Levering i juli 2018 (estimert)

Startet av GeirHM, onsdag 18. april 2018, klokken 14:54

« forrige - neste »

eques

Ikke alt som står på "min Tesla" stemmer. Bilen min var i produksjon status i 52 dager, men det tar omtrent 6-10 dager å produsere en Model X hvis jeg er ikke feil. En av mine kollegaer hadde "i produksjon" status frem til de hentet bilen, og noen dager til.

AhmerS

Jeg fikk en tlf fra Tesla idag. De sa at bilen TMX-en min blir lastet på et skip i Baltimore idag. Forventet levering nå er endret til slutten av juni - begynnelsen av juli. Opprinnelige estimert levering  var sen mai tidlig juni. På MyTesla står det fortsatt at bilen er på vei til en havn i USA og at estimert levering er tidlig mai - juni

mentol87

Takk for oppdatering AhmerS. Bra det er fremdrift, da er det bare å krysse fingrene for at det også gjelder oss med bekreftet bestilling i april (ser av en tidligere post at du bekreftet ultimo mars).

GeirHM

Jeg leter hele tiden etter næring for min optimisme. I dag ble det registrert en X med VIN 94779 på Billingstad. Med støtte i regnearket er det bil som ble produsert i april.

God næring det, eller?  ;)

mentol87

Absolutt GeirHM :) jeg ringte Tesla nå, bilen er estimert til å være i belgia 5 juni, men den stod fortsatt oppført som at den var på kai. Jeg kunne ringe på mandag, da visste de nok mer om bilen var med båten eller ikke.

GeirHM

Håper det gjelder min også.... De var ferdigprodusert samtidig, var de ikke? 09.05.

mentol87

Stig-Arne

Etter alle solmerker, så bør jo våre Teslaer nå bli lastet opp på "Talisman" som ligger i Baltimore.
Min bil var ferdig den 8/5, men står ennå under transport til havnen.
Ikke har jeg fått tak i delivery for mere info heller. Men satser på at bilen nå er på båten, nå som den stikker over til Europa :)

GeirHM

Vi har enda en gang fått demonstrert at vi ikke kan legge mye vekt på den informasjonen vi får fra MyTesla. Kanskje er bilene vår på god vei til Europa og kanskje er de det ikke. Et sjansespill. Men når de fram til Europa allerede 5 juni er det fortsatt mulig å få overlevering før månedskiftet. Fantastisk!

Stig-Arne

Sitat fra: GeirHM på fredag 25. mai 2018, klokken 23:13
Vi har enda en gang fått demonstrert at vi ikke kan legge mye vekt på den informasjonen vi får fra MyTesla. Kanskje er bilene vår på god vei til Europa og kanskje er de det ikke. Et sjansespill. Men når de fram til Europa allerede 5 juni er det fortsatt mulig å få overlevering før månedskiftet. Fantastisk!
Kan ikke tenke meg annet enn at våre biler når er ombord i båten. Forrige båt rakk vi ikke. Men denne bør greitt. Min bil forlot fabrikken den 8/5, og det er nå over 2 uker siden. Og så lang tid bør de ikke bruke på turen til Baltimore.

AhmerS

Sitat fra: Stig-Arne på fredag 25. mai 2018, klokken 23:16
Kan ikke tenke meg annet enn at våre biler når er ombord i båten. Forrige båt rakk vi ikke. Men denne bør greitt. Min bil forlot fabrikken den 8/5, og det er nå over 2 uker siden. Og så lang tid bør de ikke bruke på turen til Baltimore.
Sitter igjen med samme synspunkt og opplevelse. Bilen min var ifølge MyTesla ferdig ca. 3 mai. Jeg fikk da statusen at den var på vei til en havn i USA. Siden statusen fortsatt ikke er endret håpte jeg på en positiv overrsakelse på at bilen var allerede kommet til Belgia og at MyTesla ikke var oppdatert. Ble derfor litt skuffet når jeg fikk tlf idag at bilen skal lastes på en båt fra USA og at den estimerte leveringstiden er endret fra sent mai-juni til sent juni-juli

mentol87

De som fikk bilen sin sendt med skipet på fredag for to uker siden, rapporterte først om oppdatert mytesla lørdags kveld i 20-21 tiden. Så vi får vente i spenning :) men jeg må si skuffelsen blir stor om den ikke er sendt.

GeirHM

Tror d er større sannsynlighet for at Salah kommer ut på banen igjen enn at MyTesla oppdateres i kveld....

mentol87

Sitat fra: GeirHM på lørdag 26. mai 2018, klokken 21:44
Tror d er større sannsynlighet for at Salah kommer ut på banen igjen enn at MyTesla oppdateres i kveld....

Ja, nå var skipet  nesten et døgn forsinket ift. Opprinnelig avgangstid - så håper det er grunnen.

mentol87

Fortsatt samme gamle status... Kjenner optimismen seile avgårde... :/

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA