Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Drammen

Startet av Joakim Sveli, tirsdag 25. oktober 2011, klokken 10:23

« forrige - neste »

Ole C

#150
Nissan Nordic har sovet i timen de har ikke fanget opp den interessen for bilen , noe de må ha tilgang til gjennom websiden der vi registrerte oss.  Kommer til å savne Toyota systemet, nå når bilparken skal bestå av 50% Toyota og 50 % Nissan.  Vurderte fakstisk å bytte Toyotaen slik at vi var 100 % nissan, men nei Nissan forhandleren her i Ålesund svarer ikke engang på mail ..... Får kjøre til Molde for service tenker jeg...

Akkuratt nå ønsket jeg at denne bilen het "Toyota Leaf"   ;D ;D ;D .

Idag ringte jeg selger hos BNH Økern, jeg "bestilte" i juni, skal ringe til han på torsdag for å sjekke chassi nummer -> levering november\desember.

Ikke at jeg tror noe på dette.

Toyota Leaf det hadde vært noe det :-)
Ole C
Ålesund

Nissan Leaf Hvit med Solcelle
Levert 29.11.2011

daggad

Sitat fra: Saxo på tirsdag 25. oktober 2011, klokken 17:51
Leveransen av min bil er fremskyndet til 01.11.2011 !!!
Har motatt  VIN nummer og motornummer .  8)
Blå leaf med spoiler. Skrev kontrakt i 2010.

Grattis Saxo, strålende nyheter !!!  ;D
Keep us updated !!  8)
Ålesund
TM3 LR AWD 2020
Leaf 24kW 2011

dissern

Sitat fra: Ole C på tirsdag 25. oktober 2011, klokken 18:01
Nissan forhandleren her i Ålesund svarer ikke engang på mail .....

Jeg skrev kontrakt 16 september på hvit bil med spoiler og har sendt 3 stk. e-poster til forhandler siden 8 oktober - har ikke fått svar på en eneste e-post og har heller ikke fått noen telefon. *sukk*
Hvit Leaf - november 2011
Grå Model S 75D - mai 2017

Aspiranten

Uke 51\52 fikk jeg mail om idag.

Bad selger om utsettelse til januar. Det er rimelig poengløst å motta bilen midt i romjulen... Og ikke minst taper man penger på bruktbilsalget når man har gammel modell :-)
Nissan Leaf

Leafy

Spørs om ikke BNH må levere biler til flåtekunder som Leaseplan osv først og at disse er prioritert. Kan være en mulig forklaring på at BNH ikke gir ut noen informasjon til privatkunder.

Fikk uansett en meget dårlig opplevelse når jeg var hos BNH på Rud tidlig i år, så det ble aldri aktuelt å bestille Leaf der. Min dårlige opplevelse blir bekreftet av det jeg leser her inne, dette er utrolig svakt av forhandleren.
Tesla Model X 100D 7-seter m/alt. Mottatt 23.05.19
Audi e-tron Limited Typhoon Grey. Mottatt 18.03.19 - Solgt!
Tesla Model S 75D m/alt. Mottatt 16.10.17 - Solgt!
Tesla Model X 90D 7-seter m/alt. Mottatt 10.10.16 - Solgt!
VW e-Golf m/VP og alt utstyr. Mottatt 28.05.15 - Solgt!
Nissan Leaf m/solcelle. Mottatt 15.11.11 - Solgt!

MARIUS_EL

Fikk telefon fra BHN Økern idag.. Bilen min, en hvit m/ spoiler skulle komme mot slutten av november med levering slutten av november/begynnelsen av desember... Bestilte 28.09.2011...

akseln

Gratulerer, Marius!  Da burde det også være håp om snarlig levering for oss som formelt bestilte to uker før deg.


MARIUS_EL

Takker  :) håper den holder til mitt forbruk, nemlig daglig pendling Tønsberg - Nordstrand  :o
Grunnen til at han ringte var nok mailen jeg sendte han litt tidligere på dagen.. Jeg ville informere om misnøyen her på forumet for manglende info.. Som jeg skrev så er " beklager dårlige tilbakemeldinger om din bestilling, og håper å vite mer neste uke" informasjon. Kanskje ikke den "vi" hadde håpet på, men i det minste vet vi at vi ikke er glemt. Han kunne forøvrig fortelle om ca 300 bestillinger hos dem på økern, så skjønner på en måte at det koker litt. Tror nok ikke det er leverandørene vi skal klage på når det gjelder info, hva har de å tjene på å holde det tilbake? Tipper der er mange som får leafen levert november/desember.

daggad

Gleder meg til "Mine erfaringer med Leifen" tråden kommer !  ;D
Ålesund
TM3 LR AWD 2020
Leaf 24kW 2011

CarlosJardinero

Oi, Marius, er ikke Tønsberg-Nordstrand en litt skummel avstand vinterstid? For ikke å snakke om returreisen.

rossifan46

Sitat fra: MARIUS_EL på tirsdag 25. oktober 2011, klokken 23:15
Takker  :) håper den holder til mitt forbruk, nemlig daglig pendling Tønsberg - Nordstrand  :o

Du bør hvertfall satse på 16A lader på stedet du reiser til? Vil tro det er greit med 100% kapasitet på den turen, og det tar vel fort 12-14 timer med den medfølgende 10A laderen.
Tesla Model S 85 VIN556XX Autopilothardware Lydpakke Vinterpakke Lyspakke Sort skinn Panoramatak Luftfjæring

daggad

Tønsberg-Nordstrand virker som en "spennende" tur på vinteren ja.. ::)
Jeg vil i alle fall tro at du kan glemme varmeapparatet. Når jeg ser på NAF ruteplanlegger så er det 108 km om du kjører E18, og 87 km om du kjører under tunnellen og opp på østsiden av fjorden.
Men vil tro du må være lett på høyrefoten uansett.
Ålesund
TM3 LR AWD 2020
Leaf 24kW 2011

Lipo

Sitat fra: Saxo på tirsdag 25. oktober 2011, klokken 17:51
Leveransen av min bil er fremskyndet til 01.11.2011 !!!
Har motatt  VIN nummer og motornummer .  8)
Blå leaf med spoiler. Skrev kontrakt i 2010.

Kontrakt 2010 ? Hvilken forhandler er dette ? BNH åpnet for kontrakt først i august.

akseln

Det opereres med ett sett med ulike datoer og lister
1. Dato for når man sendte sin interesse via nissan.no (tror ikke denne brukes)
2. Dato for proforma kontrakt ble signert/avtalt. Denne tror jeg kun er mellom kjøper og forhandler og er ikke lagt inn i noe bestillingssystem
3. Dato for formell kjøpekontrakt som legges inn i bestillingsysstemet til Nissan (fra 16.9)

Hvordan liste nr. 2 og 3 håndteres er usikker. Jeg tror det er slik at liste 2 er utgangspunktet for rekkefølgen bestillingene legges inn i liste 3 dvs. hvis Saxo skrek kontrakt i 2010 (liste 2) bør han være en av de første som ble lagt inn i liste 3.

Rekkefølgen biler faktisk blir levert avhenger også av tilgjengelighet på den bilen man har bestilt (farge/spoiler) og kanskje også kvotefordeling mellom forhandlerne.

Joakim Sveli

Sitat fra: rossifan46 på onsdag 26. oktober 2011, klokken 07:49
Sitat fra: MARIUS_EL på tirsdag 25. oktober 2011, klokken 23:15
Takker  :) håper den holder til mitt forbruk, nemlig daglig pendling Tønsberg - Nordstrand  :o

Du bør hvertfall satse på 16A lader på stedet du reiser til? Vil tro det er greit med 100% kapasitet på den turen, og det tar vel fort 12-14 timer med den medfølgende 10A laderen.

Jeg tror ikke det skal være noe problem dersom han tar ferja til Moss. Da snakker man kanskje 6 mil.
Ansatt i Fortum Charge & Drive Norge
Har kjørt 64000 km i Think (2008), solgt sep2011-  Har kjørt 69000km Leaf (fra nov 2011-okt 2014)- 
Kjører TMS 60, 2014 mod, kjørt 71 000 per jun 2016

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA