Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Drammen

Startet av Joakim Sveli, tirsdag 25. oktober 2011, klokken 10:23

« forrige - neste »

Elmo

Sitat fra: 2EL på mandag 24. oktober 2011, klokken 23:11
Jeg fikk mail fra Økern i dag etter at jeg purra om leveringsdato.
De kunne fortelle meg at de jobber med saken og at jeg kommer til å få et svar meget snart.
Han sier at de har nesten 50% av Leaf salget i Norge og har et stort logistikkmessig utfordring med listene.

Det burde de tenkt på litt før, hvorfor ikke bruke de listene som man registrerte seg på nettsiden.
Da hadde det ikke vært noe problem. Synes hele salget er amatørmesig >:(

På et tidspunkt sa faktisk selger hos BNH på Rud at rekkefølgen på listene fra nettsiden ville bli brukt blandt de som skrev kontrakt innen rimelig tid etter 8.okt..
Bor i Asker. Elbilist siden 2005. Div. Saxo/P106 som vi har kjørt tilsammen ca 165.000 km. Kun en kjørbar nå.
Har også en eUp 2015, gått 82.000 km, Tesla Model3 2019 og Seat Mii 2020.

Kristian

Jeg er temmelig sikker på at en såpass stor leverandør som Nissan har fokus på å få bilene kjapt fra Drammen til kundene slik at de kan få pengene inn så raskt som mulig. Jeg antar at de estimerte 3 uker er kun for å gi seg selv litt mer å gå på hvis problemer og forsinkelser skulle oppstå. En proffere leverandør ville turt å love mer fordi de tørr å skape forventninger.
Sort Tesla S Performance+ 2013, Nissan Leaf 2011 og Peugeot 106 El.

nyttblad

Trodde også at rekkefølgen på registrering av interesse/kjøp på nettsiden skulle telle men da jeg tilfeldigvis var innom BNH på Rud merket jeg at de hadde en intern liste der over interesserte og at det var den listen de brukte. Da var det bare å skriv seg opp der og havne langt bak i køen slv om jeg hadde registrert meg på sidene for lenge siden.
Alt i alt synes jeg det har vært det komplette kaos rundt disse listene og og også rundt hvilke forhandlere som får bil når.
Sitter enda og venter på tilbakemelding etter at jeg fikk epost den 14 oktober på at jeg skulle få leveringsinfo innen en uke.
Nissan Leaf (2012), Tesla S70D (2015)

Noppo

Jeg snakket med BNH på Rud i dag. De er veldig forsiktig med å gå ut med for mye informasjon fordi de "ikke vil skuffe kundene". Jeg tolket det dit at rundt 30 av de første som stod på listen har fått bekreftet leveransedato.

Jeg står på deres venteliste som ca 60.plass. Noe de estimerer betyr leveranse i begynnelsen av januar. Jeg klarer nesten ikke vente så lenge... :(
Tesla Model 3 2019
Nissan Leaf 2012.

nyttblad

Har ingen dårlig erfaring med BNH nei, de er hyggelige og hjelpsomme når man først er der. Men de burde ikke skape forventninger med å sende ut info som "Du hører fra oss iløpet av en uke". Da blir man gjerne litt utålmodig.
Nissan Leaf (2012), Tesla S70D (2015)

daggad

SitatJeg klarer nesten ikke vente så lenge...

Det er det komiske for min del. Jeg har aldri vært gal etter biler, og når jeg har kjøpt bil før så har det vært spennende men ikke i nærheten av dette. Det er ulidelig spennende med denne bilen. Dette er også første elbil for min del. iMiev var farlig nær på å bli det men klarte å vente.
Ålesund
TM3 LR AWD 2020
Leaf 24kW 2011

Joakim Sveli

Når det gjelder spørsmål om tilbakekjøpsavtale ved Brennes Auto, så har jeg aldri hørt noe om dette.

Brennes Auto har vært inne på forumet og informert sine egne og andres kunder om levering. Se tråden om Nissan Leaf i Sarpsborg.
Ansatt i Fortum Charge & Drive Norge
Har kjørt 64000 km i Think (2008), solgt sep2011-  Har kjørt 69000km Leaf (fra nov 2011-okt 2014)- 
Kjører TMS 60, 2014 mod, kjørt 71 000 per jun 2016

Elghost

Sitat fra: Noppo på tirsdag 25. oktober 2011, klokken 12:31
Jeg snakket med BNH på Rud i dag. De er veldig forsiktig med å gå ut med for mye informasjon fordi de "ikke vil skuffe kundene". Jeg tolket det dit at rundt 30 av de første som stod på listen har fått bekreftet leveransedato.

At de 30 første på BNH Rud skal ha fått bekreftelse kan umulig stemme. Jeg har kontraktsnummer på tidlig tyvetallet, men har ikke hørt noe etter mailen som ble sendt ut den 12. oktober.
Blå Leaf m/solcellepanel, levert fra BNH Rud.

Kristian

Sitat fra: elghost på tirsdag 25. oktober 2011, klokken 15:34
At de 30 første på BNH Rud skal ha fått bekreftelse kan umulig stemme. Jeg har kontraktsnummer på tidlig tyvetallet, men har ikke hørt noe etter mailen som ble sendt ut den 12. oktober.

Hvilken farge har du bestilt?
Sort Tesla S Performance+ 2013, Nissan Leaf 2011 og Peugeot 106 El.

Elghost

Blå Leaf m/solcellepanel, levert fra BNH Rud.

Kristian

Sitat fra: elghost på tirsdag 25. oktober 2011, klokken 16:04
Jeg har bestilt blå med spoiler

Høres jo kurrant ut. Det var vistnok en liten forhandler som uttalte at de som fikk først var de som har bestilt hvit eller sølv med spoiler, eller blå uten spoiler. Jeg har tatt det med en klype salt og antatt at de større forhandlerene har litt større utvalg. Spesielt BNH som bør være den største bør få noen biler med annes spekk. Kanskje uansett verd å ta en telefon å høre om det er mulig å få bil kjappere om du fjerner spoiler'n?
Sort Tesla S Performance+ 2013, Nissan Leaf 2011 og Peugeot 106 El.

Stigzy

#146
Sendte mail til Ålgård Auto om når bilen var klar til levering, og fikk tilbake at:

"Din bil skal være hos oss ca 9. des- vi vil sannsynlig trenge fra 5-7 dager fra den kommer til den er klar
(dette er opplysningene vi har fått fra Importør)


Med Vennlig Hilsen

Jan Egil Tengesdal,,

Virker som jeg vertfall får den før jul!  ;D Har bestilt Sølv metallic med spoiler og vinterdekk samt understellsbehandling. Skrev kontrakt den 17.August  :)
* Tesla Model S 85D 18.11.17
* Opel Ampera-E Amber 06.06.2017 - SOLGT
* Nissan Leaf Sølv Metallica levert 5/12-2011 - SOLGT

EL gringo

Hei. Jeg er ny her.
Jeg bestilte en sort Leaf for en drøy uke siden og fikk levering mellom januar og mars av forhandler. På fredag ringte det en dame fra Nissan som hadde tusen spørsmål om forhandleren fra bra, om de kunne svare på det jeg spurte om, om jeg hadde fått prøve bilen osv. Når hun spurte om hvorfor jeg valgte Leaf sa jeg at jeg holdt på å velge en av trillingene siden Leaf hadde 5 mnd levering. Hun ble først veldig overrasket over att forhandleren hadde sagt mars og at mye skulle gå galt hvis jeg måtte vente så lenge. Hun sa at de hadde solgt så mange at de ikke klarte å levere sånn som planen var nå, men at Nissan konsernet holdt på å lage en plan for å levere raskere. Hun regnet med at Nissan hadde en positiv overraskelse ang. leveringstid til alle som har fått levering til neste år og at vi fikk  vite mer om dette om 1-2 uker. Hun sa også at dette skulle man ikke snakke høyt om enda, men det går sikkert fint å skrive det på nettet:)

aukanmeister

Fikk bekreftet leveranse 17 desember hos Witro bil i dag.  Vi bestilte 19 juni. Den skulle egentlig leveres iløpet av november ifølge kontrakten. Litt skuffet over dette, men som jeg forstår på forumet, skal jeg vel ikke være alt for skuffet.

Vi gleder oss til vår første helt nye bil! Vi er jo litt stolte over at dette blir en elbil ;)

Saxo

Leveransen av min bil er fremskyndet til 01.11.2011 !!!
Har motatt  VIN nummer og motornummer .  8)
Blå leaf med spoiler. Skrev kontrakt i 2010.
Trondheim
Eier av 2003 Mod Saxo siden 2005.
Leaf nr.1 i Trondheim.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA