Levering desember - januar 2017/2018

Startet av Trond Strømberg, søndag 24. september 2017, klokken 11:04

« forrige - neste »

Tesley

Min har endelig endret status til desember - tidlig januar, fra sen desember - januar 2017.
I følge DS så skal bilen være ferdig produsert i dag, noe som trolig stemmer ref. den endrede statusen.

Har bare tatt 79 dager fra Tesla-konto sa produksjonen startet og til den nå blir ferdig.
S75D - bekreftet 20. august

arthur_ols

En god indikasjon på at de vil forøke å levere flest mulig biler før årsslutt når de flytter frem prognosene slik. Vi får krysse fingrene til båtene går 09.11...
Tesla Model S 75D
Bestilt 09.08
Zeebrugge 15.11
Utlevering 01.12 (perfekt kalendergave)

Elbil-Larsen

Står ingen dato på min levering, men når jeg bestilte stod det desember. Snakket med Delivery, de mente at det fremdeles var tid igjen til å få bilen til Norge før nyttår..

arthur_ols

Har status endret seg i dag? Vet du om bilen er i baltimore?
Tesla Model S 75D
Bestilt 09.08
Zeebrugge 15.11

EXCEL

Tesla model S 75D, VIN: HF221xxx

08.09.2017    Bekreftet bestilling
11.09.2017    "Forventet leveringstid desember, tidlig januar"
05.11.2017    "Din Tesla har blitt bygget og er i transitt fra Fremont-fabrikken vår til havnen i USA. Forventet leveringstid desember, tidlig januar"
Full elektrisk fra 18.06.16
e-Golf (2014) mars 2019
Model S 75D desember 2017 oppgradert til MCU2/HW3, CCS og takfeste.
Think Lithium 4-seter (2011) 18.06.16
Model S 70D 20.11.15 (Solgt)
e-UP (Solgt)
Think Zebra (solgt)

Trond Strømberg

Ny status idag igjen.
Your Tesla has been loaded onto a vessel and is en route to Europe.
Estimated Delivery Range: December 5, 2017 - December 19, 2017
TMX75D - 5 seter, premium, MCU2 og HW3.0 og Pearl White Multi-Coat Lakk.

jarragitt

Snakket med delivery idag, og bilen min ble ferdig produsert idag, men han duden jeg snakka med på telefon sa jeg helt sikkert fikk bilen før jul... skjønner ikke helt hvordan det skal gå for seg men.  Har fortsatt status « i produksjon». Min far bestilte bil samme dag som meg, hans var ferdig produsert på fredag, har også status i produksjon.. jaja, time will show

gni1

Bilen min ble ferdig produsert for 2 dager siden i følge delivery, og han jeg snakket med sa bilen med stor sannsynlighet kom i siste halvdel av desember. Står fortsatt "i produksjon" i mytesla og levering desember-tidlig jan

echrist

Min var også ferdig produsert i dag. Klar for transport til havnen.
Noen som vet hvordan bilene blir transportert, hvor lang tid det tar og hvilke/når det går båter i November?
2020 Mercedes EQC AMG
2019 Model 3LR (solgt)
2017 X100D (solgt)
2016 e-golf (solgt)

arthur_ols

Går to digre ship fra Baltimore 9. nov. Det viser seg at det er vanskelig for Tesla å spore bilene, så kan hende er bilene deres allerede er på vei mot Baltimore. Vet ikke om bilene fraktes sjøveien fra Fremontfabrikken i CA eller hvordan de ender opp i Baltimore. Vet at i alle fall ett av de skipene som går fra Baltimore 9. nov har sitt utgangs ved Long Beach i CA, men som sagt, vet jo ikke om det er slik de fraktes til Baltimore. Siden Skip kan frakte 6000 biler vil vel frakting med båt være det beste alternativet for å få de fra vest til øst?
Tesla Model S 75D
Bestilt 09.08
Zeebrugge 15.11

KristianSE

Delivery ringte meg i dag for å snakke om innbyttebil. Jeg benyttet anledningen til å spørre om når bilen kom til å bli fraktet over dammen. Det visste de ikke. Spurte om den er i Baltimore nå og fikk positivt svar på det.
MyTesla sier fortsatt at den er i transit fra fabrikk i Fremont. Dersom det stemmer at bilen er i Baltimore tok det inntil seks dager fra ferdig produsert.

Tidslinjen for øvrig er slik:
X100D 5-seter.
Bestilt: 12.okt
Bekreftet: 19.okt
VIN: 19.okt
I produksjon: 27.okt
Ferdig produsert: 1.nov (3.nov MyTesla)

Sent from my iPhone using Tapatalk

geear

Håper for din del det stemmer, men da tror jeg det har gått rimelig perfekt, og den MÅ ha gått med tog. En her rapporterte at delivery opplyste om at bilene går med båt fra San Francisco til Baltimore. Det er vel nesten 5000km tvers over, hvis det stemmer at de bruker båt fra San Franscisco til Baltimore så er det vel iallfall dobbelt så langt. Skal man ta med ventetid, lasting, sakte fart i panamakanalen etc. så må vel skipet ha hatt 35-40 knop for å klare det på seks dager.

KristianSE

Når jeg leser mye av det andre som deles her så får jeg også en oppfatning av at det så langt har gått veldig raskt og over all forventning. Håper for alles del at det er flere som har slike opplevelser som jeg har hatt inntil nå. Alt som har blitt sagt både fra selger og delivery har vært presist. I tillegg har både selger og delivery vært enkle å få tak i. Det er kanskje enklere å snakke med kunder når det bare er gode nyheter?

Sent from my iPhone using Tapatalk

sfinxern

Sitat fra: echrist på tirsdag 07. november 2017, klokken 12:42
Noen som vet hvordan bilene blir transportert, hvor lang tid det tar og hvilke/når det går båter i November?

De transporteres med tog fra Fremont til Baltimore. Altså en 4000km lang reise fra vest til øst!!

Litt usikker på leveringskapasiteten til Tesla nå, men det går 2 båter nå på onsdag fra Baltimore. Jeg mener at det er siste sjanse til å få bilene levert før jul og hvis biler er produsert i denne uken kan jeg ikke helt se at de skal rekke dette.

Men mulig det går med levering i slutten av desember, vet ikke hvordan kapasiteten er hos Tesla i Norge i romjulen. Er vel ikke fullt trøkk da vil jeg tro.
2017 Tesla Model S 75D
Bestilt 31.8.2017 - levert 4. desember
2016 BMW i3 94ah Fully Charged Protonic Blue
Produsert 26.8.2016 - levert 16.september 2016.
Min første elbil :)
Helelektrisk bilpark fra 4. desember 2017

t0ffluss

Sitat fra: sfinxern på tirsdag 07. november 2017, klokken 14:18
Sitat fra: echrist på tirsdag 07. november 2017, klokken 12:42

De transporteres med tog fra Fremont til Baltimore. Altså en 4000km lang reise fra vest til øst!!

Litt usikker på leveringskapasiteten til Tesla nå, men det går 2 båter nå på onsdag fra Baltimore. Jeg mener at det er siste sjanse til å få bilene levert før jul og hvis biler er produsert i denne uken kan jeg ikke helt se at de skal rekke dette.

Men mulig det går med levering i slutten av desember, vet ikke hvordan kapasiteten er hos Tesla i Norge i romjulen. Er vel ikke fullt trøkk da vil jeg tro.

Mtp vektavgiften pr 1.1.2018 håper inderlig det er alle mann til slusene hos Tesla i romjulen!
P85, grå, panorama, spoiler, 21", grå performance interiør, karbon, tech, park.assist, lydstudio, lyspakke, dobbeltlader, 3. seterad. VIN: 184xx Ferdig produsert 15/01/2014. - SOLGT oktober 2017.
X75D, grå, 7 seter, AP2 (APH3(?)). Bestilt 29. sep. Ferdig produsert 4-5. november 2017.

© 2026, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA