Levering desember - januar 2017/2018

Startet av Trond Strømberg, søndag 24. september 2017, klokken 11:04

« forrige - neste »

t0ffluss

Sitat fra: KristianSE på tirsdag 07. november 2017, klokken 13:29
Delivery ringte meg i dag for å snakke om innbyttebil. Jeg benyttet anledningen til å spørre om når bilen kom til å bli fraktet over dammen. Det visste de ikke. Spurte om den er i Baltimore nå og fikk positivt svar på det.
MyTesla sier fortsatt at den er i transit fra fabrikk i Fremont. Dersom det stemmer at bilen er i Baltimore tok det inntil seks dager fra ferdig produsert.

Tidslinjen for øvrig er slik:
X100D 5-seter.
Bestilt: 12.okt
Bekreftet: 19.okt
VIN: 19.okt
I produksjon: 27.okt
Ferdig produsert: 1.nov (3.nov MyTesla)

Sent from my iPhone using Tapatalk

Interessant,

vi bestilte 29. sep,
bekrefta 6. oktober,
gikk i produksjon ihht. MyTesla 31. oktober.

X75D

Begynner å knipe for mid-desember / romjulslevering for vår del. Men jeg krysser alt jeg har av fingre og tær.

Hvor lang tid bruker de på prepping av biler i Zeebrugge?
P85, grå, panorama, spoiler, 21", grå performance interiør, karbon, tech, park.assist, lydstudio, lyspakke, dobbeltlader, 3. seterad. VIN: 184xx Ferdig produsert 15/01/2014. - SOLGT oktober 2017.
X75D, grå, 7 seter, AP2 (APH3(?)). Bestilt 29. sep. Ferdig produsert 4-5. november 2017.

NicoAmor

Sitat fra: KristianSE på tirsdag 07. november 2017, klokken 13:29
Delivery ringte meg i dag for å snakke om innbyttebil. Jeg benyttet anledningen til å spørre om når bilen kom til å bli fraktet over dammen. Det visste de ikke. Spurte om den er i Baltimore nå og fikk positivt svar på det.
MyTesla sier fortsatt at den er i transit fra fabrikk i Fremont. Dersom det stemmer at bilen er i Baltimore tok det inntil seks dager fra ferdig produsert.

Tidslinjen for øvrig er slik:
X100D 5-seter.
Bestilt: 12.okt
Bekreftet: 19.okt
VIN: 19.okt
I produksjon: 27.okt
Ferdig produsert: 1.nov (3.nov MyTesla)

Jeg bestille samme dag som deg, men bestilte en Model S 75D. Står fortsatt at den er bekreftet og planlagt for produksjon. Misunner deg maks!

Tesla Model S 75D - bekreftet 20. oktober 2017
VIN:

KristianSE

Det skjønner jeg. Selger fortalte meg at jeg neppe ville få registrert bilen i 2017 dersom jeg valgte X75D. Mener dette ble kommunisert i dagene før bekreftelse 19. okt. Det hadde mye å si for meg mtp forslaget til statsbudsjettet som ble lagt frem samme dag som bestilling.

t0ffluss

Sitat fra: KristianSE på tirsdag 07. november 2017, klokken 14:47
Det skjønner jeg. Selger fortalte meg at jeg neppe ville få registrert bilen i 2017 dersom jeg valgte X75D. Mener dette ble kommunisert i dagene før bekreftelse 19. okt. Det hadde mye å si for meg mtp forslaget til statsbudsjettet som ble lagt frem samme dag som bestilling.

Lurer på hvordan det slår ut for min del mtp at vi bestilte 2 uker før deg :/ (X75D)
P85, grå, panorama, spoiler, 21", grå performance interiør, karbon, tech, park.assist, lydstudio, lyspakke, dobbeltlader, 3. seterad. VIN: 184xx Ferdig produsert 15/01/2014. - SOLGT oktober 2017.
X75D, grå, 7 seter, AP2 (APH3(?)). Bestilt 29. sep. Ferdig produsert 4-5. november 2017.

geear

Tror du skal være veldig glad om du får den i 2017 uansett. Syns det virker rart at det har gått så fort basert på hva Tesla har fortalt meg om prosessen, først bestilling, så en uke før bekreftelse (da jeg bestilte kunne man bekrefte før det var gått en uke, jeg bekrefta dagen etter bestilling), så en periode før det tildeles VIN og produksjonsslot, og det er først her det kommer en dato som skal være tre uker fra bilen skal være ferdigprodusert, inntil den dagen kan Tesla internt gjøre endringer selv om du i utgangspunktet ikke kan gjøre det. Virker ikke som den prosessen har vært fulgt i ditt tilfelle.

For min bil så betydde "Transit fra Fremont" at bilen fortsatt var i Fremont. Den fikk Tilburg/Nederland-status før den ble sendt fra Fremont, og det har den fortsatt.

Chriscross

Snakket med Delivery i dag. Min bil var ferdigprodusert 30/10 og står/er på vei til SF for transport videre (samme beskjed som et annet forummedlem har skrevet tidligere). Skjønner ikke helt hvordan bilen blir transportert videre derfra, meeeen må bare vente å se.. I følge Delivery, skal bilen ankomme Drammen 19/12..
TMX 75d - 7 seter - oppgradert ap - bekreftet 5/9

jokke

Jeg bekreftet 26/9, bilen var i transport til havna ca 1 mnd senere.
Fikk 14 dagers intervall for levering for et par dager siden, noe som betyr at den er på skip fra Baltimore til Zeebrugge.
Estimert levering 30/11-14/12.
Tilburg status har jeg aldri hatt.
Model X75D hvit 5 seter

Jærbuen

Sitat fra: sfinxern på tirsdag 07. november 2017, klokken 14:18
Sitat fra: echrist på tirsdag 07. november 2017, klokken 12:42
Min var også ferdig produsert i dag. Klar for transport til havnen.
Noen som vet hvordan bilene blir transportert, hvor lang tid det tar og hvilke/når det går båter i November?

De transporteres med tog fra Fremont til Baltimore. Altså en 4000km lang reise fra vest til øst!!

Litt usikker på leveringskapasiteten til Tesla nå, men det går 2 båter nå på onsdag fra Baltimore. Jeg mener at det er siste sjanse til å få bilene levert før jul og hvis biler er produsert i denne uken kan jeg ikke helt se at de skal rekke dette.

Men mulig det går med levering i slutten av desember, vet ikke hvordan kapasiteten er hos Tesla i Norge i romjulen. Er vel ikke fullt trøkk da vil jeg tro.

Hvor lang tid tar det med toget over? Min ble sendt sist uke fra Fremont, rekker den båten 9/11 da mon tro? Noen som vet når neste båt går?
Hvit 2012 Leaf  solgt
2014 TMS 85, sort med pano, 22" , techpakke, lydpakke, sort skinn ,twin-lader, lyspakke og luftfjæring. Solgt med 130' km :)
2015 Zoe 210 solgt
X75D solgt
Hvit 2019 TM3 Long Range AWD Solgt
2017 Opel Ampera-E Solgt
Nå 2013 Model S, P85 Signatur

sfinxern

Vet ikke, men det tar nok betraktelig mindre tid enn med båt :+1:. Tipper rundt 2 døgn ren reisetid. Usikkerhetsmomentet her er nok logistikken til toget, hvor mye kapasitet har det, hvor ofte går det tog, avlasting i Baltimore (sjekker de etter skader etter togturen?) ++.
2017 Tesla Model S 75D
Bestilt 31.8.2017 - levert 4. desember
2016 BMW i3 94ah Fully Charged Protonic Blue
Produsert 26.8.2016 - levert 16.september 2016.
Min første elbil :)
Helelektrisk bilpark fra 4. desember 2017

sveih

Din Tesla har blitt bygget og er i transitt fra Fremont-fabrikken vår til havnen i USA.

100x bekreftet 18. okt, 31.12 håpet lever:)

edit:

har klipt og limt litt og dette (26. nov) ser da ut til å være den naturlige ruta om ikke Tesla er kreative:

Det går båter fra Baltimore 9. nov (to stk) som går til Zeebrugge i Belgia og er fremme 20. og 21. nov. Neste skip går ikke før 26. nov og er i Zeebrugge 13. des.

16. Dec-2017 - 20. Dec-2017 AUTO ECO Zeebrugge - Drammen

arthur_ols

Sitat fra: sveih på onsdag 08. november 2017, klokken 08:38
Din Tesla har blitt bygget og er i transitt fra Fremont-fabrikken vår til havnen i USA.

100x bekreftet 18. okt, 31.12 håpet lever:)

edit:

har klipt og limt litt og dette (26. nov) ser da ut til å være den naturlige ruta om ikke Tesla er kreative:

Det går båter fra Baltimore 9. nov (to stk) som går til Zeebrugge i Belgia og er fremme 20. og 21. nov. Neste skip går ikke før 26. nov og er i Zeebrugge 13. des.

16. Dec-2017 - 20. Dec-2017 AUTO ECO Zeebrugge - Drammen

Dæven, ja da skal de gi jernet i alle ledd. Men års slutt er jo en tid hvor de virkelig må gi jernet. Jeg har bil på vei fra Baltimore nå med forventet levering 30.nov -14. des. Båten gikk 2. nov og det går ca 1/1,5mnd til de skal kunne levere den. 9. nov... ja... det skal jo kunne gå i romjulen kanskje? Spennende å se hvor mange som får 14-dagersestimatet etter båten går 9. nov. Jeg fikk ikke 14-dagersestimatet før noen dager etter båten hadde forlatt Baltimore og statusen er ennå "bilen er i Tilburg". Båten "min" gikk 2. nov og mitt leveringsestimat ble oppdatert mandag 6. nov (de oppdaterer sikkert ikke systemene før mandag(?)), så krysser fingrene for dere!
Tesla Model S 75D
Bestilt 09.08
Zeebrugge 15.11
Utlevering 01.12 (perfekt kalendergave)

ChrML

Jeg fikk også Fremont statusen i natt. Skal vel ikke se bort i fra at siden det er noen dager forsinkelse på at bilen forlater Baltimore, at det kanskje var noen dager forsinkelse på forrige status også og at bilen nå står på kaia klar for 9.nov båten.

Det er lov å håpe!

KristianSE

Det var to dager forsinkelse på min fra ferdig produsert til Fremont-statusen dukket opp.

echrist

2020 Mercedes EQC AMG
2019 Model 3LR (solgt)
2017 X100D (solgt)
2016 e-golf (solgt)

t0ffluss

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA