Levering i juli 2018 (estimert)

Startet av GeirHM, onsdag 18. april 2018, klokken 14:54

« forrige - neste »

AhmerS

Da er statusen på bilen min også endret seg til at bilen er lastet på et skip og er på vei til Europa. Jeg snakket igår med en hyggelig dame på DS - hun fortalte at estimert leveringstid er fortsatt slutten av juni. Jeg tror at båten tar ca. 16 dager til Belgia og derfra tar den ca. 1 uke til Bergen

Stig-Arne

Sitat fra: AhmerS på onsdag 30. mai 2018, klokken 08:57
Da er statusen på bilen min også endret seg til at bilen er lastet på et skip og er på vei til Europa. Jeg snakket igår med en hyggelig dame på DS - hun fortalte at estimert leveringstid er fortsatt slutten av juni. Jeg tror at båten tar ca. 16 dager til Belgia og derfra tar den ca. 1 uke til Bergen
8-9 dager er vel mer korrekt. Etter findship så er den snart halveis. Og ETA er 04.06.18 2300. Som det står på marinettaffic.

GeirHM

Om bilene våre ruller ut av båten allerede 4 juni er det gode muligheter for bil før månedsskiftet, vel?

mentol87

Skulle tro det. Når jeg ringte DS på mandag, sa de at bil er estimert ankommet drammen 29 juni. Om det er tilfellet blir det vel levering første uka i juli.

Status på tesla oppdaterte seg imidlertid fra sent i "juni - tidlig juli", til "sent i juni-juli".
Håper ikke det antyder at de ser for seg å bruke hele juli til utlevering av disse bilene som er ombord nå.

Du kan jo ringe og høre med DS hva de sier nå når bilen faktisk er ombord.

GeirHM

MyTesla viser båt og nå står det også sent juni - juli. Skjedde i går. Jeg var i kontakt med DS på epost på mandag og da var bilen fortsatt på vei til havna.  Uansett, DS mente overlevering ville skje sent i juni. De har jo kvartalsoppgjøret sitt. Kan bli hektisk for dem i Drammen.

Stig-Arne

Sitat fra: GeirHM på onsdag 30. mai 2018, klokken 11:07
MyTesla viser båt og nå står det også sent juni - juli. Skjedde i går. Jeg var i kontakt med DS på epost på mandag og da var bilen fortsatt på vei til havna.  Uansett, DS mente overlevering ville skje sent i juni. De har jo kvartalsoppgjøret sitt. Kan bli hektisk for dem i Drammen.

Sånn teoretisk, så har de jo god tid på seg om båten skal være i Zeebrugge den 4.6.18.
Det vil si over, 3 uker til Juni er slutt.
Så er jo egentlig spørsmålet, hvor lang tid tar det som skal gjøres før bilene går videre til Drammen ? Og når kommer de seg dit?

Mange ubesvarte spørsmål, og det som er litt morsomt, er jo at uansett hvor mye man lurer, spør og graver, så går det virkelig ikke noe raskere å få bilen ;) Men likevel driver man på :)

Magel

Min Tesla x100D fick status "Din Tesla har blitt lastet på et skip og er på vei til Europa" i går och jag har fått "estimert leveringsdato 27/06/2018"  :D

GeirHM

Sitat fra: Magel på onsdag 30. mai 2018, klokken 18:57
Min Tesla x100D fick status "Din Tesla har blitt lastet på et skip og er på vei til Europa" i går och jag har fått "estimert leveringsdato 27/06/2018"  :D

Superinterressant! Når låste du bestillingen? Og hva er VIN? Min er 1010xx. Når ble den ferdigprodusert?

Mange spørsmål, men det er på bakgrunn av disse at vi kan krysspeile oss fram til en mer nyansert kunnskap om når vi får bilene våre - enn det Delivery kan gi oss.

Magel

Bilen beställdes 11/4 och blev låst 18/4.
Den 11/5 blev status ""Din Tesla har blitt bygget og er i transitt fra Fremont-fabrikken vår til havnen i USA."
Om jag førstår VIN riktigt är det 100473.

Stig-Arne

Sitat fra: Magel på onsdag 30. mai 2018, klokken 19:55

Bilen beställdes 11/4 och blev låst 18/4.
Den 11/5 blev status ""Din Tesla har blitt bygget og er i transitt fra Fremont-fabrikken vår til havnen i USA."
Om jag førstår VIN riktigt är det 100473.
Hvor skal du ha din utlevert?

Magel

[/quote]Hvor skal du ha din utlevert?
[/quote]
Drammen

GeirHM

Hei Magel, dette var spennende info. Du fikk din låst dagen før jeg min. Og av VIN forstår jeg at du også får en Model X. Spørsmålet nå er om din er på samme båt som våre. Da er det i tilfelle gode muligheter for at veldig mange av oss får bil før juli.  :+1:

Stig-Arne

Sitat fra: Magel på onsdag 30. mai 2018, klokken 20:13
Drammen

Da har vel du fått dato pga at du skal ha din ut i Drammen.
Min skal til Trondheim

GeirHM

HaraldRex

Det slår meg at det er ganske tilfeldig hvor "fort" det går... Jeg bestilte 31/1 og fikk VIN 6/3 (933xx).
Her er det folk som har bestilt 3 måneder senere, fått mye høyere VIN og har kommet lenger i løypa...

(Jeg har forstått det slik at det er ingen direkte sammenheng mellom VIN nummeret og når bilen produseres. Det tilordnes visstnok i batcher basert på ukjente kriterier. Antagelig er utstyrsnivået og batteristørrelsen faktorer)

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA