Levering september - oktober 2017

Startet av SUNPWRD, fredag 04. august 2017, klokken 13:58

« forrige - neste »

Mc_Herreington

Sitat fra: kennsore på mandag 18. september 2017, klokken 09:41
Ingen oppdatering på Tesla, men i følge UECC har bilen ankommet Drammen. Kom vel med Baltic Breeze i natt. Noen som vet hvor lang tid transport til Trondheim tar?

I samme båt jeg også, tipper de får ut bilene før kvartalslutt. Har fått 30.sep på final invoice
Aug 2013 P85, Solgt
Okt 2015 BMW i3, Solgt
April 2016 S90D Solgt
Sep 2017 X100D
Nov 2018 I pace Solgt
Jan 2019 Model 3P Solgt
Aug 2018 BMW i3S

ChrisG

Sitat fra: oleredv på mandag 18. september 2017, klokken 11:17
Sitat fra: steam på mandag 18. september 2017, klokken 10:50

Jeg fikk status "Bil er lastet på båt" omtrent 10 timer før Salome dro fra Baltimore. Bilen min var ikke med den båten.

Ingen statusendring etter at Don Carlos forlot Baltimore i natt?

Jeg har hatt status "ankommet Tilburg" siden 08.09. Snakket med delivery på telefon 11.09, og de fortalte at bilen var på veil til østkysten før den skulle transporteres over dammen. Regner med at den var med Don Carlos, men status viser fremdeles Tilburg. Kan jeg forvente at denne vil endres?

morpheos

Endres neppe før bilen er i Europa - det er i alle fall min erfaring. Tips er å ikke følge så mye med på MyTesla, statusene der er full av feil. Når antatt båt ankommer Europa er det mulig å søke på vin hos UECC.

nie

Sitat fra: steam på mandag 18. september 2017, klokken 10:50
Sitat fra: nie på mandag 18. september 2017, klokken 10:45
Sitat fra: gr på mandag 18. september 2017, klokken 10:13
Sitat fra: nie på mandag 18. september 2017, klokken 09:39
Sitat fra: Gjespen på søndag 17. september 2017, klokken 20:08
Sitat fra: raggi på lørdag 16. september 2017, klokken 18:46
Noen som vet hva båten til Hirtshals heter?
Valentine vil jeg tro. Stemmer med avreise/ankomst tidspunkt. Men frakter kun ca 200 biler dessverre. Forrige last som var sist uke var biler som hadde blitt fraktet med Talisman. Køen på Zeebrugge er gigantisk, og det vil ta sin tid kan det se ut som.
200 biler i uken er jo en del da med tanke på at det utelukkende dreier seg om biler som skal til Kristiansand, Stavanger og Bergen. Inntil det motsatte er bevist, satser jeg på at min bil som kom til Zeebrugge 10-11.september var med båten som gikk videre til Hirtshals i går og at den er med Fjordline til Bergen på onsdag.
Har du fått bekreftet fra Tesla at bilen din er i Europa? Virker urealistisk i forhold til bestillingstidspunkt og at det er en måneds frakt kun fra fabrikk til Europa. Og ikke minst at det er gigantiske køer av biler allerede.
Neida, har ikke spurt heller. Tror ikke de vet så mye mer enn meg.
Velger å holde fast på min visjon om at det ikke er tilfeldig at oppdateringene på MyTesla er 100% logiske og kronologiske i forhold til produksjonsdato (bekreftet fra Tesla), transport til Baltimore, lasting på båt (sammenfaller med tidspunkt for Salomes avgang fra Baltimore), angivelse av tidsvindu for utlevering 26.09-10.10, endring tilbake til sent september/oktober angivelig pga at "Harvey" forsinket båten og til slutt lossing av bilen i Zeebrugge rett etter at Salome ankom Zeebrugge. Men der slutter oppdateringene og jeg får ikke vite mer før bilen er fremme i Bergen.

...meeeen det er jo på ingen måte utenkelig at den står på kai i Long Beach og støver ned :-\

Jeg fikk status "Bil er lastet på båt" omtrent 10 timer før Salome dro fra Baltimore. Bilen min var ikke med den båten.
Kjipt.
Mine oppdateringer i Mytesla har hele tiden kommet etterskuddsvis, dvs ca 2 dager etter (den antatte) båtens avgang og ankomst.
...men som sagt; kan godt hende den bare står og falmer i solen i California og blir gammel...

Teslus

Pratet med DS i formiddag (de må ha fått mye flere folk nå, de svarer jo hver gang jeg ringer...), for å spørre om bilen min kom med på Don Carlos fra Baltimore. Han jeg pratet med kunne ikke fortelle det, men han fortalte at bilen er planlagt utlevert 13. Oktober. Så bare å krysse fingrene for at det ikke blir så alt for mye etter det.

Bestilt 22. Juli
Bekreftet 25. Juli
Ferdig bygget 22. August

AirCanada

Håper og tror at min S75D er på Don Carlos også. Får følge med på marinetraffic.
TMS 75D (levering oktober 2017)

oleredv

Sitat fra: AirCanada på mandag 18. september 2017, klokken 12:40
Håper og tror at min S75D er på Don Carlos også. Får følge med på marinetraffic.

Hvilken status har du i MyTesla?
2020 Audi E-Tron 55 S-line
2017 Tesla Model S 75D - solgt
2015 Tesla Model S 70D - solgt

AirCanada

"Hva nå?

Din Tesla er for øyeblikket i produksjon."

Edit: Men fikk vite at bilen var på vei til Baltimore 4.september. På 14 dager må jo selv amerikanere få en bil på en båt.

steam

Sitat fra: AirCanada på mandag 18. september 2017, klokken 13:26
"Hva nå?

Din Tesla er for øyeblikket i produksjon."

Edit: Men fikk vite at bilen var på vei til Baltimore 4.september. På 14 dager må jo selv amerikanere få en bil på en båt.
Bilen min var ferdig produsert ca 25.08. Så nei, det trenger de ikke nødvendigvis å få til på 14 dager.
Model S 75D 24. oktober 2017
- Premium, Luft, Glasstak, Skinn, Karbon, EAP, FSD

Reservasjon Modell 3 01.04.2016 04:40

- Jeg kan ingenting om bil

AirCanada

jazzwheel

DS ringte nå og sa at bilen står Drammen og er klar til henting. Min ble bekreftet 1. august og står fortsatt bare "ZEEBRUGGE    TERMINAL RECEIVED    12.09.2017 "

MyMuffin

Sitat fra: jazzwheel på mandag 18. september 2017, klokken 14:32
DS ringte nå og sa at bilen står Drammen og er klar til henting. Min ble bekreftet 1. august og står fortsatt bare "ZEEBRUGGE    TERMINAL RECEIVED    12.09.2017 "

oi! så gøy! Har nøyaktig samme status som deg på UECC, bekreftet 3. august.
Kanskje det øyner seg håp innen en uke eller to for min del.

Solgte min S60 for en time siden, så det hadde ikke gjort noe om min nye bil ankom snart ;)
2024 Model 3 LR Highland
2022 Model Y (familietralla)
2021 Model 3 LR - Solgt i 2023
2019 Model 3 Base Perf - solgt i 2021
2019 Model 3 LR - konebil - solgt i 2022
2017 Model S 75D - solgt i 2019
2014 Model S 60 - solgt i 2017

nie

Da fikk jeg bekreftet at bilen står i ferjekø i Belgia og at estimert levering er siste uke i september.
Ikke dårlig hvis de klarer det når jeg bekreftet så sent som 7.august :-)

-Xee-

Sitat fra: jazzwheel på mandag 18. september 2017, klokken 14:32

Jeg trodde at UECC statusene var ganske korrekte? Jeg bekreftet også 1. august, og har samme status som deg, Terminal Received 13.09.2017. Det gikk en båt den 14., men det virker som at bilen min forble igjen i Zeebrugge (utifra UECC statusen altså). Men hvis bilen din er i Drammen uten at UECC statusen er endret, så er det jo et lite håp for oss andre og :)

akseln

Tror også statusene er korrekte, men noen statuser virker som ikke er oppdatert pr. bil. Det kan være at hvis bilen ikke er blitt "scannet inn" i båten, så vil man heller ikke få de neste statusene selv om bilen fysisk ble med.

Min status er som følger.

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA