Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Nissan Leaf Aker Brygge

Startet av Thomas Parsli, lørdag 06. august 2011, klokken 11:08

« forrige - neste »

Thomas Parsli

2019 Tesla Model X 100D 6 seter
2012 Nissan Leaf (128000km, mistet to streker på batteriet hittil)
1999 Peugeot 106 (solgt ved 99900km pga. batteriproblemer)

hens

Kjempeartikkel!
Best er kommentarene, hvor det går frem at bensinforbruket gikk ned på bensinbilen etter å ha kjørt hybrid en stund.
Påstanden at det er ikke bilen som forurenser, men sjåføren, har utvilsomt noe for seg.
Enhver kan redusere bensinforbruket ved å bruke hodet, og lese trafikken.
Oslo. 300.000 kilometer med Think, Kewet og annet.  -Sølvreven, 100 km/time med Kewet.  -Isbjønn, Kewet, første elbil på 80 grader nord? Har blitt kjørt på  Svalbard. "Hoppetussa" Subaru van 4-hjulsdrift ombygget med jetflystarter til eldrift.  94.000 kilometer på Think-originalpakken. Nå 19 luftkjølte blokker fra '95. Think Traveler elassistert sykkel.   http://www.austinev.org/evalbum/807 og http://www.austinev.org/evalbum/809

cra

Opplevde det samme på Caravellen etter at vi hadde hatt Thinken en stund. "over natta" ble  dieselforbruket redusert som følge av at Caravellen må finne seg i å stå i ro. Over tid har Caravellen nå begyne å gå 11-1200 km på 75 liter, mot 10-1100km tidligere. :)
Tesla Model S75D 30/6/17
Tesla Model S85 26/3/14-30/6-17, 82500km
Leaf 9/5/12
Think City, Har ACTIA diagnoseapparat.
Sykkylven (Sunnmøre)

eledille

Jeg hadde det for meg at Strøm hadde en påstand om at mesteparten av utslippene fra biltrafikken stammer fra langkjøring i denne artikkelen, men det har han visst ikke. Har han uttalt det tidligere?

Jeg kan ikke tro at jeg bare har drømt det, et eller annet sted må jeg ha det fra.
Oslo
Think City 2001 siden 2007       :)    Nå med havarert batteri :(
TMS 85 siden september 2013  8)
Nissan Leaf siden februar 2014 :)

cra

Tesla Model S75D 30/6/17
Tesla Model S85 26/3/14-30/6-17, 82500km
Leaf 9/5/12
Think City, Har ACTIA diagnoseapparat.
Sykkylven (Sunnmøre)

eledille

Oslo
Think City 2001 siden 2007       :)    Nå med havarert batteri :(
TMS 85 siden september 2013  8)
Nissan Leaf siden februar 2014 :)

Elmo

Bor i Asker. Elbilist siden 2005. Div. Saxo/P106 som vi har kjørt tilsammen ca 165.000 km. Kun en kjørbar nå.
Har også en eUp 2015, gått 82.000 km, Tesla Model3 2019 og Seat Mii 2020.

Lunde

En liten notis helt utenfor denne aktuelle saken, men likevel   ;)

Rundt tusenårsskifte var det endel entusiasme og spore hos flere mediebedrifter inkludert Dagbladet. Mener å huske at de kjøpte en TH!NK og etablerte en ladeplass utenfor sine lokaler i Akersgata. Ladeplassen ble stående over noen år og var en av svært få lademuligheter vi hadde i sentrum. Uten noe forvarsel tauet de vekk en elbilist som visstnok tok seg til rette å stjal strøm fra DB . Saken fikk litt oppmerksomhet og endte med at stikkontakten ble fjernet, antagelig for å spare penger og unngå slike utidige strømtyverier av sære elbilister.

Antar et vedkommende som fikk tauet inn sin elbil neppe "stjal" for mer enn en brøkdel av prisen på et DB i løssalg.

Jeg hadde i en årrekke kjøpt DB stort sett daglig, men etter denne episoden for ca 10 år siden har jeg neppe kjøpt flere enn jeg kan telle fingre på to hender. Smart markedsføringstiltak det der gitt. Siste dager heseblesende forsvar av en avsindig dårlig sak hjelper ikke.
Hatt TH!NK siden august 2000den første grønne rullet 200 000Km. Juni 2009 kjøpte jeg en ny modell. En sort en med ZEBRA batteri som nå har rullet straks 107 000Km  Har utstyr og utfører vannservice på TH!NK og PSA biler ;-) Har nylig fått TH!NK nummer to med ZEBRA i stallen. Hurtiglading oppskrytt! Hva er bedre enn en fulladet i beredskap :o)

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA