Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Konvertere Porsche 914

Startet av RuneW, onsdag 19. oktober 2011, klokken 22:06

« forrige - neste »

El-vis

Ettersom det er flere taxi-Leafer på gang må vi kunne regne med at det blir et press på å få setetrekk i norsk handel raskt. Om noen synes unger griser fælt, tenker jeg taxi-sjåføren synes det samme om passasjerene...
Kjører min tredje elbil, og Leaf nummer to.

Slipp en elbil foran deg i køen - så slipper du eksos i friskluftanlegget!

Rasmus.B

Jeg vurderer sterkt å trekke om setene og armlene i midten med skinn. Har snakket med noen salmakere her på østlandet, og det vil nok koste ca 20.000,-  Det er mye penger, men da får man forhåpentligvis en skikkelig fin finish som også tåler litt og kan vaskes ren ganske enkelt.

Sent from my GT-I9100 using Tapatalk
Lørenskog

Blå Nissan Leaf levert 01 februar 2012
Tesla P85 Levert 08 november 2013

elektrolux

Slike jobber gjør de i Tyrkia for under momsgrensen på 6000 kr.

Har du tid til en ferie jeg ville satt bilen på henger, og tatt en tur dit.

Noen Tyrkiske venner laget rene limoen uttav en gammel T5. Tror de betalte 15000 kr inkludert omlakkering, men det er en stor bil, med mange seter, og mange sider som ble dekket av det flotteste skinn. 
Stavanger:

Selger ladeutstyr via http://elbilhjelpen.no AS

Har hatt trimma City El, Citroen AX elektro
Har for tiden Tesla S85 VW e-Up, Peugeot P106 og Citroen Saxo, C1 EVie,  og Berlingo nye modellen, div. Think Classic og City 2010 model og Norges eneste Cree SAM og Chin 3 hjuler samt Vectric scooter. Kjøpt Fiat X 1/9 for elektrifisering og venter på Sort Solo EV #635 og Artega Karo for levering sommeren 2020

Daglig leder i elbilhjelpen.no

bno

#79
Sitat fra: Rasmus.B på lørdag 14. januar 2012, klokken 07:43
Jeg vurderer sterkt å trekke om setene og armlene i midten med skinn. Har snakket med noen salmakere her på østlandet, og det vil nok koste ca 20.000,-  Det er mye penger, men da får man forhåpentligvis en skikkelig fin finish som også tåler litt og kan vaskes ren ganske enkelt.

Sent from my GT-I9100 using Tapatalk

Trenger ikke å betale så mye. Sjekk mynissanleaf.com. Der er det flere som har fått gjort samme jobb for ca. $ 1000 all incl. Det burde sikkert være mulig å få bestilt ett sett for så å få dette trukket om her hjemme. Ville da tro at halvparten kanskje ville være innen rekkevidde. Selv har jeg tenkt samme tanken og har funnet et par firma som gjør slike jobber på Kleppe på Jæen.
Reservert Prolestar - Kansellert
VW ID.3 ST Reservert - Kansellert
Ventebil Kona sin E-Up 2016

Boogie

Har fått mine nye setetrekk. Måtte ta ut forsetene for å komme til med stroppene under setet.
Og det samme må jeg nok gjøre med baksetet.
Men jeg får det ikke ut!
I henhold til verkstedsmanualen skal det være to fester under fronten av setet, men de er ikke lette å se, og heller ikke enkle å løse ut. Noen som har en bedre forklaring på dette enn manualen?
Tønsberg:
Nissan Leaf 2012 EU
Nissan Leaf 2017 30 kW Norsk
Venter på Tesla M3...

Har kjørt elektrisk siden 2001, og har hatt ca 20 elbiler. Totalt ca 500 000 km.

ovev

2012 Nissan Leaf blå hentet 8/12 solgt
2015 Toyoty Yaris solgt
2018 Kia Niro PHEV
Hyundai Kona EV solgt
VW E-up! Entry bestilt

bno

Her er bakseter i exploded view
Reservert Prolestar - Kansellert
VW ID.3 ST Reservert - Kansellert
Ventebil Kona sin E-Up 2016

bno

Da tror jeg du skal ha dette med løsne sete bak. Si fr hvis du trenger mer info
Reservert Prolestar - Kansellert
VW ID.3 ST Reservert - Kansellert
Ventebil Kona sin E-Up 2016

Boogie

Jeg har de samme dokumentene, men ble ikke så klok av dem.
Det viser seg at det er et plastklips som holder rundt en bøyle festet i setet.
Poenget er kansje ikke at de må skyves bakover for annet enn at de presses framover av stoppen.
Så for å få de løftet rett opp, så må de skyves bakover litt.
Fremdeles satt de temmelig hardt, men nå er trekket på plass.
Takk for hjelpen!

Stroppene må ikke strammes for mye siden de går over kanten under setet, og blir strammere når setet kommer på plass.
Tønsberg:
Nissan Leaf 2012 EU
Nissan Leaf 2017 30 kW Norsk
Venter på Tesla M3...

Har kjørt elektrisk siden 2001, og har hatt ca 20 elbiler. Totalt ca 500 000 km.

bno

OK, tenkte det derfor det siste doc``et. Da er ting på stell Har du et bilde av trekka hadde det vært OK.
Reservert Prolestar - Kansellert
VW ID.3 ST Reservert - Kansellert
Ventebil Kona sin E-Up 2016

Kallagtunet

#86
Da er trekkene omsider kommet fra USA:

http://www.wetokole.com/Nissan_Leaf_seat_covers.html
http://www.mynissanleaf.com/viewtopic.php?f=37&t=3722&start=260

I plastposene de kom i ser de meget bra ut... men nå gjenstår bare den helvetes jobben med å ta dem på.

Er det noen gode tips og råd på veien utover det som er beskrevet her? Ser ut som en må løsne det som er av seter for å få det på plass. Noen triks med forsetene? Må orginal trekket på ryggen løsnes for å få de nye trekkene helt "rundt"?

Noen fler triks med baksetene enn det som er nevnt her?


Finnøy (Arne Johan Larsen)

Sitat fra: Kallagtunet på tirsdag 28. februar 2012, klokken 11:33
Da er trekkene omsider kommet fra USA:

http://www.wetokole.com/Nissan_Leaf_seat_covers.html
http://www.mynissanleaf.com/viewtopic.php?f=37&t=3722&start=260

I plastposene de kom i ser de meget bra ut... men nå gjenstår bare den helvetes jobben med å ta dem på.

Er det noen gode tips og råd på veien utover det som er beskrevet her? Ser ut som en må løsne det som er av seter for å få det på plass. Noen triks med forsetene? Må orginal trekket på ryggen løsnes for å få de nye trekkene helt "rundt"?

Noen fler triks med baksetene enn det som er nevnt her?



Er det noe mer fremgang her :-)
Venter i spenning på god løsning.

Finnøy (Arne Johan Larsen)

Sitat fra: bno på lørdag 14. januar 2012, klokken 13:05

Trenger ikke å betale så mye. Sjekk mynissanleaf.com. Der er det flere som har fått gjort samme jobb for ca. $ 1000 all incl. Det burde sikkert være mulig å få bestilt ett sett for så å få dette trukket om her hjemme. Ville da tro at halvparten kanskje ville være innen rekkevidde. Selv har jeg tenkt samme tanken og har funnet et par firma som gjør slike jobber på Kleppe på Jæen.

Hei,

Kan du utdype hvilke firma det er snakk om?

randimerete

Har denne uken fått sydd setetrekk til vår Leaf hos Zorba AS i Åsane utenfor Bergen.
Nydelig utført arbeid, i farger som matcher interiøret!
Pris på trekkene : 8500,-   Trekk til nakkestøtter 250,- pr stk.
Sydd og montert på dagen  :)
Anbefales!
Nissan Leaf

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA