Hvilken I-Pace utgave er mest for pengene? S, SE, HSE eller First Edition?

Startet av Counterpointer, søndag 07. januar 2018, klokken 23:14

« forrige - neste »

Ingeniøren

Sitat fra: 4Matic Fanatic på søndag 03. mars 2019, klokken 23:23
De innfellbare speilene er nå strengt tatt bare en spøk, vet ikke om bilen blir 5cm smalere når de felles inn..

Blir ca 14 cm smalere....
2016 BMW i3 (Solgt)
2020 Jaguar I-Pace HSE
2024 Linux Zorin på PC'n

JorgenM

Sitat fra: Contango på søndag 03. mars 2019, klokken 19:51
med 201 cm bredde er det sikkert gunstig å kunne felle inn speilene i garasjer. Lurer på hvor mange som skjønner hva de kjøper når de kjøper brukt.
5 cm smalere enn Model S så da er i alle fall jeg happy :)
Kia EV6 '22 - i-Pace '20 (solgt) - Tesla S P85 '13 (solgt) - 2x BMW i3 (2 solgt) - Peugeot e-208 LCI '24 (lev. august 2024)

JorgenM

Hva tenker folk om setene i i-Pace?

Vi foretrekker egentlig tøy-seter, da de er kjøligere om sommeren og varmere på vinteren.
Men dette er jo Jaguar. Er det helt bak mål å velge tøy-seter? Vil en slik bil slite på bruktmarkedet?

Jeg ser fordeler med skinn også, spesielt med 3 barn under 9 år som ofte spiser og søler i baksetet.
Kia EV6 '22 - i-Pace '20 (solgt) - Tesla S P85 '13 (solgt) - 2x BMW i3 (2 solgt) - Peugeot e-208 LCI '24 (lev. august 2024)

Ingeniøren

Sitat fra: JorgenM på torsdag 07. mars 2019, klokken 08:19

Vi foretrekker egentlig tøy-seter, da de er kjøligere om sommeren og varmere på vinteren.
Men dette er jo Jaguar. Er det helt bak mål å velge tøy-seter? Vil en slik bil slite på bruktmarkedet?

Jeg ser fordeler med skinn også, spesielt med 3 barn under 9 år som ofte spiser og søler i baksetet.

Er litt som deg og har stoff seter i dag da jeg på generell basis har syntes at skinnseter er kalde om vinteren og varme om sommeren. Dog, 18 veis setene til Jaguar kjennes bra ut, er perforerte, og har både varme og kjøling så jeg satser på at det blir bra...
2016 BMW i3 (Solgt)
2020 Jaguar I-Pace HSE
2024 Linux Zorin på PC'n

Chimp

Tror også den skinnproblematikken er litt på vei ut mtp det nå er vanlig å legge inn forvarming av bil før avgang. Altså varmere om vinteren og kaldere om sommeren. Jeg har vanlige skinnseter uten kjøling og håper det holder ;P

4Matic Fanatic

Største ulempen jeg så med stoff er at det er de dyreste setene du kan velge i I-Pace... 
Jeg valgte 10-veis sportsseter og syntes vel egentlig de var dyre nok når man startet på S, men måtte opp fra Luxtec for å få endel andre ting jeg VILLE ha.. samtidig gnager det meg litt at det er lite justeringsmuligheter på disse sammenlignet med Windsor-setene.
mvh, Arne :)

2019 Jaguar I-Pace EV400  |  2013 Mercedes-Benz CLS 350 CDI 4Matic SB SELGES 

daktari

Det finnes kunstskinn (S) og skinn (SE og HSE). Så har man den vanvittig dyre "dapple grey cloth" som er noe stoffgreier, og er dyrest av alle. Klarer ikke se den i mini-konfiguratoren lenger, Jaguar har visst oppdatert..
Mine videoer av Autopilot 2 Mine I-Pace videoer
2023 ID.4 GTX 2021 ID.4   2022 BMW iX40   2021 Model 3 LR   2019 Audi e-tron 55   2019 I-Pace HSE   2017 S90D

xyzzy

Sitat fra: daktari på torsdag 07. mars 2019, klokken 09:32

Det finnes kunstskinn (S) og skinn (SE og HSE). Så har man den vanvittig dyre "dapple grey cloth" som er noe stoffgreier, og er dyrest av alle. Klarer ikke se den i mini-konfiguratoren lenger, Jaguar har visst oppdatert..

Får den fint frem på konfiguratoren? Ser ut som om prisen er gått litt ned, nå er det samme pris som sportsseter i Windsor-lær.

Tellus

Har Windsor skinn i min HSE, men ville helst hatt delskinn. Dessverre er/var ikke delskinn et tilvalg.
Det fine med delskinn er at du slipper å sitte rett på skinnet (kaldt om vinter/varmt om sommer), samtidig som det ser veldig bra ut etter min mening og koster selvfølgelig mindre. Vet at Jaguar leverer delskinnsløsninger på andre modeller så det er lov å håpe at det også blir tilvalg på I-Pace etterhvert.

Har også ventilerte seter på min uten at det er noe jeg nødvendigvis ville valgt hvis det ikke allerede var en del av HSE launch edition pakken.

JorgenM

Takker for mange gode svar :)

Ok, så det er ikke tøy-seter nei. Sjekket litt om dette Luxtec, folk sier det er svært bra og holder seg bedre enn skinn. Var vel noe liknende vi hadde på en BMW også og det så nytt ut etter flere år samt det var lett å vaske bort flekker. Manglende kjøling og mindre justering trekker selvsagt ned, men ser for meg dette uansett blir en kjempeopptur i forhold til Tesla-setene :D

Chimp

Hadde valgt det selv, men i MY2019 var det krav om skinnseter for å få innfellbare speil og adaptiv cruise control. Tror det kravet er endret i år.

4Matic Fanatic

Sitat fra: Chimp på torsdag 07. mars 2019, klokken 12:10
Hadde valgt det selv, men i MY2019 var det krav om skinnseter for å få innfellbare speil og adaptiv cruise control. Tror det kravet er endret i år.
Ikke i konfiguratoren ihvertfall. Adaptiv cruise krever skinn så kosten hopper 43800...

JorgenM

Hvorfor er det så få blå i-Pace på Finn? :)

Av 69 i-Pace er kun 2 blå. Den ene er privatsalg og den andre venter jeg på utstyrsliste fra men ser ut til å mangle f.eks Matrix-lys.

Kona og jeg er enige om at blå er eneste aktuelle farge. Er vi litt spesielle? :D

4Matic Fanatic

Sitat fra: JorgenM på torsdag 14. mars 2019, klokken 10:55
Kona og jeg er enige om at blå er eneste aktuelle farge. Er vi litt spesielle? :D
Ja.  :)
Men man kan heller si at alle vi andre er litt kjedelige. Jeg kunne gjerne hatt en blå I-Pace men liker ikke den fargetonen her nok til å lande på den. Men det er ingen tvil om at bilen står ut blant alle de andre svart-grå-sølvmetallic-variantene. Samme er det med de 2 rødfargene, skikkelig kule farger, men jeg landa likefullt på det trygge, Corris Grey.

daktari

Den blå er veldig spenstig. Bra noen liker farger.
Jeg har sølv som jeg synes fremhever linjene og desginet på en veldig mye bedre måte enn svart og mørkegrå. De to siste mister kontrast mellom lyse og mørke deler og blir dermed litt "flate".
Mine videoer av Autopilot 2 Mine I-Pace videoer
2023 ID.4 GTX 2021 ID.4   2022 BMW iX40   2021 Model 3 LR   2019 Audi e-tron 55   2019 I-Pace HSE   2017 S90D

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA