Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Sett og hørt fra Nissan-forhandlere

Startet av Kai, fredag 12. august 2011, klokken 10:39

« forrige - neste »

Kai

Dette med levering i slutten av året, og ikke sep/oktober passer meg dårlig. Spørs om min nåværende bil holder så lenge :-)

Joakim Sveli

Hva betyr "mot slutten av året tro"? Er det romjula? Synes de kunne tatt seg bryet med å sette en startdato for salget.
Ansatt i Fortum Charge & Drive Norge
Har kjørt 64000 km i Think (2008), solgt sep2011-  Har kjørt 69000km Leaf (fra nov 2011-okt 2014)- 
Kjører TMS 60, 2014 mod, kjørt 71 000 per jun 2016

Go-carter

Billigere enn Think, DET er imponerende det!(synes iallefall jeg)

Bortimot 30.000 billligere enn tilsvarende spec'a modell fra Think.
TMX60D
Leaf S 2015
Think 2011 2+2 Zebra "Sola" 106.000km pr. mars 2017
Think 2008 "CaThinka" kommende banebil

gbzdoc

Tilsvarende specka?
Er ikke helt sikker på om de to bilene en gang er sammenliknbare. ;-)

Tror de fleste vil mene at Leaf er uendelig mye mer bil for pengene. Den er vel bedre enn Think på nær sagt alle punkter, kanskje med unntak av faktisk rekkevidde.

Men uten tvil, det er en bil som er svært hyggelig priset.

Blir spennende å se hva som skjer med prisen på trillingene.

Go-carter

Varmerute, AC, etc.(med andre ord alt utstyret Think kan tilby  ::) )
TMX60D
Leaf S 2015
Think 2011 2+2 Zebra "Sola" 106.000km pr. mars 2017
Think 2008 "CaThinka" kommende banebil

RuneW

TM3 LR AWD
TMY LR AWD (bestilt)

Go-carter

TMX60D
Leaf S 2015
Think 2011 2+2 Zebra "Sola" 106.000km pr. mars 2017
Think 2008 "CaThinka" kommende banebil

RuneW

TM3 LR AWD
TMY LR AWD (bestilt)

jkirkebo

Sitat fra: Go-carter på onsdag 06. juli 2011, klokken 20:05
Varmerute, AC, etc.(med andre ord alt utstyret Think kan tilby  ::) )

Hva med det viktigste, fjernstyring av klimaanlegg (kjøling & varming) fra mobilen ?
Eller 5 stjerner i crash-testene ? Ladestatus og stopp/start via mobilen, SMS/epost om lading stopper osv. ?
Forhandler av ladestasjoner og ladekabler, se www.ladespesialisten.no
Kjører Tesla X75D fra mars 2017 og Model 3 SR+ fra oktober 2019.

Ole C

255000 Nesten for billig. Det finner snart løvebakken ut også. Håper jeg får min før de legger på en 50 eller 100 tusen. Når kollektiv felte,  i Oslo og omegn ,er fylt til randen av Leaf, skjer det nok noe med avgifter på Leaf og alt som kommer etterpå av modeller.

Leaf er som en "normal" bil det er som en corolla eller golf .


Jeg tror Reva, Think og Buddy vil forsvinne innen 2 år. Håper jeg ikke hisser på meg menigheten med den komentaren :o

Ikke mulig å få betilt leaf her i Ålesund enda, de vil ikke starte salget før 2012 >:(  .

Jaja God sommer.
Ole C
Ålesund

Nissan Leaf Hvit med Solcelle
Levert 29.11.2011

Boogie

Jeg syns det er på tide å slutte å si at bilen er billig!
Hvor lenge tror dere den er billig om dere synes den er FOR billig?

Det er også mange som mener den er for dyr, og som heller velger de gamle bilene for å ha mulighet til å kjøre elbil.

De fleste mener at elbilene fortsatt vil falle i pris bare volumet kommer opp i store nok tall.

Vi må ikke glemme at denne bilen er uten avgifter og moms, så egentlig er den veldig dyr!

Slik situasjonen er nå så vil jeg allikevel påstå at nivået er riktig, i øyeblikket.

Håpet er jo at elbilene vil kunne erstatte fosilbilene både på funksjonalitet, utstyr og pris på sikt, og at framdriften i en bil ikke skal være sært.
Vi ønsker jo fortsatt å kjøre de bilene vi elsker, om dette er Volvo, BMW eller Volkswagen, men med elektrisk framdrift.....
Tønsberg:
Nissan Leaf 2012 EU
Nissan Leaf 2017 30 kW Norsk
Venter på Tesla M3...

Har kjørt elektrisk siden 2001, og har hatt ca 20 elbiler. Totalt ca 500 000 km.

el-snorre

Nissan opplyser at bilene skal startes å bli levert i deres økonomiske 3. kvartal, noe som vil si 4. kvartal i vår kalender. Nissan opplyste på årsmøtet at det er snak om oktober-november.

Offisiel åpning av bestilling bli litt senere i sommer. Det beror bla på at Nissan enda ikke har bestemt seg for hvilke av deres forhandlere som får starte med salget. Det skal imidlertid avgjøres raskt.

Nissan Norge er prioritert på leveranse siden, men har enda ikke tall på hvor mange modeller de faktisk får levert, noe som kan tenkes påvirker forhandlernett og åpningsbestillingspunktet.

Prisen på bilen er uten vinterdekk, og andre "mindre" leverings kostnader som ikke er iberegnet prisen.
Jobber i Elbilforeningen
Blå I-Pace
Rød TMS 150 000 km
Rød Leaf, 65 000 km.
Tidligere  Peugeot Partner, ca 120 000 km

arnejorg1

Prisen ble høyere enn jeg regnet med, men fortsatt billig sammenlignet med trillingene. Her får du mer for pengene, jeg regner med at denne prisen er med vinterpakke. Forhandleren av i-on antydet 260000 med vinterpakke og dekk, så er jo trillingserien bare 4 seter og de har lavere rekkevidde enn Leaf. For min del velger jeg klart leaf foran disse. Det virker som Leaf er den beste elbilen på markedet i den prisklassen. Bare tesla er bedre, men den ligger da også i en helt annen prisklasse.
Før Nissan leaf. Nå, Renault Zoe hentet hos Carpoint hentet 13 juni 2015

Griffel

#13
Og de som vil lade med mer enn 10A Hjemme (ca 1,5 kW til batteriet, tilsvarer  7-8 km per time lading og som ville være tilstrekkelig for meg), må investere i privat infrastruktur en tilkoblingsboks som med installasjon etc blir ca 20 000,-.
Hyundai Ionic.
Tidliger mange år i PSA klasiker.

jkirkebo

Sitat fra: Griffel på søndag 10. juli 2011, klokken 19:59
Og de som vil lade med mer enn 10A Hjemme (ca 1,5 kW til batteriet, tilsvarer  7-8 km per time lading og som ville være tilstrekkelig for meg), må investere i privat infrastruktur en tilkoblingsboks som med installasjon etc blir ca 20 000,-.

Hvorfor det ? De fleste har da 16A tilgjengelig i garasjen allerede ? Å trekke en kabel fra nærmeste koblingsboks eller stikkontakt til et fast ladepunkt tar da maks 30 minutter. Ladepunktene kan man få fra USA for ca. $750, det blir vel ca. 6000,- inkl. mva og frakt. Om et år eller to får man dem vel på Clas Ohlson til 2990,- elns.
Forhandler av ladestasjoner og ladekabler, se www.ladespesialisten.no
Kjører Tesla X75D fra mars 2017 og Model 3 SR+ fra oktober 2019.

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA