Levering desember - januar 2017/2018

Startet av Trond Strømberg, søndag 24. september 2017, klokken 11:04

« forrige - neste »

Baresorgen

Stiller opp med mitt bidrag så tråden blir minst like lang som tilsvarende tråder for andre leveringsintervaller ::)
... Bestilt 5. oktober, låst 12. oktober, ferdig produsert starten av november, "Lastet på båt på vei til Europa" 17. november. Antar X 100D er ombord i "Morning Cindy" med ankomst Drammen 10. desember. Skal da være håp for utlevering/registrering andre halvdel av desember :+1: :o

DS har sendt mail hvor de antar leveranse i andre halvdel av desember i starten av november. Status på siden er "December, early January".
Tesla X100D - bestilt 5. oktober 2017
Nissan Leaf 24 kWt - 2013 - 2017 - solgt

Tesley

Fikk i dag «Tilburg-status».

Flere som antageligvis har bilen på Morning Cindy som har fått dette?
S75D - bekreftet 20. august

ChrML

Sitat fra: Tesley på mandag 20. november 2017, klokken 23:12
Fikk i dag «Tilburg-status».

Flere som antageligvis har bilen på Morning Cindy som har fått dette?
Jeg fikk også Tilburg status i dag. Enda jeg vet at min bil er på Morning Cindy som nå passerer rett utenfor Mexico på vei til Panama kanalen.

Delivery bekreftet dette når den sto på havnen i San Francisco, og fikk "I transitt" statusen 3 dager etter båten gikk.

skrenten86

Jeg fikk det samme, men Tesla sier at man skal se borti fra denne meldinga. Er en bug i systemet deres.
Bestilt hvit  X100, bestilt 13.okt.

Knuti

Fikk akkurat nå Tilburg status. Mens delivery sa den står på fabrikken i USA, sporet fra GPS for tre dager siden :)

Min teori: Tesla ser de har driti seg ut. De har så mange biler med lovt levering før jul, at de nå har sendt for mange biler over dammen, og innser at de ikke klarer levering til alle. Derfor sier de at bilene fortsatt står på fabrikken for å skylde på fabrikken istedet for å få bråk og klager fra mange hundre som venter på bilene sine.

For meg er det noe (mye) som ikke stemmer her.
1: Fikk VIN etter 3 dager
2: DS bekreftet ferdig bil 5 uker etter bestilling
3: DS bekreftet status på Mytesla at den var i Baltimore
4: Delivery sa at den var på kaia i SF
5: Snart 2 mnd etter bestilling er den fortsatt på fabrikk ifølge Delivery, men skal fortsatt rekke levering til jul.....
Blå S75D bestilt 28/9

Tesley

Tok en telefon til delivery i dag.
Ikke akkurat oppløftende. Bilen stod visstnok på kaia i San Fransisco.

Får vel bare gjøre meg mentalt innstilt på sen januar - februar-levering.
Kan jo være at delivery tar feil, og at bilen er på Morning Cindy (som forrige status tilsa).

KristianSE

Sitat fra: KristianSE på mandag 20. november 2017, klokken 11:07
Sitat fra: echrist på mandag 20. november 2017, klokken 09:43
Ringte delivery nå. Fikk vite at bilen min stod framdeles på kaien i San Francisco, og er klar for sending med båt. Har hatt status "Din Tesla har blitt bygget og er i transitt fra Fremont-fabrikken vår til havnen i USA" siden 6. November :-[.

De mente forøvrig at bilen var i rute til levering i slutten av Desember. Noe jeg begynner å tvile på. De sa at det var satt opp flere båter for å klare utlevering før nyttår, men de hadde ingen info om logistikken :-\ .

Har hatt samme status som deg siden 3. nov. (Bekreftet ferdig 1. nov av delivery.) Også X100D bestilt 12. okt. Det som er litt rart er at jeg spurte delivery den 7. nov om bilen var kommet til kai og ventet på båt, noe de bekreftet. Jeg antok da at det var snakk om Baltimore. Tidlig forrige uke snakket jeg med en av de ansatte hos Tesla lokalt der jeg bestilte bilen. De sa at bilen sto på kaia i San Francisco. So far so good. Sent forrige uke endret estimert levering seg fra "desember - tidlig januar" til "sen november - desember". Forklaringen til delivery var at dette var en "bug". Spurte om de kunne se hvor bilen var ettersom min status var "på vei fra fabrikk...". Svaret var at den står nok utenfor fabrikken og venter på transport. Jeg ønsket ikke å sette vedkommende i forlegenhet, så jeg nevnte ikke at jeg tidligere hadde snakket med en av hans kolleger og fått annen info. Jeg sa heller at en av mine bekjente hadde fått informasjon om at bilen var på kaia, og om ikke de kunne se om dette var tilfelle med min bil. Nei, det var ikke mulig å se, var svaret. Jeg ville bli kontaktet noen uker før levering.
Jeg begynner nesten å lure på om de bevisst holder tilbake på hvilken informasjon de har, slik at vi ikke skal mase så mye... Nå vet jeg i alle fall ikke noe som helst lenger...

Oppfølger: Mail fra selger i dag. Bilen er i transit på båt. Så da er det i alle fall noen som har tatt feil, tilbakeholdt informasjon eller antatt noe. Jeg velger selvfølgelig å forholde meg til selgeren siden han har den mest positive informasjonen. :-) MyTesla sier fortsatt transit fra fabrikk til kai og eneste endring i det siste er på estimert levering som gikk fra desember - tidlig januar til sen november - desember etter at Morning Cindy la fra kai i San Francisco.

jarragitt

Har også fått Tillburg status, ikke endret leveringsestimat. Hatt desember/tidlig januar levering helt siden jeg bestilte. Snakket med delivery idag, de kommer bare med svada svar om både ditt og datt. Tydelig de er fratatt all informasjon.. om de i det heletatt noen gang har hatt no info.
Må nok bare vente så dukker det vel opp en bil etterhvert

TeslaModelX

Sitat fra: Tesley på tirsdag 21. november 2017, klokken 14:42
Tok en telefon til delivery i dag.
Ikke akkurat oppløftende. Bilen stod visstnok på kaia i San Fransisco.

Får vel bare gjøre meg mentalt innstilt på sen januar - februar-levering.
Kan jo være at delivery tar feil, og at bilen er på Morning Cindy (som forrige status tilsa).

Og du bekreftet bestillingen 20. August?!

Tesley

Det stemmer det.

Ting tar av og til langt tid. Merker jeg er litt irritert på selger som frarådet meg å bytte til en inventory i september. Han mente leveringstiden ville bli like uansett. Nå har jeg jo skjønte at jeg ville hatt bilen om jeg hadde byttet.

Elbilfamilien

Tesley... forstår godt at du er irritert! Har lagt ut et par svar her i halv forbanna tilstand! Jeg bekrefta 11.08. Fikk beskjed om sen oktober/november levering! Med det som utgangspunkt solgte vi bilen i tidlig september! Har bare en leaf gen1 nå som sliter noe helt for jevlig nå på vintern!! Det byr på problem for en familie på 4! Har vært mye bedre og mindre frustrerende om mytesla ble neelagt! Og selger sa 3-6mnd umilig å forutsi nøyaktig. Er noe annet det en stadig brutte løfter.

DagfinnN

Sitat fra: Tesley på tirsdag 21. november 2017, klokken 18:14
Det stemmer det.

Ting tar av og til langt tid. Merker jeg er litt irritert på selger som frarådet meg å bytte til en inventory i september. Han mente leveringstiden ville bli like uansett. Nå har jeg jo skjønte at jeg ville hatt bilen om jeg hadde byttet.
Ja, inventory går fort. Jeg bestilte 12. oktober og får bil utlevert 24. november.
TM3 LR 2021 kjøpt brukt 17.03.2022
TMY bestilt 25.01.2022 - levert 29.03.2022

geear

Sitat fra: DagfinnN på tirsdag 21. november 2017, klokken 20:12
Ja, inventory går fort. Jeg bestilte 12. oktober og får bil utlevert 24. november.
Det er ingen fasit der dessverre, en inventory-bil kan like godt være i produksjon og være 3 måneder frem som at den allerede er på båt, i Europa eller i Norge.

Det tryggeste er å velge de som har fått lokasjon annet enn bare "Norge" såvidt jeg har forstått, det betyr vel i praksis at de er nær utleveringsstedet de opprinnelig var bestilt til.

Tesley

Tanken min var å velge en som stod på kaia i USA i september.

Men slo det fra meg. Ikke noe billigere, og uten nye bakseter og AP2.5. For hva enn det egentlig er verdt.
Får jeg bilen før staten krever mer penger av tunge elbiler så er jeg fornøyd nok.

Stack

Jeg bestilte bil 30 sept. Var inom Tesla idag og tok en sneak peak på skjermen til selger. Der sto det at bilen er ombord på Morning Cindy. Har ikveld fått Tilburg status på My Tesla, så den statusen kan man se bort fra ja.

© 2026, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA