Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Setetrekk

Startet av Kallagtunet, torsdag 06. oktober 2011, klokken 17:59

« forrige - neste »

Blip

Jeg ser ingen som bestiller blå... ::) Merkelig farge, egentlig. Er enig at den er litt 80/90-talls pastell. Sannsynligvis er det de som bestiller blå bil (med spoiler) som får først.

• Rød Nissan Leaf (lev. 19. des. 2011, solgt 2019)
  • Tesla Model X res. #178 (avbestilt)
  • Blå Tesla Model S 90D (2016 CPO før facelift)
  • Grå Tesla Model 3 LR (2019 med krok)
Varmepumpe-nerd

daggad

Med Photoshop kan den bli grønn... ;)

Eller grå..

Hva med oransje ?? (heia Ålesund...!)

Denne ville døtrene mine drept for å få tak i... :D
Ålesund
TM3 LR AWD 2020
Leaf 24kW 2011

Ladefabrikken

He he likte den rosa. 4 åringen min liker også den ;D
1 Stk sort Leaf
1 Stk Citroen 2EL 84 mod Norges første registrerte elektrisk 2CV (Med lithium ion batterier) Kjørt over 10000km
1 1/2Stk Clio electric
Reservert Model 3 31.03.16
http://www.ladefabrikken.no
Salg av ladekabler

Joakim Sveli

Bra jobba, Daggad. Synd og skam at den ikke kommer i grønt.
Ansatt i Fortum Charge & Drive Norge
Har kjørt 64000 km i Think (2008), solgt sep2011-  Har kjørt 69000km Leaf (fra nov 2011-okt 2014)- 
Kjører TMS 60, 2014 mod, kjørt 71 000 per jun 2016

Joachim

Sitat fra: daggad på lørdag 24. september 2011, klokken 17:16
Denne ville døtrene mine drept for å få tak i... :D
Er en fyr i UK har fått lagt rosa folie på bilen til kona...

http://leaftalk.co.uk/showthread.php/3689-Shocking-Pink-Wrap

Selv kunne jeg tenkt meg å få lagt helt hvit folie på hele bilen. Liker ikke den eggegule helt. Audi og Toyota bl.a. har skjønt det.
Slo det fra meg da jeg skønte at det fort kan koste opp mot 20 000...

Kule manipulasjoner b.t.w.

cra

Artig å registrere farger på biler når jeg kommer av ferga; det er så og si utelukkende kjedelige og anonyme grå/sølvgrå/svarte biler. En sjelden gang står det en bil eller to som faktisk har farge i køa.
Tesla Model S75D 30/6/17
Tesla Model S85 26/3/14-30/6-17, 82500km
Leaf 9/5/12
Think City, Har ACTIA diagnoseapparat.
Sykkylven (Sunnmøre)

daggad

Sitat fra: cra på mandag 26. september 2011, klokken 09:08
Artig å registrere farger på biler når jeg kommer av ferga; det er så og si utelukkende kjedelige og anonyme grå/sølvgrå/svarte biler. En sjelden gang står det en bil eller to som faktisk har farge i køa.
Ja og jeg sitter med en følelse av at Nissan her har tenkt at Leaf skal være en "normal" familiebil, og vise dette ved å ikke stikke seg ut fargemessig. Men det må da være måte på konservatisme.. :P
Ålesund
TM3 LR AWD 2020
Leaf 24kW 2011

cra

Sitat fra: daggad på mandag 26. september 2011, klokken 10:13
Sitat fra: cra på mandag 26. september 2011, klokken 09:08
Ja og jeg sitter med en følelse av at Nissan her har tenkt at Leaf skal være en "normal" familiebil, og vise dette ved å ikke stikke seg ut fargemessig. Men det må da være måte på konservatisme.. :P

Ja, det er jo det "alle" vil ha, så kanskje det er det som er hemmeligheten for å selge mye? Personlig liker jeg at Think'en min stikker seg litt ut, og nok en gang vil jeg trekke fram det rustfrie plastkarosseriet. :)

Synes for øvrig grønnfargen til daggad var fin, selv om den kanskje ga leaf'en enda litt mer Kermit-preg.  :D
Tesla Model S75D 30/6/17
Leaf 9/5/12
Sykkylven (Sunnmøre)

Aspiranten

Hei hei :-)

Da har vi gleden av å være på vei inn i elbilforeningen. Kontrakt signert og levering garantert før nyttår på sølvgrå Leaf. Kostnad ble vel 278,000,- med solcellespoiler og metallic lakk men eks. vinterdekk og lader. Vinterdekk kjøper jeg selv. Oslo avdelingen krevde 16,000 for vinterdekk  :o Da sa jeg umiddelbart at det kjøper jeg selv og monterer på bilen når jeg henter den på togstasjonen. Frakt fra Oslo til Molde blir rundt 5,000,- tipper vi. Forhandleren her oppe får ikke inn Leaf før tidligst neste år, men så lenge er ikke vi interessert i å vente, da vi trenger en ny bil akkurat nå.

Noen her som har fått info om understellsbehandling? Jeg vil ikke at bladet skal visne til brunt så alt for fort...
Nissan Leaf

daggad

Gratulerer Aspiranten !  :D
Da er dere i alle fall 2 stk så langt her i fylket vårt som har tegna kontrakt. Jeg er forbannet fristet men min kone er steil på dette foreløbig. Jeg prøver å holde kjøkkenet plettfritt, går turer i regnet med hundene, drikke litt færre øl i helgen, lager gode middager, spørre hvordan moren hennes har det, osv.. men uten å få henne såpass blid at hun glemmer prinsippet sitt lenge nok til at hun er med. Men jeg gir ikke opp. Kvinnelige brukere av elbil må gjerne komme med råd og tips !

Det eneste jeg tenker på vedreørende dette med å handle Leaf uten å ha en forhandler nærmere enn 30 mil, er dette med servicer. Hvordan tenker dere at dette kan ordnes ?
Samt om noe skulle gå i stykker.
Ålesund
TM3 LR AWD 2020
Leaf 24kW 2011

cra

Sitat fra: daggad på mandag 26. september 2011, klokken 12:56
Jeg er forbannet fristet men min kone er steil på dette foreløbig. Jeg prøver å holde kjøkkenet plettfritt, går turer i regnet med hundene, drikke litt færre øl i helgen, lager gode middager, spørre hvordan moren hennes har det, osv.. men uten å få henne såpass blid at hun glemmer prinsippet sitt lenge nok til at hun er med.

Keep up the good (and hard!) work!  :D

Og så kan du jo gjøre fruen oppmerksom på at nå som vi får bommer rundt Ålesund så vil besparelsen kunne beløpe seg til minst en sydentur i året dersom man går for el-varianten.  ;)
Tesla Model S75D 30/6/17
Leaf 9/5/12
Sykkylven (Sunnmøre)

Elmo

Da er dere i alle fall 2 stk så langt her i fylket vårt som har tegna kontrakt. Jeg er forbannet fristet men min kone er steil på dette foreløbig. Jeg prøver å holde kjøkkenet plettfritt, går turer i regnet med hundene, drikke litt færre øl i helgen, lager gode middager, spørre hvordan moren hennes har det, osv.. men uten å få henne såpass blid at hun glemmer prinsippet sitt lenge nok til at hun er med. Men jeg gir ikke opp.

Prøvekjøring er nok det eneste som skal til.  Ref. bla.:

Sitat fra: Blip på lørdag 24. september 2011, klokken 08:36
Prøvekjørte på fredag 23.09. Kommentar fra fruen: "Hvilken knapp må vi trykke på for å få den til å fly...?"
For meg som er vant med gamle biler er det jo helt utrolig med ryggekamerea.
Bor i Asker. Elbilist siden 2005. Div. Saxo/P106 som vi har kjørt tilsammen ca 165.000 km. Kun en kjørbar nå.
Har også en eUp 2015, gått 82.000 km, Tesla Model3 2019 og Seat Mii 2020.

Aspiranten

Gratulerer Aspiranten !  :D
Da er dere i alle fall 2 stk så langt her i fylket vårt som har tegna kontrakt. Jeg er forbannet fristet men min kone er steil på dette foreløbig. Jeg prøver å holde kjøkkenet plettfritt, går turer i regnet med hundene, drikke litt færre øl i helgen, lager gode middager, spørre hvordan moren hennes har det, osv.. men uten å få henne såpass blid at hun glemmer prinsippet sitt lenge nok til at hun er med. Men jeg gir ikke opp. Kvinnelige brukere av elbil må gjerne komme med råd og tips !

Det eneste jeg tenker på vedreørende dette med å handle Leaf uten å ha en forhandler nærmere enn 30 mil, er dette med servicer. Hvordan tenker dere at dette kan ordnes ?
Samt om noe skulle gå i stykker.

Nissan forhandleren ute på Eide har stilt seg i kø for å ta inn bilen. De regner med at de vil bli Leaf forhandler i løpet av 2012. Jeg vil nok også hjelpe til når jeg fotograferer Leafen min i Trollstigen og på skiturer ellers i fjellet på andre siden av fjorden her. Ett marked skal vi nå alltid klare å skape. Ihvertfall hvis politikerene her får viljen sin og bygger milliardtunnellen som skal spise bort de fem minuttene med kø vi har i Molde hver ettermiddag... :-( Da blir det bomring.

Vedr. din kone, har du vist henne interiøret? Min forelsket seg umiddelbart, og etter at jeg fortalte henne regnestykket med en Golf til 150,000 som blir dyrere enn den splitter nye elbilen vår fra måned til måned, så var det grønt lys :-) Det skal bli deilig å ligge i sengen og ikke være redd for at turboen, girkassen, topplokket, svinghjulet etc. etc. går i stykker og verkstedet krever bilens verdi på èn faktura. På vår 5 år gamle Audi A4 røk svinghjulet i juni, og da jeg fikk bruktbilforhandleren til å ringe verkstedet mitt og avtale med de, så svindlet de seg ut av betalingen etterpå ved å si at de ikke fikk velge verksted  :o Så her går det nå til rettsak. Dette er også en av grunnene til at vi går for nybilgaranti i denne omgang. Det og elbildrift samt 5 stjerners kollisjonstest.

Nå som Nissan Leaf, Volvo C30 m.fler kommer så ser jeg ikke lenger ett eneste argument for å velge fossile Golf utover rekkeviddebehovet. Vi har uansett to biler, og da kan vi vel så gjerne ha en elbil som hovedbil, og degradere stasjonsvogna til langturbil. Og slik jeg regner på det, så nedbetaler bilen sitt eget batteribytte med dagens pris. Når Nissan og Renault samarbeider om å bygge en ny fabrikk og skape stordriftsfordeler på produksjonen, så kan det bare gå èn vei økonomisk ;)

Oljeprisene er vel heller ikke ett lyspunkt... Vi så jo hva som skjedde når det ble litt styr i Libya. Hva skjer når markedet oppdager Peak Oil? Analytikere har jo spådd oljepris både i 200, 300 og 400 dollarsklassen.
Nissan Leaf

Arha

Sort Leaf bestilt på BNH Økern, levering Q1 2012  :)
Opel Ampera-e fra 31/5 2017, passert 59000 km juni 2020.
Nissan Leaf 2012 - 2017, solgt etter 96000 km.

borghund

Hei
Er ny bruker her på forumet.Ønsker meg en Leaf,har prøvekjørt i Oslo i sommer.
Sliter med å overtale henne som jeg deler seng med.Kan noen her på forumet legge fram noen driftsmessige tall på bruken av ny Leaf kontra å kjøpe en fosilbil i golfklassen
Leaf beundrer,Jevnaker

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA