Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Valgkamp i Stavanger og løfter fra politikere.

Startet av Griffel, fredag 16. september 2011, klokken 21:12

« forrige - neste »

Arha

Fredrik Jonsson på det svenske elbilforumet har en ladeledning uten klump (innebygd i støpselet) under produksjon som kan stilles på 6, 10 eller 16 A.  http://www.elbil.forum24.se/elbil-about3534-0-asc-20.html
Når denne har blitt CE-godkjent skal han selge den på http://www.chargeamps.com/
Opel Ampera-e fra 31/5 2017, passert 59000 km juni 2020.
Nissan Leaf 2012 - 2017, solgt etter 96000 km.

Rio

#316
Sitat fra: klumpen på onsdag 30. mai 2012, klokken 12:56
Har bestilt meg en leaf i dag, og har dermed begynt å se etter en 16A kladd som jeg kan bruke til å lade på jobben. Jeg er avhengig av en 16A siden jeg kommer til å bruke bilen en del i jobb. Har også 6 Mil hjem ;-)

Har snakket med mitsubishi i Kristiansand i dag for å kjøpe en 16A kladd av dem, men fikk som svar at dem kun fører 10A til "husbruk".
An fastmontert pod point o.l er ikke mulig på jobben.

Av muligheter jeg har sett på er:
EVSEUPGRADE - Ca 8000 kr ferdig levert for ny kladd(?)
Elbilhjelpen - Portabel - 5000 kr + levering. Ser ganske uaktuell ut siden den ser hjemmelaget ut, og ref det jeg har lest om i andre tråder (følge med kontinuerlig om man bruker 16A o.l)
Elbilhjelpen - Semiportabel  - 8000 kr + levering. Ser mer aktuell ut for hjemmebruk, men kanskje litt stor hvis jeg skal ha den med meg?

Hvilken andre alternativer finnes det "enkelt" tilgjengelig i Norge?

En annen ting, jeg har lest en på forumet inntil jeg registerte en bruker i går kveld. For nye brukere så virker forumet ganske rotete m.t.p på å finne slik informasjon som jeg etterspør. Ville det vært aktuelt å samlet slik info i en sticky tråd?

Takker.


Nissan i Portugal skal selge 16A ladeklumper med påmontert CEE-stikk.

Dette er en Nissan forhandler i Lisboa:

Jeg fikk en pris på EUR 811,73, (inkl. 23% mva (IVA) i Lisboa.

ISMAEL PAIXÃO
Caetano Power, Com. Automóveis e Peças, SA       
CAETANO POWER (SUL) ,SA
Avenida Machado Santos ( junto ao Estádio da Luz )
1500-374 Lisboa

Tel: 217157089/90 - Fax 217157091
E-Mail: ismael.paixao@caetanoretail.pt

(Jeg skrev på portugisisk, men de forstår sikkert engelsk og spansk.)
Oslo:
VW e-GOLF 2015
Nissan Leaf 2012
VW Golf CityStromer 1995, 1995, 1997, 1998 - (solgt).

Rio

Men sjekk grundig at den virkelig er på 16A.
Oslo:
VW e-GOLF 2015
Nissan Leaf 2012
VW Golf CityStromer 1995, 1995, 1997, 1998 - (solgt).

herregud

Trondsen Auto i Tromsø kan skaffe 16A EVSE til Mitsubishi for ca  kr 6800 inkl mva. Leveringstid 2-4 uker.
Leaf 2012
P85D 2015

klumpen

Denne ladekabelen uten "kladd" virker jo helt super.
En lader med variabel styrke er akkurat det jeg trenger når jeg er på tur.

Er det noen som har testet den semiportable laderen til Elbilhjelpen? Ser at den har lignende funksjonalitet. Tenker da primært at den skal være fast-montert i car-porten hjemme.
2012 Nissan Leaf. Gått 50.000. - solgt
2014 Tesla Model S 85

Rio

Jeg liker ikke å skuffe folk men:

Sjekk og dobbelsjekk at det man bestiller virkelig er det man tror man bestiller.

Jeg har snakket med forhandlere som var helt sikker på at det var en 16A kladd, men i virkeligheten så var det 10A.

Og uvitenheten er stor - en "ladekabel uten kladd" var i virkeligheten en Mennekes til J1772-kabel.

Oslo:
VW e-GOLF 2015
Nissan Leaf 2012
VW Golf CityStromer 1995, 1995, 1997, 1998 - (solgt).

Arha

Sitat fra: Rio på torsdag 31. mai 2012, klokken 12:16
Og uvitenheten er stor - en "ladekabel uten kladd" var i virkeligheten en Mennekes til J1772-kabel.


Feil.  Ladekabelen uten kladd som kommer i salg i Sverige er med vanlig stikkontakt, som dog er litt større pga jordfeilbryter mm.
Opel Ampera-e fra 31/5 2017, passert 59000 km juni 2020.
Nissan Leaf 2012 - 2017, solgt etter 96000 km.

Ladefabrikken

#322
Sitat fra: Rio på torsdag 31. mai 2012, klokken 12:16
Jeg liker ikke å skuffe folk men:

Sjekk og dobbelsjekk at det man bestiller virkelig er det man tror man bestiller.

Jeg har snakket med forhandlere som var helt sikker på at det var en 16A kladd, men i virkeligheten så var det 10A.

Og uvitenheten er stor - en "ladekabel uten kladd" var i virkeligheten en Mennekes til J1772-kabel.


Jeg tror ikke forhandleren vet om denne ladekabelen så de er feil folk å spørre.
Det svensken har gjort er å kutte ut alle releer som er inne i kladden. Han har satt inn elektronik inne i ladestøpselet som gir et signal som forteller laderen hvor mye den skal trekke.

Han har nok tattbort den ekstra sikerheten som er i kladden. Er man en nærvøs persjon så er det nok lurt å holde seg unna denne.
1 Stk sort Leaf
1 Stk Citroen 2EL 84 mod Norges første registrerte elektrisk 2CV (Med lithium ion batterier) Kjørt over 10000km
1 1/2Stk Clio electric
Reservert Model 3 31.03.16
http://www.ladefabrikken.no
Salg av ladekabler

daggad

Ålesund
TM3 LR AWD 2020
Leaf 24kW 2011

Ladefabrikken

1 Stk sort Leaf
1 Stk Citroen 2EL 84 mod Norges første registrerte elektrisk 2CV (Med lithium ion batterier) Kjørt over 10000km
1 1/2Stk Clio electric
Reservert Model 3 31.03.16
http://www.ladefabrikken.no
Salg av ladekabler

Mortenmann

Trenger et praktisk råd for hverdagen:
Lader 16A hjemme, og ofte 10A ute- på jobb etc.
Problemene kommer fordi jeg bruker timerinnstilling for ladesluttid. Har jeg lader på 16A, husker bilen dette, selv om det blir plugget i 10A. Ladingen starter dermed senere enn nødvendig. Fixen er å plugge i, starte lading, og deretter oppdatere carwings. Så må pluggen ut, bilen startes/stoppes. Og pluggen inn igjen.
Noen som har tips på enklere måte å gjøre dette på?
SølvLeaf

Rio

Sitat fra: Mortenmann på mandag 10. september 2012, klokken 22:22
Trenger et praktisk råd for hverdagen:
Lader 16A hjemme, og ofte 10A ute- på jobb etc.
Problemene kommer fordi jeg bruker timerinnstilling for ladesluttid. Har jeg lader på 16A, husker bilen dette, selv om det blir plugget i 10A. Ladingen starter dermed senere enn nødvendig. Fixen er å plugge i, starte lading, og deretter oppdatere carwings. Så må pluggen ut, bilen startes/stoppes. Og pluggen inn igjen.
Noen som har tips på enklere måte å gjøre dette på?

Lader du til 100% og vil ikke at den skal stå fulladet?

Hvis du lader til 80% trenger du vei ikke bruke en ladesluttid i det hele tatt?
Oslo:
VW e-GOLF 2015
Nissan Leaf 2012
VW Golf CityStromer 1995, 1995, 1997, 1998 - (solgt).

Mortenmann

Lader mest til 80%, men vil helst ha varmt batteri om morgenen på denne årstiden. Greit å treffe nærmest mulig avreise.
SølvLeaf

nordvik

Tror det her er den rette tråden for dette spørsmålet. På green-highwayen mellom Trondheim og Sundsvall er det en rekke ladestasjoner som har "3-pin blue industrial connector". Hvilken type lader/ stikk kan en plugge inn i den? Og hvor kan det evt bestilles?

Sent from my Evo 3D GSM using Tapatalk 2
Stolt eier av ELektra; Sort Nissan Leaf 2012.

Kryten

#329
Den pluggen er også omtalt som Phillip Hauge (CEE mener jeg det var ) og har litt forskjellige størrelser etter amper styrke.  Hvis den er 16A kan du kjøpe en overgang fra denne blå pluggen til schuko hos biltema og claes ohlson.

http://www.clasohlson.com/no/Overgangsadapter/Pr364551000
Rød LEAF hentet 30.6.2012  - EL 17307

ELM327 med bryter for CAR-CAN til EV-CAN

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA