Levering desember - januar 2017/2018

Startet av Trond Strømberg, søndag 24. september 2017, klokken 11:04

« forrige - neste »

Ganon

Sitat fra: Stack på onsdag 22. november 2017, klokken 00:50
Jeg bestilte bil 30 sept. Var inom Tesla idag og tok en sneak peak på skjermen til selger. Der sto det at bilen er ombord på Morning Cindy. Har ikveld fått Tilburg status på My Tesla, så den statusen kan man se bort fra ja.

Man kan lure på motivasjonen bak å ha et så håpløst statussystem som de benytter seg av på MyTesla, spesielt når det kan virke som hvertfall delivery og kanskje til og med selger har tilgang på langt mer oppdatert og nøyaktig informasjon. Ikke fryktelig tillitsskapende.

Når man ser pågangen hos delivery skulle man jo også tro de hadde litt å spare på å gi bedre informasjon, som f.eks et par-tre årsverk.
Deep Blue Tesla Model S 75D, bekreftet 29.09.

CaZpaH

Hadde jeg vært tesla hadde jeg fjernet muligheten til sporing i sin helhet og fjernet pris fra view spec. På den måten kan Delivery ta seg av info vedrørende transport og levering og selger kan gi beskjeden: «hvis det er valutaendringer i favør av kunden så kan man kanskje, eventuelt få dette ved utlevering av bilen» og prisen man får er den siste. Ingen tekniske feil i view spec osv.
Nåværende: 2024 Tesla Model Y LR AWD
Solgt: 2021 Tesla Y LR AWD
Solgt: 2021 Tesla Model 3 LR AWD
Solgt: 2014 BMW i3 - 60Ah Charged Edition
Solgt: 2017 Tesla Model X 75D
Solgt: 2017 Nissan Leaf Nordic 30kWt
Solgt: 2014 Nissan Leaf Acenta 24kWt

echrist

Sitat fra: KristianSE på tirsdag 21. november 2017, klokken 14:59
Sitat fra: KristianSE på mandag 20. november 2017, klokken 11:07
Sitat fra: echrist på mandag 20. november 2017, klokken 09:43
Ringte delivery nå. Fikk vite at bilen min stod framdeles på kaien i San Francisco, og er klar for sending med båt. Har hatt status "Din Tesla har blitt bygget og er i transitt fra Fremont-fabrikken vår til havnen i USA" siden 6. November :-[.

De mente forøvrig at bilen var i rute til levering i slutten av Desember. Noe jeg begynner å tvile på. De sa at det var satt opp flere båter for å klare utlevering før nyttår, men de hadde ingen info om logistikken :-\ .

Har hatt samme status som deg siden 3. nov. (Bekreftet ferdig 1. nov av delivery.) Også X100D bestilt 12. okt. Det som er litt rart er at jeg spurte delivery den 7. nov om bilen var kommet til kai og ventet på båt, noe de bekreftet. Jeg antok da at det var snakk om Baltimore. Tidlig forrige uke snakket jeg med en av de ansatte hos Tesla lokalt der jeg bestilte bilen. De sa at bilen sto på kaia i San Francisco. So far so good. Sent forrige uke endret estimert levering seg fra "desember - tidlig januar" til "sen november - desember". Forklaringen til delivery var at dette var en "bug". Spurte om de kunne se hvor bilen var ettersom min status var "på vei fra fabrikk...". Svaret var at den står nok utenfor fabrikken og venter på transport. Jeg ønsket ikke å sette vedkommende i forlegenhet, så jeg nevnte ikke at jeg tidligere hadde snakket med en av hans kolleger og fått annen info. Jeg sa heller at en av mine bekjente hadde fått informasjon om at bilen var på kaia, og om ikke de kunne se om dette var tilfelle med min bil. Nei, det var ikke mulig å se, var svaret. Jeg ville bli kontaktet noen uker før levering.
Jeg begynner nesten å lure på om de bevisst holder tilbake på hvilken informasjon de har, slik at vi ikke skal mase så mye... Nå vet jeg i alle fall ikke noe som helst lenger...

Oppfølger: Mail fra selger i dag. Bilen er i transit på båt. Så da er det i alle fall noen som har tatt feil, tilbakeholdt informasjon eller antatt noe. Jeg velger selvfølgelig å forholde meg til selgeren siden han har den mest positive informasjonen. :-) MyTesla sier fortsatt transit fra fabrikk til kai og eneste endring i det siste er på estimert levering som gikk fra desember - tidlig januar til sen november - desember etter at Morning Cindy la fra kai i San Francisco.

Var innom selger i dag. Han påstod at bilen min var på båt fra SF (Morning Cindy). Dette stemmer ovehode ikke med hva de på delivery sier. Vet ikke hvem jeg skal stole på. Statusen min sier framdeles "bygget og i transit til havnen ........".
2020 Mercedes EQC AMG
2019 Model 3LR (solgt)
2017 X100D (solgt)
2016 e-golf (solgt)

Ganon

Sitat fra: echrist på onsdag 22. november 2017, klokken 12:51
Var innom selger i dag. Han påstod at bilen min var på båt fra SF (Morning Cindy). Dette stemmer ovehode ikke med hva de på delivery sier. Vet ikke hvem jeg skal stole på. Statusen min sier framdeles "bygget og i transit til havnen ........".

Rett og slett uprofesjonelt. Som noen sier her hadde det nok vært bedre å ikke gi noen status i det hele tatt via MyTesla når det er så upresist, og i det minste klare å samkjøre informasjonen selgere og delivery har.

geear

Både service center og delivery fortalte sitt, og det som har vist seg å være riktig hos meg er Tesla-kontoen, men med ett unntak, og det er at "Tilburg-buggen" kom antageligvis i det den gikk på tog til Baltimore, og ble der helt til den gikk i land i Europa. Men endringene og 14-dagersintervallet og så videre har vært riktig.

Produksjonsdatoen opplyst på service center stemte heller ikke, dessverre.

KristianSE

Dersom Teslakontoen min hadde vært riktig så hadde jo det vært supert :-)
Fortsatt i transit til kaia i USA, men levering sen november - desember :-D Helt ok!

geear

Ok da, med unntak av leveringsestimatet på bestillingstidspunktet, men det som kom etterhvert ser ut for å treffe godt..

KristianSE

Igjen... dette blir så tilfeldig. Jeg startet med sen desember - januar, deretter desember - tidlig januar, og nå sen november - desember. Så det ser ut til å treffe ganske dårlig. Ser faktisk ut som det som var på bestillingstidspunktet kan være spot on (hvis delivery lyver og selger snakker sant).

Ganon

Ser ut som den såkalte "tesla-avgiften" vrakes, da senker hvertfall jeg skuldrene angående levering. Kjedelig å vente, men tanken på å betale 10 lapper ekstra var langt kjedeligere.

mrdain

Sitat fra: rah på onsdag 22. november 2017, klokken 18:58
Ser ut som den såkalte "tesla-avgiften" vrakes, da senker hvertfall jeg skuldrene angående levering. Kjedelig å vente, men tanken på å betale 10 lapper ekstra var langt kjedeligere.
"Bare" bestilt en S da? Slapp unna 50-60k på Xen, greit fornøyd med det!

Sent fra min SM-G955F via Tapatalk

Ganon

Sitat fra: mrdain på onsdag 22. november 2017, klokken 19:53
"Bare" bestilt en S da? Slapp unna 50-60k på Xen, greit fornøyd med det!

Sent fra min SM-G955F via Tapatalk

Stemmer. Ikke store utgiften sammenlignet med X, men fortsatt fryktelig sure penger.

Thomas N

Sitat fra: eekman på mandag 20. november 2017, klokken 12:14
Har hängt med i denna tråden då jag också har delivery i desember - Early January, 2018.
Tänkte jag skulle dela med mig av mitt detektivarbete. :-)
Jag trodde att min bil skulle hänga med på Morning Cindy då jag varit i kontakt med Delivery i ett par veckors tid och de har gett mig besked om att min bil står på kajen i SF och är redo för att lastas på skepp.
Men det var inte fallet, ringde Delivery igen och de sa att de trodde den skulle vara framme i December, så jag sökte upp lite information själv.

Ser man på Sf port schedule : http://sfport.com/sites/default/files/Maritime/Docs/Vessel%20Schedules/11092017.pdf
Så ser man att det är 4 RO-RO båtar som är från samma Line-Agent ( Glovis )
Glovis Sky   11/9/2017   (Tror detta är båten man ser i inlägget som Frisco skrev på sida 17 som går mot Shanghai )
Morning Cindy   11/13/2017   Framme i Drammen den 10e December
Moring Cara    11/21/2017
Auto Atlas   12/1/2017

Har vi väldig flax så kanske våra bilar är med på Morning Cara istället och isåfall framme en vecka senare ?
Eukor har ännu inte uppdaterat något från Portland, OR till Norway, kanske kommer i veckan.
https://www.eukor.com/ek/homepage/01_ShippingService/portSchedule.do#none

Ni som också har era bilar väntandes på Kaj i SF, bor ni möjligtvis på västkusten?
Har hört och läst att Tesla ibland skickar med Fjordline till Stavanger.

Morning Cara er på vei til Shanghai... Så den skal vel ikke frakte noen Tesla til Norge eller??
70D - Bestilt 13.10.15 - Bekreftet 19.10.15 - i transitt 15.11.15 - utlevert 04.01.16

eekman

Jag ringde upp Delivery igen, denna gången sa de att min bil var på en båt på väg till Belgien.
De kunde inte säga vilken båt den åkte på men jag måste bara anta att min bil faktiskt kom med Morning Cindy, då Morning Cara som sagt åker mot Shanghai

Ganon

Sitat fra: eekman på torsdag 23. november 2017, klokken 14:14
Jag ringde upp Delivery igen, denna gången sa de att min bil var på en båt på väg till Belgien.
De kunde inte säga vilken båt den åkte på men jag måste bara anta att min bil faktiskt kom med Morning Cindy, då Morning Cara som sagt åker mot Shanghai

Hvilken status har du på MyTesla?

eekman

Sitat fra: rah på torsdag 23. november 2017, klokken 14:54
Sitat fra: eekman på torsdag 23. november 2017, klokken 14:14

Hvilken status har du på MyTesla?

Just nu så kommer jag för någon anledning inte in på den norska versionen av Mytesla, men på den Amerikanska har jag fortfarande samma status

Your Tesla has been built and is in transit from our Fremont factory to the port within the United States.

Jag har också skickat ett mail till säljaren för att se om han kan ge mig samma status, litar inte längre på att de på Delivery faktiskt ger ut "korrekta" uppgifter.

© 2026, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA