Er X75 på vei til å fases ut?

Startet av sn187, søndag 07. oktober 2018, klokken 21:11

« forrige - neste »

turfsurf

Temmelig sikker på at det første steget blir at X75 forsvinner, og en god prisreduksjon på 100d (50-100k). Hva som skjer etterpå blir spennende, men blir nok garantert to batteristørrelser.
i4 M50 2024 | Model Y P 2022 | BMW CE 04 2022 | x - e-tron 55 SB 2021  x - e-tron 50 SB 2021 | x - e-tron 50 2020 | x - Model 3 LR 2021 | x - I-Pace HSE 2019 |
x - i3 120Ah 2019 | x - Model X 100D 2017 | x - i3 60Ah 2015 | x - Model S 85D 2015  | x - Model S85 2013

JorEl

#46
Sitat fra: Espen Hugaas Andersen på torsdag 10. januar 2019, klokken 15:47

1. Introduserer ny Model X SR til samme pris som 75 kWh, men med ca 85 kWh. (Samme batterimoduler som 100 kWh, men redusert antall.)
2. Gir alle som bestilte X75 valget mellom enten f.eks 40.000 kroner i rabatt på sin eksisterende bestilling, eller å bytte til 85 kWh, til samme pris som bestilt.
3. Endrer navnet på 100 kWh Model X til Model X LR, og reduserer prisen med f.eks 50.000 kroner. Performance reduseres tilsvarende.

Jeg tror ikke Tesla har nok etterspørsel til å øke prisene, og det er lurt å øke batterikapasiteten på innstegsmodellen noe ettersom i-Pace/e-tron kommer standard med mer batterikapasitet enn 75 kWh.
Tror også at Tesla gjør det enkelt, og holder seg til 100kw/t pakken, med 18650 batterier. Leste en plass at 100pakken besto av moduler, og når man tok bort 2stk så fikk man 85. 75kw-batteriet er vist et 90kw-batteri hvor man har tatt bort to moduler. Med denne endringen vil man jo forenkle produksjonslinjene enda mer, samt logistikken.
Prisen på 100kwt-batteriet tror jeg også får en ny pris. Men hvor mye lavere?
Ut fra egoistiske hensyn, jeg har en 2mnd gammel S75D, så gru-gleder jeg meg til mandag :-\ ::) ???
:)

Edit; Sitter med en følelse at Tesla liker å ta vare på kundene sine, både eksisterende og kommende. Kanskje Tesla finner på noe for oss, som er nye eiere av S/X75D? Trøstepakke?
Tesla Model S75D 2018 MCU2 FSD HW3

"He is just our CEO. He cannot be trusted. Therefore we have no responsebility".

oStoreBil

Jeg tror hva som skjer på mandag er avhengig av inventory listen. Tesla ønsker vel først å selge unna alle 75 batteriene før de evt gjør annet sprell med 100...

JorEl

Tesla Model S75D 2018 MCU2 FSD HW3

"He is just our CEO. He cannot be trusted. Therefore we have no responsebility".

Sjøhyene

Jeg tipper det blir en pakke på ca 90kwh til pris litt høyere enn dagens 75. Og så en ny pakke med ca 120kwh til pris ca lik dagens 100. Disse blir da kompatible med nextgen supercharger @ ca 200kW. Ved å bruke batteri teknologien fra model 3 skal alt dette være relativt greit å få til.
Tesla model X 90D - 2017 (kjøpt 2019)
Hyundai Ioniq - 2016 (kjøpt 2018)

Tesla model S 85 - 2014 (solgt 2019)

Ørjan Stv

Bestille i dag ?? Eller vente?? Hva er anbefalingen...

JorEl

Kanskje man får billigst i dag, men mest for pengene i morgen :)
Tesla Model S75D 2018 MCU2 FSD HW3

"He is just our CEO. He cannot be trusted. Therefore we have no responsebility".

JorEl

Sitat fra: Ørjan Stv på søndag 13. januar 2019, klokken 12:39
Bestille i dag ?? Eller vente?? Hva er anbefalingen...
Kanskje det kan være lurt å legge inn en bestilling i dag, så kan man bruke "angreretten" om du er misfornøyd med valget i morgen?
Tesla Model S75D 2018 MCU2 FSD HW3

"He is just our CEO. He cannot be trusted. Therefore we have no responsebility".

emmern

75D forsvinner til mandag. Det er ikke sikkert det kommer noe nytt på dagen. Så du kan risikere å brenne inne med en bestilling på noe du ikke vet konklusjonen på ved løpet av de 2 ukene.
Tesla Model 3 Performance 2021
e-Golf 2018 300 FL

turfsurf

Sitat fra: emmern på søndag 13. januar 2019, klokken 14:23
Så du kan risikere å brenne inne med en bestilling på noe du ikke vet konklusjonen på ved løpet av de 2 ukene.
Bestiller man i dag så kjøper man ihvertfall to uker betenkningstid. Eneste grunnen til at jeg ville bestilt X75 er at det er helt opp mot maks av budsjettet. En stund fremover blir nok billigste X dyrere, uansett variant av batterier.
i4 M50 2024 | Model Y P 2022 | BMW CE 04 2022 | x - e-tron 55 SB 2021  x - e-tron 50 SB 2021 | x - e-tron 50 2020 | x - Model 3 LR 2021 | x - I-Pace HSE 2019 |
x - i3 120Ah 2019 | x - Model X 100D 2017 | x - i3 60Ah 2015 | x - Model S 85D 2015  | x - Model S85 2013

MT

Kan man virkelig avbestille innen to uker hvis man bestiller i dag?
Takknemlig for svar!

matsbue

#56
Mente det var 1 uke når jeg bestilte i høst? Bestillingen ble iallefall «låst» da, men man har kanskje 14 dager til å avbestille uansett? Man kan uansett visstnok levere tilbake bilen innen 3 dager etter den er utlevert (såfremt du ikke har prøvekjørt).

AndreasRingdal

Sitat fra: turfsurf på søndag 13. januar 2019, klokken 14:44
Sitat fra: emmern på søndag 13. januar 2019, klokken 14:23
Så du kan risikere å brenne inne med en bestilling på noe du ikke vet konklusjonen på ved løpet av de 2 ukene.
Bestiller man i dag så kjøper man ihvertfall to uker betenkningstid. Eneste grunnen til at jeg ville bestilt X75 er at det er helt opp mot maks av budsjettet. En stund fremover blir nok billigste X dyrere, uansett variant av batterier.

Siden de fjerner x75 fremfor å erstatte den med en gang så vil jeg tro at det som kommer til å bli entry model for X vil ha litt større batteripakke og koste litt mer.
På den andre side kan det jo hende det kommer en Short range versjon som er billigere men som gjør at du må ha 3 ladinger over fjellet fremfor to som med x75
TMX 75D (MCU2/HW3/FSD)
Leaf 24 fra 2016 til 2018 (50000km)

MT

Sitat fra: matsbue på søndag 13. januar 2019, klokken 20:09
Mente det var 1 uke når jeg bestilte i høst? Bestillingen ble iallefall «låst» da, men man har kanskje 14 dager til å avbestille uansett? Man kan uansett visstnok levere tilbake bilen innen 3 dager etter den er utlevert (såfremt du ikke har prøvekjørt).
Takk for svar!

Er det noen som vet om angreretten på 14 dager gjelder som for andre ting kjøpt over nettet?

turfsurf

Sitat fra: MT på søndag 13. januar 2019, klokken 21:15

Er det noen som vet om angreretten på 14 dager gjelder som for andre ting kjøpt over nettet?
Nei, den gjelder ikke. Kun den perioden som Tesla angir, husker i farten ikke om det var en uke eller fjorten dager.
i4 M50 2024 | Model Y P 2022 | BMW CE 04 2022 | x - e-tron 55 SB 2021  x - e-tron 50 SB 2021 | x - e-tron 50 2020 | x - Model 3 LR 2021 | x - I-Pace HSE 2019 |
x - i3 120Ah 2019 | x - Model X 100D 2017 | x - i3 60Ah 2015 | x - Model S 85D 2015  | x - Model S85 2013

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA