Hvilken I-Pace utgave er mest for pengene? S, SE, HSE eller First Edition?

Startet av Counterpointer, søndag 07. januar 2018, klokken 23:14

« forrige - neste »

Chimp

Tellus

Sitat fra: JorgenM på fredag 01. mars 2019, klokken 16:10
Hva er tillegget for vinterhjul? Antar det ikke er inkludert, og ser ikke noe om det i konfiguratoren.

Drøye 20.000 for orginale 18-tommer. Jeg kjøpte orginale 20-tommer (I-Pace SE) som vinterhjul.
Kostet vel 3-4.000 mer mener jeg å huske.

Standard 18-tommer felgene er kanskje ikke veldig pene. Du kan få noen andre 18-tommer som jeg personlig synes ser bedre ut. Tror de er noe dyrere.

JorgenM

Takker :)

Ja disse ser jo forholdsvis OK ut:
- 18" felger med fem doble eiker 'Style 5055' med Diamond Turned Finish

Kia EV6 '22 - i-Pace '20 (solgt) - Tesla S P85 '13 (solgt) - 2x BMW i3 (2 solgt) - Peugeot e-208 LCI '24 (lev. august 2024)

Ingeniøren

Sitat fra: Tellus på fredag 01. mars 2019, klokken 16:02
Har luft og synes dette er veldig behaglig over større ujevnheter som fartsumper osv. På vaskebrett type vei rister det som de fleste andre biler. Har ingen erfaring med I-Pace uten luft. Har HSE launch edition. Masse utstyr.

Skulle jeg kjøpt på nytt i dag og vært litt økonomisk så hadde jeg i hvert fall tatt med følgende utstyr.
- Panoramatak. Bilen ser bare utrolig fin ut med dette.
- Luftfjæring (komfort)
- HUD
- Gestured tailgate. Genial løsning da jeg endelig forstod hvordan den skal brukes.
- Matrix lys

Hadde gått for 18-tommers vinterhjul. Kanskje med 235 bredde istedet for standard 245. Her har en del rekkevidde å hente.
- Sommerhjul hadde jeg beholdt i 20. Visuelt ser dette veldig bra ut. HSE felgene er flottet. Gleder meg til å sette de på.

Lydanlegg, hengerfestge osv blir litt individuelt. Skinn er pent, men hadde fint klart meg uten hvis alternativet var en Tesla  :)

Veldig bra, ser jeg har alt på liste uten om Gestured tailgate ?? - det har jeg ikke lagt merk til, hva er det ? Får titte litt rundt.

2016 BMW i3 (Solgt)
2020 Jaguar I-Pace HSE
2024 Linux Zorin på PC'n

Ingeniøren

Greit og med 18" vinterhjul vil jeg tro - blir litt høyere og slankere.

Heller og litt til å sette luftfjæring på lista og selv om jeg tenker å ha bilen en stund, men det skjer så mye på denne fronten om dagen at såå lenge blir det vel ikke.

Er og litt skeptisk til at jeg ikke ser stor bakover, men man venner seg vel til kamera og speil - hilsen en som like å se ut av bakvindu  ;).

Gror kameraet igjen her og og hvordan er det med bakvindu ?
2016 BMW i3 (Solgt)
2020 Jaguar I-Pace HSE
2024 Linux Zorin på PC'n

daktari

Kameraet gror igjen, men bakruta er alltid bar. Ikke velg sota vinduer hvis du planlegger å se bakover.
Mine videoer av Autopilot 2 Mine I-Pace videoer
2023 ID.4 GTX 2021 ID.4   2022 BMW iX40   2021 Model 3 LR   2019 Audi e-tron 55   2019 I-Pace HSE   2017 S90D

Chimp

Tellus

Ingeniøren

Sitat fra: daktari på fredag 01. mars 2019, klokken 20:50
Kameraet gror igjen, men bakruta er alltid bar. Ikke velg sota vinduer hvis du planlegger å se bakover.

Godt tips, det skal jeg sjekke ut !
2016 BMW i3 (Solgt)
2020 Jaguar I-Pace HSE
2024 Linux Zorin på PC'n

Ingeniøren

Sitat fra: Tellus på lørdag 02. mars 2019, klokken 00:03
Sitat fra: Ingeniøren på fredag 01. mars 2019, klokken 20:01

Veldig bra, ser jeg har alt på liste uten om Gestured tailgate ?? - det har jeg ikke lagt merk til, hva er det ? Får titte litt rundt.

Ok, fant det ut men er det en del av HSE grunnpakke - fant det ikke som tilvalg noe sted ? Er det det de kaller "Elektrisk berøringsfri bakluke" eller er det knappen i bakluka ?

Og når det gjelder elektrisk så er det vel tidsstyrt forvarming av kupe ?
2016 BMW i3 (Solgt)
2020 Jaguar I-Pace HSE
2024 Linux Zorin på PC'n

JorgenM

I konfig. ligger det under Ekstrautstyr - Komfort - Elektrisk berøringsfri bakluke.
1100,- ekstra i forhold til elektrisk bakluke.

Hadde dette på en BMW for noen år tilbake og det er kjekt når du kommer med handleposer i begge hendene og skal sette dem inn i bagasjerommet. Absolutt verdt 1100,- :)
Kia EV6 '22 - i-Pace '20 (solgt) - Tesla S P85 '13 (solgt) - 2x BMW i3 (2 solgt) - Peugeot e-208 LCI '24 (lev. august 2024)

Ingeniøren

Sitat fra: JorgenM på lørdag 02. mars 2019, klokken 09:20
I konfig. ligger det under Ekstrautstyr - Komfort - Elektrisk berøringsfri bakluke.

Hadde dette på en BMW for noen år tilbake og det er kjekt når du kommer med handleposer i begge hendene og skal sette dem inn i bagasjerommet. Absolutt verdt 1100,- :)

Standard på HSE pakke ser jeg  :)
2016 BMW i3 (Solgt)
2020 Jaguar I-Pace HSE
2024 Linux Zorin på PC'n

Eoniq

Jeg hadde først en i-pace uten luft i 3 måneder og nå en med luft, merker egentlig ikke den store forskjellen, den sitter som klistret til underlaget uansett. Eneste tydelige forskjell er når du f.eks kjører over høye fartsdumper så vil den med luft dempe slaget mye bedre.

Når det gjelder dekk og felg hadde jeg conti 6, 255 på 20 toms felger på den første, den måtte jeg «guide» mer når jeg kom ut av sving, nå har jeg conti 7, 235 på 18 toms og bilen føles bedre og mer naturlig i styrefølelsen. Håper og tror at det er den myke gummien på vinterdekk som gjør at den med 255 bredde føles litt mer tungstyrt og at jeg ikke vil merke det når jeg skifter til 255 på 20 toms sommerdekk.

Ja, den har forvarming, både ved forhåndsinnstillinger i bilen, i app og det er en knapp i app som du kan trykke på for «forvarming nå»

Hadde jeg visst det jeg vet nå, så hadde jeg bestilt en S med 18 veis justerbare seter og spart ca200000kr, alt jeg har av ekstrautstyr nå utenom setene er bare «kjekt å ha».

Tellus

Sitat fra: JorgenM på lørdag 02. mars 2019, klokken 09:20

Spesielt i grisete vintervær er denne løsningen gull. Om vinteren er ofte både bilen og bakken er møkkete. I hvert fall på den kanten av landet jeg bor. Du kommer med hendene fulle av handleposer. Det siste du ønsker er å sette posene fra deg på bakken for å lete etter nøkkelen i lomma. Et lite spark under bilen og bakluken åpner seg  :D

Ingeniøren

Sitat fra: Eoniq på lørdag 02. mars 2019, klokken 09:55
Jeg hadde først en i-pace uten luft i 3 måneder og nå en med luft, merker egentlig ikke den store forskjellen, den sitter som klistret til underlaget uansett. Eneste tydelige forskjell er når du f.eks kjører over høye fartsdumper så vil den med luft dempe slaget mye bedre.

Når det gjelder dekk og felg hadde jeg conti 6, 255 på 20 toms felger på den første, den måtte jeg «guide» mer når jeg kom ut av sving, nå har jeg conti 7, 235 på 18 toms og bilen føles bedre og mer naturlig i styrefølelsen. Håper og tror at det er den myke gummien på vinterdekk som gjør at den med 255 bredde føles litt mer tungstyrt og at jeg ikke vil merke det når jeg skifter til 255 på 20 toms sommerdekk.

Ja, den har forvarming, både ved forhåndsinnstillinger i bilen, i app og det er en knapp i app som du kan trykke på for «forvarming nå»

Hadde jeg visst det jeg vet nå, så hadde jeg bestilt en S med 18 veis justerbare seter og spart ca200000kr, alt jeg har av ekstrautstyr nå utenom setene er bare «kjekt å ha».

Interessant tanke. Vet jeg kommer til å bestille en masse utstyr jeg "aldri" bruker. Eksempelvis har jeg adaptiv crusekontroll på i3 men har vel brukt det 10 ganger på 3 år. Skal gjøre et regnestykke som du foreslår  ;)

Med, regnestykket går ikke helt i hop. Man sparer ca 100' om man bare oppgraderer seter. Vil gjerne ha panorama, luft, antikollisjon med adaptiv,  kamera, elbakluke, Matrix lys mm og da sparer man godt under 50'.  :o
2016 BMW i3 (Solgt)
2020 Jaguar I-Pace HSE
2024 Linux Zorin på PC'n

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA