Hovedmeny

Model 3 Long range med 80 kw batteri

Startet av Softblue, mandag 07. august 2017, klokken 00:40

« forrige - neste »

Gordon Retriever

OT-advarsel!

eGolf kommer aldri under noen sperregrense: VW har jukseprogramvare som hindrer denslags.

Counterpointer

Nå må vi snart tilbake til topik og få snakket litt om hengerfeste [emoji16]

Gordon Retriever

Ja, ser det kan bli litt mye off-topic her på Tilhengerfesteforum noen ganger.  :-[

Øggen

Ka med å sei at batteriet ikkje e 80kW, men 74? E det ON topic?
P85, pearl white,  Solgt
S85D Mid.grå, Grå Next gen, Alle ekstra...Avgått med døden
S85D  Titanium, Grå Next gen foran og bak, matt obeche,+++  Solgt
X75D Med alt......
Model YP quicksilver/hvit, FSD
CyberTruck TriMotor/FSD reservert.

ganton

BMW i3 (27.aug 2014)
Tesla model 3 (reservert 01.04.2016, bestilt 5.12.18, levert 30.03.19, solgt 2024)
Tesla model Y performance juli 2024


Lynet

Sitat fra: Øggen på torsdag 24. august 2017, klokken 20:22
Ka med å sei at batteriet ikkje e 80kW, men 74? E det ON topic?
Et batteri inneholder elektrisk energi = kWh
En motor avgir effekt = kW

Vennlist lær dere denne forskjellen, den er ganske vesentlig.
Trondheim:
Tesla X100D 2019 modell.

Øggen

Beklager av heile mitt hjerte om ej såra deg. Hadde du lest tråden lenger oppe, hadde du sett at det va riktig angitt.
Men skjønna at i dagens perfekte samfunn, e ikkje en gang en skrivefeil akseptert. Beklager nok en gang.
Herregud........
P85, pearl white,  Solgt
S85D Mid.grå, Grå Next gen, Alle ekstra...Avgått med døden
S85D  Titanium, Grå Next gen foran og bak, matt obeche,+++  Solgt
X75D Med alt......
Model YP quicksilver/hvit, FSD
CyberTruck TriMotor/FSD reservert.

Lynet

Det var ikke ment bare til deg øggern, men trådstarter har også skrevet feil i overskriften på tråden.
Man skriver ikke sukker når man mener salt.
Helt enig i at man kan misse en sjelden gang, men når det gjelder kW og kWh så rotes det alt for mye.
Trondheim:
Tesla X100D 2019 modell.

lunitiks

2015 Tesla Model S 70D
2014 Nissan Leaf 6,6 kW

ganton

og skulle vært stor W i trådnavnet også :-)

Skrivefeil må være lov, ut fra konteksten er det som regel fullt forståelig allikevel.

Men kan jo noen ganger være tvetydig også.
"En bil kjører 60km" vs 60 km/t
"Elbilen har 60kW under panseret" vs 60kWh

jaja... mens vi venter på mer nytt... :-)
BMW i3 (27.aug 2014)
Tesla model 3 (reservert 01.04.2016, bestilt 5.12.18, levert 30.03.19, solgt 2024)
Tesla model Y performance juli 2024

Taffelman

X75D
TM3 LR AWD

ganton

Basert på samme rapport fra Tesla til EPA nevnt tidligere i tråden. Ingen Model3 lagt inn i den offentlige EPA databasen ennå (gjorde nettopp et "power search" på EPA's www.fueleconomy.gov)
BMW i3 (27.aug 2014)
Tesla model 3 (reservert 01.04.2016, bestilt 5.12.18, levert 30.03.19, solgt 2024)
Tesla model Y performance juli 2024

ganton

#58
Inne i EPA databasen nå, som nevnt i annen  tråd. Her er den:

http://www.fueleconomy.gov/feg/Find.do?action=sbs&id=39769

Samme forbruk som i3'en. Hadde forventet lavere, tipper den har lavere landeveisforbruk.
BMW i3 (27.aug 2014)
Tesla model 3 (reservert 01.04.2016, bestilt 5.12.18, levert 30.03.19, solgt 2024)
Tesla model Y performance juli 2024

DrNox

Tatt i betrakning at i3 er designet fra bånn som el. Mao 100% el-bil.
BMW i3 har mye mindre batteri og dermed lavere vekt, i tillegg til at den er laget med mye karbonfiber.
Synes derfor at det er godt gjort av Tesla at TM3 kan måle seg med i3èn.
Til slutt må man også tenke på at i3 er re-designet, faceliftet en gang i tillegg.

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA