Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Nissan leaf batteri info

Startet av Radiobil1, onsdag 26. oktober 2011, klokken 11:51

« forrige - neste »

snurre100

Sitat fra: leafen på tirsdag 31. januar 2012, klokken 20:26
endelig er ventetiden over fikk min svarte leaf i dag  ;D
Jeg også.Og så holdt jeg på å kjøre strømtomt på min første Leaf-dag....
Venter på Kia E Niro

ravn

Jeg fikk meg leaf sist fredag. Siden jeg var fleksibel i henhold til farge så tok det bare 2 uker fra bestilling til levering.

Endte opp med en nydelig white pearl. Nå føles alle andre biler som om de er laget med steinalderteknologi.
Sandnes, Tesla Roadster 2.5, Toyota Rav4EV, Citroen C-Zero og har fått solceller på taket. Tidligere 2011 Nissan Leaf, Twizy, 2000 Ford Ranger EV, Reva og Think Classic.
Elbillist siden 2002.

BE

#182
Sitat fra: ravn på onsdag 01. februar 2012, klokken 10:39
Nå føles alle andre biler som om de er laget med steinalderteknologi.
Helt enig! Fattern har en relativt ny S-klasse, en skranglekasse  ;D

Men han har bedre seter, den skal han ha!
Sølv Leaf. Levert av Ålgård Auto November 2011.

Rasmus.B

Har akkurat fått min blå Leaf hjem fra forhandler. Helt fantastisk følelse å eie denne bilen ::) Nå står den på lading etter å ha blitt kjørt litt hardere en nødvendig.
Lørenskog

Blå Nissan Leaf levert 01 februar 2012
Tesla P85 Levert 08 november 2013

Thomas Parsli

Henten min i dag tidlig  ;D

Siden P106en ble parkert i oktober og jeg har reist kollektivt i mellomtiden ble ikke overgangen for brå.
Hvis jeg skulle gått rett fra 99-modell P106 til 2012-modell Leaf vet jeg ikke helt hvordan jeg ville reagert...

Thomas
2019 Tesla Model X 100D 6 seter
2012 Nissan Leaf (128000km, mistet to streker på batteriet hittil)
1999 Peugeot 106 (solgt ved 99900km pga. batteriproblemer)

Aspiranten

Fornøyd med opplevelsen så langt da Thomas?  :)
Nissan Leaf

flux

#186
210 nyregistrerte Leaf i januar!

13. plass av alle bilmodeller og 1,9% av tot. antall biler.

Jeg tror det blir stigning utover hele året. Tipper 2,5% andel og over 3.000 solgte i løpet av 2012!

Kom igjen Nissan trøkk på med leveranser og markedsføring i Norge, dere må selge nå!
Med omtrent 100% superfornøyde Leaf kunder på denne gruppen og snart 7.000 entusiastiske postinger på Leaf forumet, har dere en drømmesituasjon, det må dere ikke kaste bort..

Markedet er disruptivt og i 2013/2014 blir det garantert mer konkurranse.

http://ofvas.no/bilsalget/

jkirkebo

Sitat fra: flux på torsdag 02. februar 2012, klokken 01:02
210 nyregistrerte Leaf i januar!

13. plass av alle bilmodeller og 1,9% av tot. antall biler.

Synd ikke tabellen går lengre enn til nr. 20. Det hadde vært veldig interessant å sett tall for trillingene også i januar...
Forhandler av ladestasjoner og ladekabler, se www.ladespesialisten.no
Kjører Tesla X75D fra mars 2017 og Model 3 SR+ fra oktober 2019.

kjekk

Henter min lyseblå tirsdag 7/2 hos BNH på Rud.  Takk til forumet for tips, nå står den til ekstra understellsbehandling før levering.

Go-carter

Klokka 13.00 i går ble jeg eier av bilen min! :D Det var ekstremt morsomt og kjøre ut fra Nissan! Og den bilen er jo så god! :D Har bare fått kjørt 5-6 mil grunnet jobb, men har 5-6 gode mil! :)
TMX60D
Leaf S 2015
Think 2011 2+2 Zebra "Sola" 106.000km pr. mars 2017
Think 2008 "CaThinka" kommende banebil

Aspiranten

Gratulerer kjekk og Go-carter.

Gleder meg til å høre dere skryte av bilen. Jeg koser meg like mye hver gang folk skriver hvor mye dem elsker Leafen sin her på forumet, for jeg vet så inderlig godt hvordan det føles  :D
Nissan Leaf

kenmyh

#191
Sitat fra: Go-carter på onsdag 08. februar 2012, klokken 09:06
Klokka 13.00 i går ble jeg eier av bilen min! :D Det var ekstremt morsomt og kjøre ut fra Nissan! Og den bilen er jo så god! :D Har bare fått kjørt 5-6 mil grunnet jobb, men har 5-6 gode mil! :)
Sitat fra: Aspiranten på onsdag 08. februar 2012, klokken 09:18
Gratulerer kjekk og Go-carter.

Gleder meg til å høre dere skryte av bilen. Jeg koser meg like mye hver gang folk skriver hvor mye dem elsker Leafen sin her på forumet, for jeg vet så inderlig godt hvordan det føles  :D

Haha, ser nå at jeg posta feil.. Ekke så lett når man bruker samme pc.. Det var jeg som fikk bilen, ikke Go-carter! :p

...og jeg er fortsatt ekstremt fornøyd! Selv om det er tilnærmet umulig og få ladeplass i Oslo om man kommer etter klokka 9.. :(
Skedsmo | Mekaniker for Henningstad Racing Team - www.henningstad.com

Svart Leaf levert 07.02.12, kjørt 31000 km!

Thomas Parsli

Hvor i byen parkerer du?
Ved sofienbergparken (kirkegårdsgata) er det ofte plass.

Thomas
2019 Tesla Model X 100D 6 seter
2012 Nissan Leaf (128000km, mistet to streker på batteriet hittil)
1999 Peugeot 106 (solgt ved 99900km pga. batteriproblemer)

kenmyh

Parkerer i nærheten av pilestredet.. Er en del plasser rundt her, sjekka ikke alle i dag.. Får gjøre det i morra :-)
Skedsmo | Mekaniker for Henningstad Racing Team - www.henningstad.com

Svart Leaf levert 07.02.12, kjørt 31000 km!

daggad

Sitat fra: Go-carter på onsdag 08. februar 2012, klokken 09:06
Klokka 13.00 i går ble jeg eier av bilen min! :D Det var ekstremt morsomt og kjøre ut fra Nissan! Og den bilen er jo så god! :D Har bare fått kjørt 5-6 mil grunnet jobb, men har 5-6 gode mil! :)

Wow...har du også kjøpt deg Leaf !!?
Ante ikke du skulle jha engang jeg..men grattis !!

Har bikket 5500 km vår nå !  ;D
Ålesund
TM3 LR AWD 2020
Leaf 24kW 2011

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA