventebil Kona sin E-Up 2016

Aspiranten

Øststua: Skjønner, jeg tenker i samme bane! :) Inviterer folk på kjøreturer titt og ofte. Alltid like gøy med overraskelsen: "neimmen, helt vanlig bil jo!". Og nå, snart 2 måneder senere har folk glemt skepsisen de ytret til oss når vi kjøpte elbilen. Nå sitter kollegene våre rundt lunsjbordet og skryter av elektrisk fremdrift og hvor genialt det er  ;) Han ene satt tilogmed bare og gliste i 10 minutter ved prøvekjøring, fikk jeg fortalt av min samboer  ;D En jeg tok med på tur brøt ut i imponert latterkrampe når jeg begynte å kjøre plutselig, uten at bilen hadde laget lyd. På forhånd var han selvsagt skeptisk til konseptet elbil, men etter at hans første gledeshyl i bilen hadde gitt seg kom det frem at det var hans jomfrutur i elektrokjerre  ;D (duh...)

bno: sjekk ut denne ! Øst-europeisk E30 vs. Tesla Roadster....

Nissan Leaf

Øststua

Sitat fra: Aspiranten på lørdag 28. januar 2012, klokken 19:48
Øststua: Skjønner, jeg tenker i samme bane! :) Inviterer folk på kjøreturer titt og ofte. Alltid like gøy med overraskelsen: "neimmen, helt vanlig bil jo!". Og nå, snart 2 måneder senere har folk glemt skepsisen de ytret til oss når vi kjøpte elbilen. Nå sitter kollegene våre rundt lunsjbordet og skryter av elektrisk fremdrift og hvor genialt det er  ;) Han ene satt tilogmed bare og gliste i 10 minutter ved prøvekjøring, fikk jeg fortalt av min samboer  ;D En jeg tok med på tur brøt ut i imponert latterkrampe når jeg begynte å kjøre plutselig, uten at bilen hadde laget lyd. På forhånd var han selvsagt skeptisk til konseptet elbil, men etter at hans første gledeshyl i bilen hadde gitt seg kom det frem at det var hans jomfrutur i elektrokjerre  ;D (duh...)
;D

Ja, veldig bra videoer!
Aurskog-Høland. Fra og med 30. januar 2012, en glad eier av en sølv Leaf! :-)

Øststua

Og nå står sølv Leaf´n i garasjen med støpselet i kontakta! De 80 km fra BNH Ski og hjem gikk smertefritt, og med "plenty" av strøm på batteriet igjen (iallefall til å være en "grønn" elbil-bilist)!  ;D Kjøreturen var akkurat som dere som har hatt Leaf´en deres en stund har beskrevet... Fortryllende stille og deilig! Ahhh.... Det er for øvrig - 12 ute nå, og skikkelig vinter...
Aurskog-Høland. Fra og med 30. januar 2012, en glad eier av en sølv Leaf! :-)

Rasmus.B

Grattis Øststua.

Får min blå på onsdag. Gleder meg som en unge ;D
Lørenskog

Blå Nissan Leaf levert 01 februar 2012
Tesla P85 Levert 08 november 2013

Øststua

Sitat fra: Rasmus.B på mandag 30. januar 2012, klokken 20:27
Grattis Øststua.

Får min blå på onsdag. Gleder meg som en unge ;D

Takker!  :) Gled deg!  ;D
Aurskog-Høland. Fra og med 30. januar 2012, en glad eier av en sølv Leaf! :-)

snurre100

Sitat fra: Øststua på mandag 30. januar 2012, klokken 20:18
Og nå står sølv Leaf´n i garasjen med støpselet i kontakta! De 80 km fra BNH Ski og hjem gikk smertefritt, og med "plenty" av strøm på batteriet igjen (iallefall til å være en "grønn" elbil-bilist)!  ;D Kjøreturen var akkurat som dere som har hatt Leaf´en deres en stund har beskrevet... Fortryllende stille og deilig! Ahhh.... Det er for øvrig - 12 ute nå, og skikkelig vinter...
Gratulerer.Var der i dag.Sto en sølv Leaf nede.Hvis du var nede så du kansje den sorte min.Får den i morra.Juhuuu....
Venter på Kia E Niro

leafen

#178
endelig er ventetiden over fikk min svarte leaf i dag  ;D
kjøpte den på nissan i kr sand av dagfinn a berg
en fantastisk selger ytet en mega service:)))))))))))))) ;D
fikk min leaf i dag 31.01

Aspiranten

Så mange nye Leifere de siste dagene, gratulerer! Tipper det er jubel og lykke i heimene rundt omkring nå  :D
Nissan Leaf

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA