Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Drammen

Startet av Joakim Sveli, tirsdag 25. oktober 2011, klokken 10:23

« forrige - neste »

daggad

SitatMulig Elrey er den glade eieren

Her vet vi mer enn de kommende eierne.. !  ;D

(Jeg klarer forøvrig ikke fortsatt å nyte synet av en Leaf bakfra..jeg hadde sagt opp designeren)
Ålesund
TM3 LR AWD 2020
Leaf 24kW 2011

CarlosJardinero

Ser ut til at det blir en Leaf-eier som får regnr EL15000 ? Vedkommende bør få blomster og kake

daggad

Sitat
La bare merke til denne fordi den stod i veien ved hurtigladeren da jeg skulle parkere den lyseblå etter endt prøvekjøring (har hatt den fra i går til i dag...).

Leaf'en gjorde forresten stor suksess når jeg viste den fra på jobben og det er allerede flere interessenter.

Fortell mer ! :)
Ålesund
TM3 LR AWD 2020
Leaf 24kW 2011

akseln

Ja, det er det jeg sier. Hvis de hadde prioritert å få ut biler til entusiastene (les: de som er her på forumet), hadde de fått et lass med gratis selgere.

jkirkebo

Sitat fra: CarlosJardinero på torsdag 27. oktober 2011, klokken 11:58
Ser ut til at det blir en Leaf-eier som får regnr EL15000 ? Vedkommende bør få blomster og kake

Satser på at det bli min ;)
Isåfall tar jeg gjerne Baker Paulsens bringebærkake!  ;D
Forhandler av ladestasjoner og ladekabler, se www.ladespesialisten.no
Kjører Tesla X75D fra mars 2017 og Model 3 SR+ fra oktober 2019.

RuneW

Sitat fra: daggad på torsdag 27. oktober 2011, klokken 12:29
Sitat
La bare merke til denne fordi den stod i veien ved hurtigladeren da jeg skulle parkere den lyseblå etter endt prøvekjøring (har hatt den fra i går til i dag...).

Leaf'en gjorde forresten stor suksess når jeg viste den fra på jobben og det er allerede flere interessenter.

Fortell mer ! :)

Tja... fikk den med hjem i går ettermiddag og kjørte stort sett rundt i Sarpsborg "resten av dagen". Med en kjøring til "unge-aktivitet" og to foreldresamtaler ble det en god del hit-og-dit.

Guessometeret viste 91 km igjen da jeg satte meg inn i den. Jeg ble anbefalt å kjøre uten klimaanlegg for å bedre rekkevidden, men når jeg skrudde dette av dogget rutene helt igjen, så jeg måtte ha det på for ikke å bli en tikkende bombe i trafikken.

Med klimaanlegget på hoppet guessometeret fra 91 til 71 km. Som sagt kjørte jeg rundt og rundt i alle mulige nødvendige (og unødvendige :-)) ærend i Særp i går. Likevel, jeg hadde en følelse av at resterende km raste nedover. Jeg hadde en bråtur innom Brennes i går kveld og hurtigladet i 5 min (!), bare fordi det er så morsomt. Når jeg dro på jobb i dag morges hadde jeg 33 km igjen og når jeg var framme (etter 4 km) hadde jeg 25 km igjen...

Ellers var bilen selvsagt stillegående, og vindstøyen har de bra kontroll på. Dekkstøyen er imidlertid der og det er ikke slik at den er lydløs.

Prøvde forresten å skremme naboen (som var på vei, gående hjemover) i går ved å skru av "fotgjengervarsleren" og snike meg på ham. Det var imidlertid bare delvis vellykket fordi han på spørsmålet "vart du skræmt nå" sa at han hadde hørt meg på lyden av hjulene, men nok om det...

Morsomt med "luksusting" som keyless access og ryggekamera. Ryggekameraet var forresten en vits i regnværet vi hadde i går. Linsa ble så full av dråper og elendighet at det ble ren gjetning hva som var bak der.

Synes også nærlysene lyste litt dårlig på venstre side av veibanen. Mulig det bare er min gamle, slitne Carina som er feilstilt og lyser for mye.

En artig opplevelse var å kjøre på E6 fra Quality hotell, retning Halden. Påkjøringen er litt i nedoverbakke (og dette hjelper selvsagt litt), men Leafen akselererte som en rakett og hadde tett på 110 km/t allerede før jeg var ute av akselerasjonsfeltet. Litt morsomt for en stor gutt!

Resten av familien ble meget begeistret for Leaf'en, med unntak av min kone som vet bedre enn å gi etter det aller minste i slike tilfeller  :-\

TM3 LR AWD
TMY LR AWD (bestilt)

RuneW

Sitat fra: jkirkebo på torsdag 27. oktober 2011, klokken 13:00
Satser på at det bli min ;)
Isåfall tar jeg gjerne Baker Paulsens bringebærkake!  ;D

Mmmmm.....
TM3 LR AWD
TMY LR AWD (bestilt)

cra

Sitat fra: RuneW på torsdag 27. oktober 2011, klokken 13:09
Guessometeret viste 91 km igjen da jeg satte meg inn i den.

Hehh.... he he hehh... Du sa "Guessometeret".  :D  Artig (og kanskje treffende?) navn på måleren!

Morsomt med "luksusting" som keyless access og ryggekamera. Ryggekameraet var forresten en vits i regnværet vi hadde i går. Linsa ble så full av dråper og elendighet at det ble ren gjetning hva som var bak der.

Kanskje det kan være en ide å behandle den med ClearVue eller tilsvarende middel (Får på bl.a. Jula). Jeg har med stort hell behandlet vinduer på mine biler med det, og da trenger jeg ikke bruke vindusviskerne på en stund; vannet renner av mye lettere med det stoffet på ruta. :)
Tesla Model S75D 30/6/17
Tesla Model S85 26/3/14-30/6-17, 82500km
Leaf 9/5/12
Think City, Har ACTIA diagnoseapparat.
Sykkylven (Sunnmøre)

RuneW

Sitat fra: cra på torsdag 27. oktober 2011, klokken 13:13Hehh.... he he hehh... Du sa "Guessometeret".  :D  Artig (og kanskje treffende?) navn på måleren!

Kallenavnet "Guessometer" er, så vidt jeg vet,  helt dagligdags å bruke på mynissanleaf.com - og ikke helt uten grunn... ;D
TM3 LR AWD
TMY LR AWD (bestilt)

Boogie

Prøvde forresten å skremme naboen (som var på vei, gående hjemover) i går ved å skru av "fotgjengervarsleren" og snike meg på ham. Det var imidlertid bare delvis vellykket fordi han på spørsmålet "vart du skræmt nå" sa at han hadde hørt meg på lyden av hjulene, men nok om det...

Hadde en artig opplevelse i sommer med en iMiEV.
Kjørte gjennom en landsby i Danmark sent på kvelden, og så en katt som var på vei over gaten i bedagelig tempo.
Katten gikk på skrått over, og jeg nærmet meg bakfra.
Katter er jo kuule dyr, så jeg regnet med at den overså meg, og trillet forsiktig innpå mens jeg ventet på at den skulle komme seg over, men plutselig ble den klar over meg, og fikk totalt panikk :o. Jeg var kanskje 2-3 meter unna.   ;D
Tønsberg:
Nissan Leaf 2012 EU
Nissan Leaf 2017 30 kW Norsk
Venter på Tesla M3...

Har kjørt elektrisk siden 2001, og har hatt ca 20 elbiler. Totalt ca 500 000 km.

daggad

SitatResten av familien ble meget begeistret for Leaf'en, med unntak av min kone som vet bedre enn å gi etter det aller minste i slike tilfeller 

Herregud...er vi gift med samme dama !!?
Ålesund
TM3 LR AWD 2020
Leaf 24kW 2011

akseln

cra

Sitat fra: Akseln på torsdag 27. oktober 2011, klokken 13:49
+1

Jeg savner også den funksjonen der innimellom. Er det noe vi kan få på det nye designet, mon tro? Liker scorings-systemet på /. (slashdot.org) der man kan få +1 for informativ, innsiktsfull, morsom etc, og -1 for flamebait, trolling etc. :)
Tesla Model S75D 30/6/17
Leaf 9/5/12
Sykkylven (Sunnmøre)

akseln

Tja, nå var egentlig "+1", ment som "min kone også" :-). Flere forum kommer nå med "like" funksjon fra Facebook.

Edit: finnes også for SMF: http://custom.simplemachines.org/mods/index.php?mod=2543

cra

Sitat fra: Akseln på torsdag 27. oktober 2011, klokken 13:56
Tja, nå var egentlig "+1", ment som "min kone også" :-). Flere forum kommer nå med "like" funksjon fra Facebook.

Ah, slik, ja. :) Jeg bruker ikke slike FB-liker-knapper i særlig grad. Kanskje på nyhetsartikler innimellom, men jeg kunne tenke meg å markere at jeg liker et innlegg uten å poste det på facebook. Man har da blitt vant til å like ting.  :D
Tesla Model S75D 30/6/17
Leaf 9/5/12
Sykkylven (Sunnmøre)

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA