Levering i juli 2018 (estimert)

Startet av GeirHM, onsdag 18. april 2018, klokken 14:54

« forrige - neste »

Stig-Arne

Sitat fra: mentol87 på søndag 27. mai 2018, klokken 20:54
Fortsatt samme gamle status... Kjenner optimismen seile avgårde... :/
Vel. Det er søndag, og om det er DS som oppdaterer My Tesla manuelt, så gjøres det neppe før i morgen

GeirHM

Stig-Arne

Sitat fra: GeirHM på søndag 27. mai 2018, klokken 21:27
MyTesla er ikke noe sannhetsvitne.  :D
Nei. Men samtidig hadde det ikke gjort noe om den var oppdatert med ny info om at bilene våre er på båt over dammen [emoji3]

GeirHM

Jeg tror det er mulig å feste en viss lit til den generelle erfaringen rundt dette og, om jeg ikke tar feil, sier den at de aller fleste får bil rundt åtte uker etter at den var ferdig produsert. Noen litt før og andre noe seinere. For oss er det rundt månedsskiftet juni juli pluss minus litt.

Så det er kanskje like greit å la disse båtene seile sin egen sjø.

Stig-Arne

Beskjed fra Delivery nå. Bilen er ennå i Baltimore [emoji21].
Surt men ikke overraskende. Om jeg henter bilen i Trondheim så er estimert levering mellom 20-30 juni.
Henter jeg den i Tromsø så blir det 2-4 uker ekstra

GeirHM

Jeg ville glatt tatt den turen til Trondheim!  :) Men jeg synes tidsangivelsen du mottok er vel optimistisk. Forutsatt at de har rett i at bilene fortsatt befinner seg på kaia på østkysten.

Snapcase

Fikk svar av Delivery nå. Forventet levert meg slutten av Juni. Så sånn ca 2 mnd på hele bestillingen

mentol87

Sitat fra: Stig-Arne på mandag 28. mai 2018, klokken 09:25
Surt men ikke overraskende. Om jeg henter bilen i Trondheim så er estimert levering mellom 20-30 juni.

Jeg ringte også delivery. Bilen hadde status som klar til forsendelse 17. mai. Ingen statusoppdatering siden den tid. Vedkommende klarte imidlertid ikke å spore bilen, hvilket kunne tilsi at den var på skipet som gikk (Strøm ble kuttet når den skulle sendes).

Men - ingenting konkret. Opplever uansett DS som hyggelige og fokuserte på å gi svar, selv om systemene ikke er like oppdaterte.

Stig-Arne

Sitat fra: GeirHM på mandag 28. mai 2018, klokken 09:31
Jeg ville glatt tatt den turen til Trondheim!  :) Men jeg synes tidsangivelsen du mottok er vel optimistisk. Forutsatt at de har rett i at bilene fortsatt befinner seg på kaia på østkysten.
Ja, det vurderes.
Mulig den er optimistisk. Men strengt tatt. Om bilen sendes f. Eks neste uke fra USA, så har de ca 3 uker på seg fra Baltimore til Trondheim. Sånn teoretisk bør det gå fint.

GeirHM

Sitat fra: mentol87 på mandag 28. mai 2018, klokken 11:38

Jeg ringte også delivery. Bilen hadde status som klar til forsendelse 17. mai. Ingen statusoppdatering siden den tid. Vedkommende klarte imidlertid ikke å spore bilen, hvilket kunne tilsi at den var på skipet som gikk (Strøm ble kuttet når den skulle sendes).

Men - ingenting konkret. Opplever uansett DS som hyggelige og fokuserte på å gi svar, selv om systemene ikke er like oppdaterte.

Den info'en du fikk fra DS forteller oss at Tesla har begrenset informasjon om hvor hver enkel bil befinner seg eller hvor lang tid transporten tar. Du kan ha griseflaks som Snapcase og av en eller annen grunn få bilen råraskt fram til overlevering. Men en vinner ikke i lotto hver gang.

Det viktigste er tross alt at kvalitetskontrollen fanger opp og utbedret alle feil før vi får bilene våre, ja aller helst håper jeg de lærer av feil på tidligere biler slik at vi får våre produsert uten disse. Dette er særlig viktig når det gjelder TMX'ene. Den har de jo ikke hatt i produksjon like lenge som TMS. Og barnesykdommene på disse er nok delvis grunnen til at SCene sliter.

Barnesykdommene på TMS handlet om feil på driveunit og dårlig lydisolering. Da vi fikk vår to år etter at de første kom til landet, var dette historie. Kan vi ha lov å håpe om at noe av det samme har skjedd innen vi får våre TMX? De kommer jo også omlag to år etter at de første ble utlevert i Drammen.

Får vi perfekt fungerende bakdører og sensorer som tåler vann og kulde? Jeg håper det. Overlevert før juni er omme.

GeirHM

Sitat fra: Stig-Arne på mandag 28. mai 2018, klokken 11:54
Sitat fra: GeirHM på mandag 28. mai 2018, klokken 09:31
Ja, det vurderes.
Mulig den er optimistisk. Men strengt tatt. Om bilen sendes f. Eks neste uke fra USA, så har de ca 3 uker på seg fra Baltimore til Trondheim. Sånn teoretisk bør det gå fint.

Overfarten fra Baltimore til Belgia tar fra 16 til 21 dager. Så skal de gjøre en fire timers jobb på hver bil i Tilburg. Deretter skal den videresendes til Norge. Ditt regnestykke går ikke opp. OM det er slik at bilen ikke er sendt ennå. Det tror jeg den er. Og da kan det gå opp.

Nasatech

@GeirHM jeg har VIN 00076 på min Model X. Det er riktig nok en Founder, men det er en veldig tidlig modell. Såpass tidlig at Drammen ikke kunne utlevere. All utlevering skjedde på Rud.

Har ikke hatt noe problem med dørene. Ingen ting :)

PR

Sitat fra: mentol87 på mandag 28. mai 2018, klokken 11:38

Hei

Hvordan kommer du igjennom til Delivery? Jeg har prøvd flere ganger uten å lykkes.

mentol87

Er bare å fortsette å prøve. Det kommer en svensk stemme og så legges det på etter noen minutter (ca 10?), men da ringer du opp igjen ;)

GeirHM

Sitat fra: Nasatech på mandag 28. mai 2018, klokken 14:23
@GeirHM jeg har VIN 00076 på min Model X. Det er riktig nok en Founder, men det er en veldig tidlig modell. Såpass tidlig at Drammen ikke kunne utlevere. All utlevering skjedde på Rud.

Har ikke hatt noe problem med dørene. Ingen ting :)

Godt å vite! Og slik var det jo med TMS også. Veldig mange hadde topp biler. Men noen var uheldig og samme type feil gikk igjen. Som med FWD på biler levert rundt jul.

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA