Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Konvertere Porsche 914

Startet av RuneW, onsdag 19. oktober 2011, klokken 22:06

« forrige - neste »

daggad

Ja enig med deg at interiøret er håpløst i en familiebil. Jeg er ganske sikker på at de kommer med et mørkere etterhvert og at om 3-4 år når bilene er på bruktmarkedet så er det ikke våre hvite som er mest populære..
Ålesund
TM3 LR AWD 2020
Leaf 24kW 2011

Aspiranten

Mja, det må finnes andre alternativer i samme prisklasse i såfall :-) Hvitt er jo det eneste valget atm.
Nissan Leaf

Lipo

Denne varianten fra Biltema passer brukbart:

http://www.biltema.no/no/Bil---Mc/Biltilbehor/Styling/Bilsetetrekk/Bilsetetrekk2/

Her er det også glidelåser til delt baksete, og de dekker baksiden på forsetene nesten helt ned. Man må klippe små hull til nakkestøttene, og da sitter de stramt og fint øverst.

Disse fungerer visstnok med side-airbag. Er konseptet at de rakner når bagen detonerer ?

Har festet de nesten bare med stapping, da de "suger" seg bra fast på plysjen.

Synes dette var en grei mellomløsning til prisen.

Kallagtunet

Har du ett bilde så blir vi glade....

i_expect

Jeg synes i grunnen at vi har gjort en ganske god deal her jeg. Sparketrekk som dekker mot skitne barnestøvler bak setet. I tillegg et  setetrekk i samme stoff på setene bak (kan selvsagt diskuteres om det er helt riktig valg av farge på stoffet men...). Har ikke noe trekk på ryggstøtten bak, men bare på sitteputene. Satser på at det går greit. Synes dette er bedre enn å kjøpe setetrekk som ikke passer på Biltema eller liknende.
Tesla model X (kjøpt 2016) og Leaf (kjøpt 2011) i familien. Ingen med forbrenningsmotor lenger... bortsett fra i traktoren og  i sjekta!

Joachim

Kan du forklare hva vi ser i dette bildet? Er det skinnsetetrekk med et striesekklignende sparketrekk?

Kallagtunet


i_expect

Sitat fra: Joachim på onsdag 30. november 2011, klokken 23:02
Kan du forklare hva vi ser i dette bildet? Er det skinnsetetrekk med et striesekklignende sparketrekk?
Sitat fra: Kallagtunet på onsdag 30. november 2011, klokken 23:12
Med gladpack...?

Hehe  ;D Sa som sagt at vi var litt uheldig med stoffet. Men bildet lyver litt på grunn av blits og mørk høstkveld. Stoffet heter nervøs. :D  Så ikke så godt i buttikken hvordan det egentlig ville se ut. Men som sagt. Mye bedre enn ingenting. Og for oss som sitter foran er det jo knapt synlig  :). Dattera på seks er imidlertid kjempefornøyd med fargevalget (se pappa det glitrer!)... Tror det skulle gå an å få det til å sitte uten å dekke til så stor del av setet, men nå hindrer vi iallefall skitne føtter i å "gjøre skade".
Tesla model X (kjøpt 2016) og Leaf (kjøpt 2011) i familien. Ingen med forbrenningsmotor lenger... bortsett fra i traktoren og  i sjekta!

Thomas Parsli

Etter å ha sett på det bildet lurer jeg på om jeg heller skal pakke inn ungene i gladpack før de får sette seg inn i bilen...

Thomas
2019 Tesla Model X 100D 6 seter
2012 Nissan Leaf (128000km, mistet to streker på batteriet hittil)
1999 Peugeot 106 (solgt ved 99900km pga. batteriproblemer)

Aspiranten

Tror vi satser på oppdragelse og rene unger  ;D

Får heller ha fiberpledd i bagasjerommet til de gangene vi kommer hjem fra bålfyring og telt/fisketur :)
Nissan Leaf

Trond.Strom

Sitat fra: i_expect på onsdag 30. november 2011, klokken 20:52
Jeg synes i grunnen at vi har gjort en ganske god deal her jeg. Sparketrekk som dekker mot skitne barnestøvler bak setet. I tillegg et  setetrekk i samme stoff på setene bak (kan selvsagt diskuteres om det er helt riktig valg av farge på stoffet men...). Har ikke noe trekk på ryggstøtten bak, men bare på sitteputene. Satser på at det går greit. Synes dette er bedre enn å kjøpe setetrekk som ikke passer på Biltema eller liknende.


Jeg har satt på setetrekk fra biltema. passer ikke perfekt, men sitter greit nok, beskytter foran +bak, men armlener på dør  bak blir jo skitne regner jeg med

skal legge opp bilde ila dagen

Aspiranten

Her kan dere se bilder av en som bruker våtsuger, en relativt ordinær tekstilsåpe for bil samt en tekstilbørste.

Han gjør en god jobb ved å rense stoffet i denne avensisen. Det har tross alt vært muggskadet  :o

http://www.detailersclub.no/forum/topic/10968-litt-kos-i-hoest-moerket/

(Bildeheftig tråd. Interiøret starter ca. halveis ned på siden)

http://www.detailersclub.no/forum/topic/3361-hvordan-vaske-beige-gulvmatter/

Her er litt om vask av gulvmatter.

Selv bruker jeg dette produktet http://www.clasohlson.no/Product/Product.aspx?id=161937725 og det fungerer tilfredstillende for meg.
Nissan Leaf

i_expect

Jeg ønsket bare å vise et alternativ for de som ikke ønsker å sette på helt setetrekk.  :) Det er selvfølgelig mulig å gjøre sparketrekket på ryggen til forsetet mindre hvis det sjenerer så mye. Alernativt kan man jo kjøpe et stoff som er mer likt i fargen som det som er på setene. Fint for deg Aspiranten at ungene er rene, men vi kjøpte bilen for å bruke den. Det medfører å hente unger som har vært i søla i barnehagen blant annet.  :D Nå er det jo ikke til å unngå at noe blir skittent, men jeg vil jo helst slippe å vaske så mye hvis jeg kan ::)
Tesla model X (kjøpt 2016) og Leaf (kjøpt 2011) i familien. Ingen med forbrenningsmotor lenger... bortsett fra i traktoren og  i sjekta!

Aspiranten

#58
Sorry i_expect, det var ikke for å være frekk jeg sa det som jeg gjorde. Det ble sagt med en viss grad av ironi. "As if" liksom. Det er ikke mulig. Etterpå lagde jeg innlegget om seterensing :-)

Litt av grunnen til at jeg ikke kommer til å stresse så voldsomt med disse setetrekkene er at interiøret er fint, og jeg liker å ha det fint. Jeg ser ikke helt hvorfor jeg skal tape 150,000,- i verdi på en bil jeg ikke får nyte 100%, bare for at neste mann skal kunne nyte rent og pent interiør. Og det attpåtil når hvitt futuristisk interiør uansett har gått av moten :D

Det blir litt som å legge beskyttelsesfolie over lakken også. Man mister det estetiske og sparer det til neste mann. Så får man stille seg selv spørsmålet om det er verdt det eller ikke.
Nissan Leaf

Joakim Sveli

Det er fint om flere maser på HTS om å få tak i maler for å lage setetrekk til Leaf. Etter å ha saumnfart ulike alternativer, er det de som har det mest reelle og alternativet for min del og skikkelig kvalitet.

De har også baksetetrekk (se neserst) og en rimelig og spesialsydd beskyttelsesmatte til bagasjerommet. Ideelt for oss som kjører rundt på barnevogner:
http://www.hts.no/images/SETETREKK_2011.pdf
Ansatt i Fortum Charge & Drive Norge
Har kjørt 64000 km i Think (2008), solgt sep2011-  Har kjørt 69000km Leaf (fra nov 2011-okt 2014)- 
Kjører TMS 60, 2014 mod, kjørt 71 000 per jun 2016

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA