Levering desember - januar 2017/2018

Startet av Trond Strømberg, søndag 24. september 2017, klokken 11:04

« forrige - neste »

tibber73

AIS sender sporingsinformasjon via VHF (radio - wikipedia).
Derfor blir det ofte stille før den kommer inn til kysten igjen.
Tesla Model S 75D, VIN 226XXX, 14.12.2017
Tesla Model 3, reservert 01.04.2016 07:00, kansellert 03.2019
Nissan Leaf Tekna, VIN 6011XXX, 26.03.2014, solgt 01.2020

KristianSE

Sitat fra: echrist på mandag 20. november 2017, klokken 09:43
Ringte delivery nå. Fikk vite at bilen min stod framdeles på kaien i San Francisco, og er klar for sending med båt. Har hatt status "Din Tesla har blitt bygget og er i transitt fra Fremont-fabrikken vår til havnen i USA" siden 6. November :-[.

De mente forøvrig at bilen var i rute til levering i slutten av Desember. Noe jeg begynner å tvile på. De sa at det var satt opp flere båter for å klare utlevering før nyttår, men de hadde ingen info om logistikken :-\ .

Har hatt samme status som deg siden 3. nov. (Bekreftet ferdig 1. nov av delivery.) Også X100D bestilt 12. okt. Det som er litt rart er at jeg spurte delivery den 7. nov om bilen var kommet til kai og ventet på båt, noe de bekreftet. Jeg antok da at det var snakk om Baltimore. Tidlig forrige uke snakket jeg med en av de ansatte hos Tesla lokalt der jeg bestilte bilen. De sa at bilen sto på kaia i San Francisco. So far so good. Sent forrige uke endret estimert levering seg fra "desember - tidlig januar" til "sen november - desember". Forklaringen til delivery var at dette var en "bug". Spurte om de kunne se hvor bilen var ettersom min status var "på vei fra fabrikk...". Svaret var at den står nok utenfor fabrikken og venter på transport. Jeg ønsket ikke å sette vedkommende i forlegenhet, så jeg nevnte ikke at jeg tidligere hadde snakket med en av hans kolleger og fått annen info. Jeg sa heller at en av mine bekjente hadde fått informasjon om at bilen var på kaia, og om ikke de kunne se om dette var tilfelle med min bil. Nei, det var ikke mulig å se, var svaret. Jeg ville bli kontaktet noen uker før levering.
Jeg begynner nesten å lure på om de bevisst holder tilbake på hvilken informasjon de har, slik at vi ikke skal mase så mye... Nå vet jeg i alle fall ikke noe som helst lenger...

eekman

Har hängt med i denna tråden då jag också har delivery i desember - Early January, 2018.
Tänkte jag skulle dela med mig av mitt detektivarbete. :-)
Jag trodde att min bil skulle hänga med på Morning Cindy då jag varit i kontakt med Delivery i ett par veckors tid och de har gett mig besked om att min bil står på kajen i SF och är redo för att lastas på skepp.
Men det var inte fallet, ringde Delivery igen och de sa att de trodde den skulle vara framme i December, så jag sökte upp lite information själv.

Ser man på Sf port schedule : http://sfport.com/sites/default/files/Maritime/Docs/Vessel%20Schedules/11092017.pdf
Så ser man att det är 4 RO-RO båtar som är från samma Line-Agent ( Glovis )
Glovis Sky   11/9/2017   (Tror detta är båten man ser i inlägget som Frisco skrev på sida 17 som går mot Shanghai )
Morning Cindy   11/13/2017   Framme i Drammen den 10e December
Moring Cara    11/21/2017
Auto Atlas   12/1/2017

Har vi väldig flax så kanske våra bilar är med på Morning Cara istället och isåfall framme en vecka senare ?
Eukor har ännu inte uppdaterat något från Portland, OR till Norway, kanske kommer i veckan.
https://www.eukor.com/ek/homepage/01_ShippingService/portSchedule.do#none

Ni som också har era bilar väntandes på Kaj i SF, bor ni möjligtvis på västkusten?
Har hört och läst att Tesla ibland skickar med Fjordline till Stavanger.

sjokomelk

Sitat fra: gr på søndag 19. november 2017, klokken 19:12
Se der ja! Godt detektivarbeid. Skal være fremme 04:00 i Hirtshals på tirsdag, da er det jo bare å vente noen timer og hoppe rett på Fjordline. Men jeg kjenner at jeg ikke egentlig tror at bilen min er ombord, siden den kom med Grand Sapphire for bare noen dager siden. Ser det påstås at de skal gjennom en sjekk og ofte står et par uker i Zeebrugge. Gikk den nå så kan den være her i Stavanger onsdag, og jeg har ikke estimert utlevering før 5-19. des, så det virker urealistisk. :(
Ringte Delivery og plaget de nå, og de sa at bilen min står hos "pre-delivery" i Zeebrugge. Så da går den ikke avgårde mot Hirtshals og Risavika før neste søndag. Da kan jeg slappe av frem til neste helg :laugh: :P
Tror arbeidsgiver er fornøyd med det, sånn at jeg ikke sjekker skip og statuser hvert 10. minutt dagen lang. ;D
Kjører 2017 Tesla Model X 100D - utlevert 1/12-17 - oppgradert til MCU2/HW3 og CCS
RTFM: https://www.tesla.com/ownersmanual

Doro

Sitat fra: eekman på mandag 20. november 2017, klokken 12:14
Ni som också har era bilar väntandes på Kaj i SF, bor ni möjligtvis på västkusten?

Har tenkt det samme, kanskje biler sendt med Morning Cindy er de som skal til Drammen, og de som skal til vestlandet har en annen rute. Min skal til Bergen...

sjokomelk

Jeg måtte jo selvfølgelig sjekke status på MyTesla igjen, og nå er det forandret fra "5-19. desember" til "November 28, 2017 - December 12, 2017" :+1:
Tuben med tålmodighet er ganske tom nå. Etter å ha vært frem og tilbake i 5 år på om jeg skulle ta meg råd til en Tesla, er disse siste ukene veldig lange :o
Kjører 2017 Tesla Model X 100D - utlevert 1/12-17 - oppgradert til MCU2/HW3 og CCS
RTFM: https://www.tesla.com/ownersmanual

ChrML

Sitat fra: KristianSE på mandag 20. november 2017, klokken 07:04

Får opp dette på Marine Traffic. Ser ut som hun har stø kurs mot Panama.

Sent from my iPhone using Tapatalk
Ser ut som Marine Traffic er mer oppdatert enn VesselFinder. På VesselFinder er båten fortsatt rett utenfor San Francisco med sist oppdatering 17.nov kl 10.

Jærbuen

Sitat fra: echrist på mandag 20. november 2017, klokken 09:43
Ringte delivery nå. Fikk vite at bilen min stod framdeles på kaien i San Francisco, og er klar for sending med båt. Har hatt status "Din Tesla har blitt bygget og er i transitt fra Fremont-fabrikken vår til havnen i USA" siden 6. November :-[.

De mente forøvrig at bilen var i rute til levering i slutten av Desember. Noe jeg begynner å tvile på. De sa at det var satt opp flere båter for å klare utlevering før nyttår, men de hadde ingen info om logistikken :-\ .

Fikk mail fra min Tesla selger om at min er på båten fra San F, mens my Tesla fortsatt sier at den er på vei til havna  ???
Hvit 2012 Leaf  solgt
2014 TMS 85, sort med pano, 22" , techpakke, lydpakke, sort skinn ,twin-lader, lyspakke og luftfjæring. Solgt med 130' km :)
2015 Zoe 210 solgt
X75D solgt
Hvit 2019 TM3 Long Range AWD Solgt
2017 Opel Ampera-E Solgt
Nå 2013 Model S, P85 Signatur

Jærbuen

Sitat fra: troso på mandag 20. november 2017, klokken 12:22
Sitat fra: eekman på mandag 20. november 2017, klokken 12:14

Har tenkt det samme, kanskje biler sendt med Morning Cindy er de som skal til Drammen, og de som skal til vestlandet har en annen rute. Min skal til Bergen...

Min skal til Stavanger, men er på Morning Cindy
Hvit 2012 Leaf  solgt
2014 TMS 85, sort med pano, 22" , techpakke, lydpakke, sort skinn ,twin-lader, lyspakke og luftfjæring. Solgt med 130' km :)
2015 Zoe 210 solgt
X75D solgt
Hvit 2019 TM3 Long Range AWD Solgt
2017 Opel Ampera-E Solgt
Nå 2013 Model S, P85 Signatur

Ganon

Sitat fra: Jærbuen på mandag 20. november 2017, klokken 13:27
Fikk mail fra min Tesla selger om at min er på båten fra San F, mens my Tesla fortsatt sier at den er på vei til havna  ???

Det er jo positivt, min står også fortsatt at den er på vei til havna. Men har et lønnlig håp om at den har fått plass på båt og er på vei. Sa de hvilken båt?

Edit: Nvm, ser du svarer på det i innlegget over.
Deep Blue Tesla Model S 75D, bekreftet 29.09.

echrist

[/quote]

Min skal også til Bergen.
2020 Mercedes EQC AMG
2019 Model 3LR (solgt)
2017 X100D (solgt)
2016 e-golf (solgt)

geear

Sitat fra: sjokomelk på mandag 20. november 2017, klokken 12:19
Sitat fra: gr på søndag 19. november 2017, klokken 19:12
Se der ja! Godt detektivarbeid. Skal være fremme 04:00 i Hirtshals på tirsdag, da er det jo bare å vente noen timer og hoppe rett på Fjordline. Men jeg kjenner at jeg ikke egentlig tror at bilen min er ombord, siden den kom med Grand Sapphire for bare noen dager siden. Ser det påstås at de skal gjennom en sjekk og ofte står et par uker i Zeebrugge. Gikk den nå så kan den være her i Stavanger onsdag, og jeg har ikke estimert utlevering før 5-19. des, så det virker urealistisk. :(
Ringte Delivery og plaget de nå, og de sa at bilen min står hos "pre-delivery" i Zeebrugge. Så da går den ikke avgårde mot Hirtshals og Risavika før neste søndag. Da kan jeg slappe av frem til neste helg :laugh: :P
Tror arbeidsgiver er fornøyd med det, sånn at jeg ikke sjekker skip og statuser hvert 10. minutt dagen lang. ;D
Skrev akkurat i nov-des siden det forsåvidt er der min hører hjemme, min har fått samme estimat som du nå har fått, og hvorfor skulle de oppgi fra 28. november hvis bilen først kommer til landet 29. november? Det går jo noen dager i fortolling, reg og klargjøring også, så det gir ingen mening at den først går neste søndag.

Knuti

Nå begynner jeg å forstå hvorfor folk blir så jævlig utolmodige. Hadde selv tenkt at dette skal gå fint, men.....

Var innom DS for noen uker siden, da var bilen bygget, og ventet på frakt fra fabrikk. Levering 8-18 des.
Noen uker etterpå var jeg på nytt inne hos DS, da var den på båt fra Baltimore.
Forrige uke ringte jeg Delivery da status endret seg i My Tesla. Da var den på kaien i SF og ventet på å bli kjørt om bord i Morning Cindy. Lovet levering før jul.
I dag ringte jeg på nytt da status endret seg til at den var ombord i båt, men nå er bilen plutselig tilbake ved fabrikken.....Men fikk fortsatt lovnader om levering til jul.  :o GPS`n på bilen ble visst aktivisert for noen dager siden, og da var den ved fabrikken. For ett rot, hvor vanskelig skal det være egentlig!?  :-1-: :-1-:
Blå S75D bestilt 28/9

KristianSE

... kanskje de har endret kommunikasjonsstrategi. Min bil endte jo også opp ved fabrikken etter å ha vært i Baltimore (mulig misforståelse) og i San Francisco  [emoji23][emoji28]. Velger da å tro at vi har snakket med samme person ved delivery som har bestemt seg for å si minst mulig og bare holde tilbake om hva de vet for å få minst mulig mas. Virker ikke på meg.

Sent from my iPhone using Tapatalk

t0ffluss

Den GPS`en, er det DS som kan se lokasjonen da regner jeg med?
P85, grå, panorama, spoiler, 21", grå performance interiør, karbon, tech, park.assist, lydstudio, lyspakke, dobbeltlader, 3. seterad. VIN: 184xx Ferdig produsert 15/01/2014. - SOLGT oktober 2017.
X75D, grå, 7 seter, AP2 (APH3(?)). Bestilt 29. sep. Ferdig produsert 4-5. november 2017.

© 2026, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA