Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Import av Leaf

Startet av Nyzeta, torsdag 20. oktober 2011, klokken 00:07

« forrige - neste »

Lynet

Har noen målt hvor mye effekt laderen i Løvet trekker med kabelen fra Miev?
Drar den 16A og 3600W?
Trondheim:
Tesla X100D 2019 modell.

TimeBandit

Sitat fra: Lynet på tirsdag 29. november 2011, klokken 20:53
Har noen målt hvor mye effekt laderen i Løvet trekker med kabelen fra Miev?
Drar den 16A og 3600W?

Ja, sånn ca iflg clas ohlson effektmåleren jeg har koblet imellom når jeg lader på jobben.
Hvitt løv med bursdag 04/11/2011 Solgt
ModelX P#141 i bestilling Kansellert pga 2. seterad
Model S 60D - nå 75D med bursdag 26/9 2016

elektrolux

16,3 A 3800W i følge mine observasjoner
Stavanger:

Selger ladeutstyr via http://elbilhjelpen.no AS

Har hatt trimma City El, Citroen AX elektro
Har for tiden Tesla S85 VW e-Up, Peugeot P106 og Citroen Saxo, C1 EVie,  og Berlingo nye modellen, div. Think Classic og City 2010 model og Norges eneste Cree SAM og Chin 3 hjuler samt Vectric scooter. Kjøpt Fiat X 1/9 for elektrifisering og venter på Sort Solo EV #635 og Artega Karo for levering sommeren 2020

Daglig leder i elbilhjelpen.no

rossifan46

Sitat fra: elektrolux på torsdag 01. desember 2011, klokken 06:09
16,3 A 3800W i følge mine observasjoner
Hvordan holder 16A sikringen ved denne belastningen over tid?
Tesla Model S 85 VIN556XX Autopilothardware Lydpakke Vinterpakke Lyspakke Sort skinn Panoramatak Luftfjæring

Griffel

Sitat fra: rossifan46 på torsdag 01. desember 2011, klokken 08:32
Sitat fra: elektrolux på torsdag 01. desember 2011, klokken 06:09
16,3 A 3800W i følge mine observasjoner
Hvordan holder 16A sikringen ved denne belastningen over tid?
Har du en moderne 2 polet automatsikring av anerkjent fabrikat, eller kombiværn vil du normalt ikke få problemer med dette. Har du skrusikringer vil du ganske sikkert få problemer både om de er av smeltetypen eller skruautomater.
Hyundai Ionic.
Tidliger mange år i PSA klasiker.

RogerB

Om den kabelen trekker 16,3 A i 8 timer så kommer vi garantert til å høre mer om dette i fram tiden.

Til deg Griffel så er jeg redd du tar feil når det gjelder 16A UZ ellemeter (krus/skru sikkringer)
UZ ellementer kan belastes LANGT høyere en moderne kombi værn, dette er et kjent.

Om noen får brann i et annlegg og den laddekladden står i Leifen tror jeg det kan være lurt å ikke nevne det til forsikkringselskapet  ;D

Miev kabelen trekker 13A når den står plugget i en av trillingene?
Perle Hvit Leaf levert 05.12.2011
29000km 11.10.2012
53000kr besparelse 11.10.2012

Lynet

16,3A målt med en billig måler fra clasern kan nok godt være 15,5A.

Hva er problemet med å belaste med 16A?
Ifølge min elektriker skal det gå bra å belaste 16A 24/365 på et korrekt installert anlegg.
Men jeg vurderer å bytte ut til blå rundplugg istedet. Den tåler nok mye mer langvarig belastning. Får da heller sette på en 0,3m skjøtekabel med chuko når jeg skal lade på offentlig ladestasjon.
Trondheim:
Tesla X100D 2019 modell.

elektrolux

Sitat fra: Lynet på torsdag 01. desember 2011, klokken 21:03
16,3A målt med en billig måler fra clasern kan nok godt være 15,5A.

Det er ikke målt med en billig Claes Olson måler. Det ble målt med en Din skinne montert måler. Samme Måleren observerte maks 12,2A strømtrekk på en Natrium Think på full guffe.
Stavanger:

Selger ladeutstyr via http://elbilhjelpen.no AS

Har hatt trimma City El, Citroen AX elektro
Har for tiden Tesla S85 VW e-Up, Peugeot P106 og Citroen Saxo, C1 EVie,  og Berlingo nye modellen, div. Think Classic og City 2010 model og Norges eneste Cree SAM og Chin 3 hjuler samt Vectric scooter. Kjøpt Fiat X 1/9 for elektrifisering og venter på Sort Solo EV #635 og Artega Karo for levering sommeren 2020

Daglig leder i elbilhjelpen.no

RogerB

He he da vet du sikkert best Lynet, poenget mitt er at om du bruker utstyr som er beregnet for å trekke 13A på en Miev og du plugger den i en Leif som trekker 16.3 A så er det 99,9 % sjanse for at det er feil bruk og noen kan komme til å bruke det i mot deg.

Om du er på besøk til noen med et gammelt annlegg fra 1970, og de har 10A UZ ellementer, kabelen er 70 meter lang fordi den går helt ut i garasjen der du plugget deg inn, hvor lenge tror du den sikringen holder før den smelter?
Perle Hvit Leaf levert 05.12.2011
29000km 11.10.2012
53000kr besparelse 11.10.2012

Lynet

Sitat fra: elektrolux på torsdag 01. desember 2011, klokken 21:19
Sitat fra: Lynet på torsdag 01. desember 2011, klokken 21:03
16,3A målt med en billig måler fra clasern kan nok godt være 15,5A.

Det er ikke målt med en billig Claes Olson måler. Det ble målt med en Din skinne montert måler. Samme Måleren observerte maks 12,2A strømtrekk på en Natrium Think på full guffe.

Jeg siktet til TimeBandit sitt innlegg lenger oppe, men da tyder det på at Claserns måler er ganske korrekt :-)
Trondheim:
Tesla X100D 2019 modell.

Lynet

Sitat fra: RogerB på torsdag 01. desember 2011, klokken 21:22
He he da vet du sikkert best Lynet, poenget mitt er at om du bruker utstyr som er beregnet for å trekke 13A på en Miev og du plugger den i en Leif som trekker 16.3 A så er det 99,9 % sjanse for at det er feil bruk og noen kan komme til å bruke det i mot deg.

Om du er på besøk til noen med et gammelt annlegg fra 1970, og de har 10A UZ ellementer, kabelen er 70 meter lang fordi den går helt ut i garasjen der du plugget deg inn, hvor lenge tror du den sikringen holder før den smelter?

Men er ikke Miev kabelen merket 16A?
Trondheim:
Tesla X100D 2019 modell.

daggad

Hvor står det at dette er en ladekabel for i-Miev beregnet på 13A ?
Dette er en Panasonic 16A kabel. Det følger intet skriv eller noe der det står at den ikke er beregnet på 16A bruk.
Ingen Mitsumerking overhodet, og det står 16A med store bokstaver på fremsiden..
Ålesund
TM3 LR AWD 2020
Leaf 24kW 2011

daggad

Ålesund
TM3 LR AWD 2020
Leaf 24kW 2011

akseln

Var innom Motorforum på Kjeller i dag. De selger både 10A og 16A lader til i-Miev. 16A leveres som standard.

BE

Dersom laderen er merket med 16A og den i enkelte tilfeller trekker 16.3A vil det si mindre enn 2% avvik, det må da vel være innenfor spesifikasjonene på slikt utstyr?
Dessuten er det vel strengt tatt bilen som velger ladespenningen, "forteller" ikke bare ladekabelen bilen hva den har lov til å trekke?
Sølv Leaf. Levert av Ålgård Auto November 2011.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA