Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Vurderer å kjøpe brukt e-golf eller annen brukt el bil

Startet av SUNPWRD, torsdag 28. september 2017, klokken 08:34

« forrige - neste »

Omen

Sitat fra: MyMuffin på mandag 18. september 2017, klokken 15:00
Sitat fra: jazzwheel på mandag 18. september 2017, klokken 14:32
DS ringte nå og sa at bilen står Drammen og er klar til henting. Min ble bekreftet 1. august og står fortsatt bare "ZEEBRUGGE    TERMINAL RECEIVED    12.09.2017 "

oi! så gøy! Har nøyaktig samme status som deg på UECC, bekreftet 3. august.
Kanskje det øyner seg håp innen en uke eller to for min del.

Solgte min S60 for en time siden, så det hadde ikke gjort noe om min nye bil ankom snart ;)

Samme her. Min står fortsatt i Zeebrugge ifølge UECC. Men jeg har fått time for utlevering i Drammen på onsdag :D

-Xee-

Sitat fra: Omen på mandag 18. september 2017, klokken 15:47
DS ringte nå og sa at bilen står Drammen og er klar til henting. Min ble bekreftet 1. august og står fortsatt bare "ZEEBRUGGE    TERMINAL RECEIVED    12.09.2017 "

Solgte min S60 for en time siden, så det hadde ikke gjort noe om min nye bil ankom snart ;)

Samme her. Min står fortsatt i Zeebrugge ifølge UECC. Men jeg har fått time for utlevering i Drammen på onsdag :D

Kult! Når ble den bestilt?

Omen

Sitat fra: -Xee- på mandag 18. september 2017, klokken 16:19
Sitat fra: Omen på mandag 18. september 2017, klokken 15:47

Kult! Når ble den bestilt?

Inventory bestilt 19.8. Ferdig produsert 10.8

mack_

Sitat fra: akseln på mandag 18. september 2017, klokken 15:39
Tror også statusene er korrekte, men noen statuser virker som ikke er oppdatert pr. bil. Det kan være at hvis bilen ikke er blitt "scannet inn" i båten, så vil man heller ikke få de neste statusene selv om bilen fysisk ble med.

Min status er som følger.
Samme status som deg og ble oppringt av Tesla Trondheim i dag med spørsmål om forsikring, vinterdekk m.m. Han sa at bilen ville være i mine hender rett før mnd skiftet eller uken etter. Som forventet, men uansett gledelig!

hrambjor

5YJSA7E25HF214083   DRAMMEN   VESSEL DISCHARGED   18.09.2017 20:00

-Xee-

Bekreftet bestilling 1. august. På UECC står det at bilen fortsatt er i Zeebrugge. Ringte DS i dag, og de sa at bilen er på vei til Drammen, og er fremme enten i morgen eller overimorgen. Kan mest sannsynlig hentes i slutten av neste uke (de hadde av en eller annen grunn notert at levering skulle skje i Ålesund, haha).

Merkelig at status inne på UECC ikke er korrekt. Men jeg klager ikke! :) Får se om infoen fra DS faktisk stemmer.

Tuten

Ringte DeliveryNO nå. Han sa bilen var på vei til Røyken. Da jeg spurte om bilen da var ankommet Norge så sa han nei, nei, han vet ikke om bilen er i landet men bare at den er på vei til Røyken. ???

Virka som om fyren ikke ville prate med meg, så jeg må vel bare vente til de kontakter meg.
:-\

Siste UECC: 5YJSA7E27HF213100   ZEEBRUGGE   TERMINAL RECEIVED   13.09.2017 08:36
Reservert Audi e-tron quattro
2017 Model S 75D

akseln

Min står på kaia i Drammen. Skal fraktes til Brummundal i midten av neste uke og kanskje klar til utlevering fredag/lørdag sier Delivery.

Tar fort litt ekstra tid hvis utlevering skal skje andre steder enn Drammen, men kanskje det likevel blir en bedre opplevelse gitt det trykket de har der om dagen.

makki

Snakkket med tesla delivery idag, bilen skal være direkte til Bergen med båt, bekreftet levering innen neste uke, nettopp har fått final invoice men view spec pris og final invoice prisen er ganske stor forskjell, nesten 24000 kr mer i final invoice, har noen har fått det samme?

mack_

Sitat fra: suleman1 på tirsdag 19. september 2017, klokken 18:09
Snakkket med tesla delivery idag, bilen skal være direkte til Bergen med båt, bekreftet levering innen neste uke, nettopp har fått final invoice men view spec pris og final invoice prisen er ganske stor forskjell, nesten 24000 kr mer i final invoice, har noen har fått det samme?
Jeg bestilte model s 30.07. Fikk final invoice for to dager siden og den er kliss lik view spec som igjen er kliss lik prisen jeg fikk ved bestilling. Lurer også på dette med rabatter og final invoice siden jeg har lest om flere som har fått rabatt på view spec prisen i den samme perioden.

geear

Sitat fra: mack_ på tirsdag 19. september 2017, klokken 22:45
Jeg bestilte model s 30.07. Fikk final invoice for to dager siden og den er kliss lik view spec som igjen er kliss lik prisen jeg fikk ved bestilling. Lurer også på dette med rabatter og final invoice siden jeg har lest om flere som har fått rabatt på view spec prisen i den samme perioden.
Såvidt jeg har fått med meg så gjelder prisjusteringer enten de som har bestilt før prisjusteringene ELLER inventory-biler. For oss som har bestilt egenkonfigurert etterpå er det vel først hvis de gjør en valutajustering snart at det er noe å hente...
Kjøreglad skeptiker, praktiker, techfreak og BMW fanboy.

makki

Bestilt før begge prisjustering, så sendte email til Tesla selgeren om pris ned justering,, fått bekreftet fra selgeren at prisen blir justert etter tilsvarende pris som viser i tesla, så endret view spec pris samme som tesla sin nåværende prisen, men da igår fått jeg final invoice prisen har blitt endret og 23900kr dyrere enn view spec prisen.

ModelS_Oslo88

Sitat fra: mack_ på tirsdag 19. september 2017, klokken 22:45

Hvis du bestilte S75 så har det ikke kommet ytterligere rabatt på denne siden 30/7. Rabattene har stort sett vært på X'en, 100 modellene og P modellene.

nie

...og der forandret utlevering seg fra sent september/oktober til "22.september-29.september".
Betyr antagelig at bilen står på "Bergensfjord" (Fjordline) som kommer til Bergen i dag.

Litt usikker på om jeg skal juble eller gråte. På en måte kunne jeg tenkt meg at Tesla kunne få klargjøre bilen i fred og ro i første halvdel av oktober i stedet.

Kort leveringstid da. Bekreftet 7.august :-)

AlexS75D

Samme her, endret til utlevering 24 September - 1 Oktober. Klager ikke om den kan hentes til helgen  ;D

Har gått kjapt unna, bekreftet 3. August.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA