Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Import av Leaf

Startet av Nyzeta, torsdag 20. oktober 2011, klokken 00:07

« forrige - neste »

dissern

#45
Lader til I-Miev solgt i UK er 13A. Lader til I-Miev solgt i Norge er 16A (har en selv og den fungerer utmerket).
Hvit Leaf - november 2011
Grå Model S 75D - mai 2017

daggad

Ålesund
TM3 LR AWD 2020
Leaf 24kW 2011

Ole C

Sitat fra: daggad på torsdag 01. desember 2011, klokken 21:49

Hadde de denne på lager på motorforum Daggad? Betalte du med kort eller fikk du faktura? Blir dette den laderen du har med deg eller blir det denne du bruker hjemme?

Lurer på å stikke å kjøpe meg en jeg også når jeg en gang i neste uke er ferdig med hus flytting overtakelse og alt det der :P :P...
Ole C
Ålesund

Nissan Leaf Hvit med Solcelle
Levert 29.11.2011

akseln

#48
Jeg kjøpte en på Motorforum i dag (Kjeller). Var ikke på lager, men skaffer innen kl. 14 i morgen.

Jeg vil primært bruke denne som mobil lader i bilen, men vet at jeg av og til har behov for raskere lading på ettermiddagen (mellom middag og kjøring av kidsa på trening o.l.). Tenkt tilfelle kan være når jeg ikke får ladet i byen mens jeg er på jobb. Da er det kjekt å kunne lade litt raskere hjemme.

10A laderen monteres fast i garasjen.

Edit: Måtte forhåndsbetalte med kort. Var ikke helt vanlig vare i den butikken :-)

RogerB

Hele poenget er at dere må bruke hode om hvor dere plugger inn når det lades med 16A + over lengre tid.
Jeg tviler ikke et sekund på at klumpen tåler det, men gjør det elektriske annlegget du plugger deg inn på?
Perle Hvit Leaf levert 05.12.2011
29000km 11.10.2012
53000kr besparelse 11.10.2012

Ole C

Kabel 2,5mm2 , lengde 5 meter fra sikring 16A som står i hovedskapet. KUN utvendig kontakt med rett IP grad ment for LEAF montert ute. Montert av elektriker.
Ole C
Ålesund

Nissan Leaf Hvit med Solcelle
Levert 29.11.2011

flux

Sitat fra: elektrolux på torsdag 01. desember 2011, klokken 06:09
16,3 A 3800W i følge mine observasjoner
Hvilken spenning var det da ved kontaktpunktet til ladekabelen?

Er Leaf sin lader strømstyrt på en slik måte at den trekker konstant strøm uavhengig av spenning?

Lynet

Ikke gjør som meg da han prøvekjørte elbil, han trodde 16A stikket i garagen kun gikk dit. Men tørketrommelen gikk på samme kursen!
Han hadde problemer med å komme seg på jobb dgen etter  ::)
Trondheim:
Tesla X100D 2019 modell.

akseln

Våte klær eller tom Leaf (eller begge deler)  ;D

daggad

SitatHadde de denne på lager på motorforum Daggad? Betalte du med kort eller fikk du faktura? Blir dette den laderen du har med deg eller blir det denne du bruker hjemme?

Ringte og bestilte den, fikk den dagen etter og betalte da med kort. Jeg har hatt den i bilen men som med deg så kommer det elektriker og monterer et minimum 16A dedikert stikk. Da kanskje jeg vil bruke den litt hjemme også.
Ålesund
TM3 LR AWD 2020
Leaf 24kW 2011

Griffel

#55
Sitat fra: RogerB på torsdag 01. desember 2011, klokken 20:24
Om den kabelen trekker 16,3 A i 8 timer så kommer vi garantert til å høre mer om dette i fram tiden.

Til deg Griffel så er jeg redd du tar feil når det gjelder 16A UZ ellemeter (krus/skru sikkringer)
UZ ellementer kan belastes LANGT høyere en moderne kombi værn, dette er et kjent.

Om noen får brann i et annlegg og den laddekladden står i Leifen tror jeg det kan være lurt å ikke nevne det til forsikkringselskapet  ;D

Miev kabelen trekker 13A når den står plugget i en av trillingene?


Disse kablene er jo bygget til en standard, og når kabelkladden sier til lader i bil at den kan trekke 16A må det jo være det kablen er godkjent for, men selvfølgelig må også det faste elektriske anlegget være i god stand og riktig dimmensjonert.

Du mener vel at UZ sikringer kan overbelastes i lenger tid enn kombiværn før de ryker. Automatsikringer kan belastes 100% varig. UZ sikringer vil ryke nå og da om de varig belastes med 100%. Men det er riktig at ved moderat overbelastning kobler automatsikringen ut raskest.
Hyundai Ionic.
Tidliger mange år i PSA klasiker.

elektrolux

Sitat fra: ovehei på torsdag 01. desember 2011, klokken 22:29
Sitat fra: elektrolux på torsdag 01. desember 2011, klokken 06:09
16,3 A 3800W i følge mine observasjoner
Hvilken spenning var det da ved kontaktpunktet til ladekabelen?

Er Leaf sin lader strømstyrt på en slik måte at den trekker konstant strøm uavhengig av spenning?

U=P/I; 3800W/16,3=233V

Leaf laderen er nok lik alle andre Billadere ved at den har en Bulkfase der den trekker maks tillatt strøm. Det betyr at effekten vil variere med spenningen, ikke strømmen, som forblir konstant. 
Stavanger:

Selger ladeutstyr via http://elbilhjelpen.no AS

Har hatt trimma City El, Citroen AX elektro
Har for tiden Tesla S85 VW e-Up, Peugeot P106 og Citroen Saxo, C1 EVie,  og Berlingo nye modellen, div. Think Classic og City 2010 model og Norges eneste Cree SAM og Chin 3 hjuler samt Vectric scooter. Kjøpt Fiat X 1/9 for elektrifisering og venter på Sort Solo EV #635 og Artega Karo for levering sommeren 2020

Daglig leder i elbilhjelpen.no

flux

Sitat fra: elektrolux på fredag 02. desember 2011, klokken 06:58
U=P/I; 3800W/16,3=233V
Du skrev at du målte med en skinne måler, derfor antok jeg at det var en viss kabellengde mellom din strømmåler og selve ladekabelen til Leaf, og derav og et tap i installasjonskabelen. Dersom kabelen er lang, kan det jo være en del lavere spenning ute ved bilen, og en del effekt som går tapt kabelen.

keca

Er det noen som kan gi meg delenummer på 16V lader fra Mitshubishi.

Ringte til Kjeller, men de ville ikke oppgi dette. Men prisen der er nå 6800.

Jeg er i Danmark nå og ville bestille en her, trolig er prisen 5124,-

De ville bare at jeg skulle sjekke opp delenummer slik at vi vet dette er den riktige.

Nissan Leaf, hvit. Levert 24. januar 2012. 86 000km

Aspiranten

Spørs om jeg ikke skulle betalt noen for å ta en danmarkstur!  :o
Nissan Leaf

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA