Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Konvertere Porsche 914

Startet av RuneW, onsdag 19. oktober 2011, klokken 22:06

« forrige - neste »

i_expect

Hehe, stemmer det Aspiranten jeg liker også best det originale. Det var derfor vi ikke ville ha et heldekkende setetrekk, bare et "sparketrekk".  :) Så ser jeg frem til et par år frem i tid når ungene er blitt større. Da er det av med det og da ha et "nytt" og fint trekk.  ;D Vi kan jo bare gå å kjøpe noe nytt et med bedre farge. Under hundrelappen så det skal jeg greie til en bil til 270 000+...

Jeg har tenkt å kjøre bilen i maaaange år. Tror bilen vil bli oppfattet som futuristisk i noen år til jeg  :)

Og btw har hatt den siden fredag nå, fantastisk å kjøre!!!! Veldig fornøyd med i-mieven vi har også, men d må jo innrømmes at dette er en annen klasse...
Tesla model X (kjøpt 2016) og Leaf (kjøpt 2011) i familien. Ingen med forbrenningsmotor lenger... bortsett fra i traktoren og  i sjekta!

Leif

Skal montere setetrekk kjøpt via e-bay senere i dag eller i løpet av helgen.
Legger ut bilder når det nye trekket er montert.

Nissan Leaf - 2011

LarsE

Sitat fra: ElRey på torsdag 01. desember 2011, klokken 12:24
Det er fint om flere maser på HTS om å få tak i maler for å lage setetrekk til Leaf. Etter å ha saumnfart ulike alternativer, er det de som har det mest reelle og alternativet for min del og skikkelig kvalitet.

Fikk et kjapt svar fra HTS
"Hei!
Vi har hatt flere henvendelser på dette og har forespurt vår leverandør, men foreløpig  har vi ikke klart å skaffe maler til disse setene. Det jobbes med saken og vi purrer jevnlig på om når dette kan skaffes.
Vennlig hilsen HTS as"
Stavanger - Sky Blue Leaf med solcelle levert 13.01.12

eivisa

Osterøy

Kjører nå Nissan Leaf rød levert 07.11.2011. Kjørelengde: 202000km 07.10.2019
Ford Focus Titanium 1,6TDCI 2011mod.
El-sykkel Emotion Neo Cross
Hymer 698B bobil m/fiat ducato 3,0 Automat 2013mod.
Solgt:Saxo 2001mod. Kjørt 166000km på originalbatterier. Totalt 175000km skiftet 1 batt.

Joachim

Venter i spenning på bilder i denne tråden...

RogerB

Skal se på trekk i morgen og skal ta bilder om det blir kjøpt trekk.
Perle Hvit Leaf levert 05.12.2011
29000km 11.10.2012
53000kr besparelse 11.10.2012

Finnøy (Arne Johan Larsen)

#66
Jeg venter spent på resultat på trekk som passer til bilen. Husker forrige gang jeg hadde en ny bil med så lyst interiør. Etter 2 mnd  var jeg konstant irritert over seter som ble skitne altfor lett. Ble ikke bedre før denne ble erstattet med en bil med skinnseterer etter noen få år. Leafen er til å bli sur av etter 1. dag med sølete sko og stoffinnlegg på værste steden i dørene. Hadde den vært levert med skinnseter så hadde jeg ikke vært i tvil om at det ville være et godt valg.
Nå var det slik at El-kraft var det aller viktigste argument i denne omgang, men det henger ikke ved Nissan alene. Neste el-bil med 5-seter kan være "min favoritt" for fremtiden.

Kallagtunet

#67
Vi venter på samme type som disse fra USA

http://farm3.static.flickr.com/2465/5819587611_05ace4ebf7_b.jpg

http://farm4.static.flickr.com/3596/5819586953_43bed0a6b6_b.jpg

Erfaringen fra US på de som har kjøpt dem virker bra både mhp kvalitet og passform.

daggad

Koster ikke disse ganske mye Kallagtunet ?
Ålesund
TM3 LR AWD 2020
Leaf 24kW 2011

Kallagtunet

580 US daler for foran og bak og trekk til midtkonsollen, så jo billig er det ikke men forhåpentligvis verd det for å få ro i sjelen når en har to små unger som kryper inn og ut mange ganger om dagen....

Får noen til å ta de med in person for oss så vi slipper moms og sende kost fra US.

Aspiranten

#70
http://www.dn.no/privatokonomi/article2206987.ece

Vær forsiktig med å nevne slik på nett Kallag. Dersom noen blir sure på deg kan de melde deg...

Edit: regnet litt på det og ser at setetrekkene vil være noenlunde lovlig import godt under 6000kr grensen etter langvarig opphold utenlands (over 24t). Men jeg lar linken stå som en generell advarsel til alle som måtte lese den. Det er ikke noe kjekt å sitte sammen med fremmedfolk og gjennomgå ens privatøkonomi og forbruk tre år (!) tilbake i tid...
Nissan Leaf

Kallagtunet

Dette har vi erfaring med og forholder oss selvsagt til regelverket. Og ja det er greit å kjenne noen som reiser mye frem og tilbake over dammen og som selv har behov for å fylle sin 6000 kroners kvote hver gang :-D

daggad

Sitat fra: Kallagtunet på fredag 16. desember 2011, klokken 10:18
580 US daler for foran og bak og trekk til midtkonsollen, så jo billig er det ikke men forhåpentligvis verd det for å få ro i sjelen når en har to små unger som kryper inn og ut mange ganger om dagen....

Får noen til å ta de med in person for oss så vi slipper moms og sende kost fra US.

Tja det var da ikke så gale. Ser disse får mye skryt på forum "over there".
Når tror du det blir montering ?
Ålesund
TM3 LR AWD 2020
Leaf 24kW 2011

Kallagtunet

De ble ikke bestilt før for 2 uker siden og det var 4 ukers leveringstid. Regner at det ikke blir før mot slutten av januar. Vi får håpe setene overleverer da. I dag ble Leaf en brukt til julehandel inklusive årets juletre, sykkel til eldste jenta og diverse andre varer alt gikk inn uten flekker...

RuneW

TM3 LR AWD
TMY LR AWD (bestilt)

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA