Hvilken I-Pace utgave er mest for pengene? S, SE, HSE eller First Edition?

Startet av Counterpointer, søndag 07. januar 2018, klokken 23:14

« forrige - neste »

Stikkkontakt

Sitat fra: Ingeniøren på lørdag 02. mars 2019, klokken 15:11
Sitat fra: Eoniq på lørdag 02. mars 2019, klokken 09:55
Jeg hadde først en i-pace uten luft i 3 måneder og nå en med luft, merker egentlig ikke den store forskjellen, den sitter som klistret til underlaget uansett. Eneste tydelige forskjell er når du f.eks kjører over høye fartsdumper så vil den med luft dempe slaget mye bedre.

Når det gjelder dekk og felg hadde jeg conti 6, 255 på 20 toms felger på den første, den måtte jeg «guide» mer når jeg kom ut av sving, nå har jeg conti 7, 235 på 18 toms og bilen føles bedre og mer naturlig i styrefølelsen. Håper og tror at det er den myke gummien på vinterdekk som gjør at den med 255 bredde føles litt mer tungstyrt og at jeg ikke vil merke det når jeg skifter til 255 på 20 toms sommerdekk.

Ja, den har forvarming, både ved forhåndsinnstillinger i bilen, i app og det er en knapp i app som du kan trykke på for «forvarming nå»

Hadde jeg visst det jeg vet nå, så hadde jeg bestilt en S med 18 veis justerbare seter og spart ca200000kr, alt jeg har av ekstrautstyr nå utenom setene er bare «kjekt å ha».

Interessant tanke. Vet jeg kommer til å bestille en masse utstyr jeg "aldri" bruker. Eksempelvis har jeg adaptiv crusekontroll på i3 men har vel brukt det 10 ganger på 3 år. Skal gjøre et regnestykke som du foreslår  ;)

Den kamerabaserte ACC'en i i3 er jo bare søppel, så skjønner godt at du ikke bruker den. I-Pace sin ACC følger trafikken sømløst i hundrevis av km gjennom tunneler og i sterkt motlys osv.

Ingeniøren

Sitat fra: Stikkkontakt på lørdag 02. mars 2019, klokken 16:05
Sitat fra: Ingeniøren på lørdag 02. mars 2019, klokken 15:11
Sitat fra: Eoniq på lørdag 02. mars 2019, klokken 09:55
Jeg hadde først en i-pace uten luft i 3 måneder og nå en med luft, merker egentlig ikke den store forskjellen, den sitter som klistret til underlaget uansett. Eneste tydelige forskjell er når du f.eks kjører over høye fartsdumper så vil den med luft dempe slaget mye bedre.

Når det gjelder dekk og felg hadde jeg conti 6, 255 på 20 toms felger på den første, den måtte jeg «guide» mer når jeg kom ut av sving, nå har jeg conti 7, 235 på 18 toms og bilen føles bedre og mer naturlig i styrefølelsen. Håper og tror at det er den myke gummien på vinterdekk som gjør at den med 255 bredde føles litt mer tungstyrt og at jeg ikke vil merke det når jeg skifter til 255 på 20 toms sommerdekk.

Ja, den har forvarming, både ved forhåndsinnstillinger i bilen, i app og det er en knapp i app som du kan trykke på for «forvarming nå»

Hadde jeg visst det jeg vet nå, så hadde jeg bestilt en S med 18 veis justerbare seter og spart ca200000kr, alt jeg har av ekstrautstyr nå utenom setene er bare «kjekt å ha».

Interessant tanke. Vet jeg kommer til å bestille en masse utstyr jeg "aldri" bruker. Eksempelvis har jeg adaptiv crusekontroll på i3 men har vel brukt det 10 ganger på 3 år. Skal gjøre et regnestykke som du foreslår  ;)

Den kamerabaserte ACC'en i i3 er jo bare søppel, så skjønner godt at du ikke bruker den. I-Pace sin ACC følger trafikken sømløst i hundrevis av km gjennom tunneler og i sterkt motlys osv.

Synes det fungerte bra men liker å ha kontroll selv så sjelden brukt i tett trafikk.....Det jeg brukte det mest til var å spare strøm/holde en jevn fart når jeg så det ville bli problematisk å nå fram uten gjerne i kombinasjon med litt lavere hastighet enn fartsgrense...
2016 BMW i3 (Solgt)
2020 Jaguar I-Pace HSE
2024 Linux Zorin på PC'n

Ingeniøren

Ellers så jeg Bjørn Nyland teste Audi e-tron i går. Ikke en aktuell bil for meg, men han hadde problemer med å nå frem til lade-kontakt med kabel. I-Pace har samme plassering av kontakt og ut fra bilder kan det virke som Jaguar og Audi kanskje har samme underleveradør av elektriske løsninger (?)

Noen som opplever plasseringen av lade-kontakten som et problem i forhold til hurtiglading eller andre ting ?
2016 BMW i3 (Solgt)
2020 Jaguar I-Pace HSE
2024 Linux Zorin på PC'n

daktari

Sitat fra: Ingeniøren på søndag 03. mars 2019, klokken 09:05
Ellers så jeg Bjørn Nyland teste Audi e-tron i går. Ikke en aktuell bil for meg, men han hadde problemer med å nå frem til lade-kontakt med kabel. I-Pace har samme plassering av kontakt og ut fra bilder kan det virke som Jaguar og Audi kanskje har samme underleveradør av elektriske løsninger (?)

Noen som opplever plasseringen av lade-kontakten som et problem i forhold til hurtiglading eller andre ting ?
kablene på en type ladestasjon (Tritium Veefil 50 kW) er litt korte, så man må kjøre ganske nærme.
Mine videoer av Autopilot 2 Mine I-Pace videoer
2023 ID.4 GTX 2021 ID.4   2022 BMW iX40   2021 Model 3 LR   2019 Audi e-tron 55   2019 I-Pace HSE   2017 S90D

PF

Han kunne ha parkert en halv meter lenger til høyre og problemet hadde vært borte.

Counterpointer

Sitat fra: PF på søndag 03. mars 2019, klokken 11:46
Han kunne ha parkert en halv meter lenger til høyre og problemet hadde vært borte.
Da sperrer du for stasjonen ved siden av og parkerer utenfor oppmerking!

Ingeniøren

Der sto det en bil....og det blir vel i større og større grad et problem...
2016 BMW i3 (Solgt)
2020 Jaguar I-Pace HSE
2024 Linux Zorin på PC'n

daktari

Jeg tar luft på høy, parkerer litt til høyre og gjerne litt på skrå for å ha bra slakk på kabel. E-tron blir enda verre...
2023 ID.4 GTX 2021 ID.4   2022 BMW iX40   2021 Model 3 LR   2019 Audi e-tron 55   2019 I-Pace HSE   2017 S90D

Tellus

PF

Sitat fra: Ingeniøren på søndag 03. mars 2019, klokken 11:53

Der sto det en bil....og det blir vel i større og større grad et problem...

Fra videoen er det ganske god avstand til golfen ved siden av. Hadde ikke vært noe problem å parkere en del nærmere, men lengre kabler er visst på vei.
Så ordner seg vel.

Øyvind.h

Så denne nå i Øyer. Parkert bak og litt på siden. ABB lader.

Tok i utgangspunktet bilde av bilen. Men slo meg etterpå at den stod litt rart.
Usikker på om han fikk ladet for han holdt på en stund.
VW ID4 GTX 2023

Tidligere elbiler: VW ID4 GTX 2022, Nissan Ariya, Kia EV6 GT-Line, Hyundai Ioniq 5, BMW IX3 2021, VW ID4 1st 2021, Mercedes EQC AMG 2021 og 2020, Kia eNiro 2019, Tesla Model X90D 2016,  Tesla Model S90D 2016, Nissan Leaf 2012, Tesla Model S aug 2013

daktari

Pussig parkering siden ABB-laderne har lange kabler. Blir nok en del lade-noobs fremover med e-tron...

Contango

Mht ekstrautstyr. Jeg mener man ikke får oppvarmede og el innfellbare speil uten oppgradering til skinnseter. Litt klønete uten oppvarmede speil på en slik bil. Dessuten - med 201 cm bredde er det sikkert gunstig å kunne felle inn speilene i garasjer. Lurer på hvor mange som skjønner hva de kjøper når de kjøper brukt.
10+ elbiler bak meg. Nå en '22 M3 og en '24 Enyaq.

Chimp

Stemmer, men tror det kravet har forsvunnet i MY20 på config i UK og da sikkert også her

4Matic Fanatic

De innfellbare speilene er nå strengt tatt bare en spøk, vet ikke om bilen blir 5cm smalere når de felles inn..
mvh, Arne :)

2019 Jaguar I-Pace EV400  |  2013 Mercedes-Benz CLS 350 CDI 4Matic SB SELGES 

© 2026, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA