Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Vurderer å kjøpe brukt e-golf eller annen brukt el bil

Startet av SUNPWRD, torsdag 28. september 2017, klokken 08:34

« forrige - neste »

Omen

Ikke hold pusten. Hadde nettopp "utlevering" i Drammen. Ting går ekstremt tregt der. Så tregt at min bil som skulle leveres kl 11 i dag, nå blir levert ut kl 11 på lørdag. Og ja, jeg fant dette ut ved å ta meg fri, møte opp i Drammen og så få beskjeden kl 10.55...

Watta

Ble aktorat oppringt selv. Skulle hente bilen i dag klokken 16.(kristiansand) Hørtes ikke ut som de vet når jeg kunne få den nå. bare at det ble senere.
på grunn av  treghet med fortollinga hadde de ikke fått registrert bilen enda så da kunne den ikke levers ut.
:( :(

AlexS75D

Ringte DS i stad og fikk beskjed at bilen står til fortolling på terminalen i Kristiansand. Står en god del biler langs gjerde ved Color Line. Han regnet med at de ville bli sendt gjennom tollen senest fredag. Kanskje heldig så får man en bil ila neste uke.

Mats JB

Bekreftet 31.07.17
Final invoice sier 26.09.17, Tesla ringte idag bekreftet henting 23.09.17.
S75D 2017

Martin81

Bekreftet min X75 31.7 og fikk tlf i dag om henting til mandag :) Kan ikke klage på under 2 måneders leveringstid. Håper bare alt er tipp topp når jeg får den.

spirrevipp

Hadde opprinnelig en utleveringsavtale i går i Kristiansand, men også krøll med fortolling. Fikk inntrykk av at bilen var ferdig klargjort og bare manglet registrering, håper den ikke fremdeles står på kaia...

Sitat fra: Omen på onsdag 20. september 2017, klokken 12:42
Ikke hold pusten. Hadde nettopp "utlevering" i Drammen. Ting går ekstremt tregt der. Så tregt at min bil som skulle leveres kl 11 i dag, nå blir levert ut kl 11 på lørdag. Og ja, jeg fant dette ut ved å ta meg fri, møte opp i Drammen og så få beskjeden kl 10.55...

Tror jeg hadde eksplodert ved sånn behandling, en ting er at forsinkelser kan forekomme, men å ikke være istand til å gi beskjed på forhånd...  >:(
2017 Model X 75D
2016 Model S 90D (Solgt)

Omen

Sitat fra: spirrevipp på onsdag 20. september 2017, klokken 19:44
Hadde opprinnelig en utleveringsavtale i går i Kristiansand, men også krøll med fortolling. Fikk inntrykk av at bilen var ferdig klargjort og bare manglet registrering, håper den ikke fremdeles står på kaia...

Tror jeg hadde eksplodert ved sånn behandling, en ting er at forsinkelser kan forekomme, men å ikke være istand til å gi beskjed på forhånd...  >:(

Tro meg. Det var ikke veldig langt unna.

Belloq

Sitat fra: Martin81 på onsdag 20. september 2017, klokken 19:35
Bekreftet min X75 31.7 og fikk tlf i dag om henting til mandag :) Kan ikke klage på under 2 måneders leveringstid. Håper bare alt er tipp topp når jeg får den.
kjekt for deg:) men blir mindre imponert når jeg bestilte akkurat en måned før deg å fremdeles ikke har fått noe dato. Det suger sånn passe heftig
P85 2014

MyMuffin

Ouch! Skal egentlig hente min bil i morgen i Drammen. Er ekstra spent nå om de klarer å levere..
2019 P3D- 
2019 Model 3 LR - konebil
2017 Model S 75D
2014 Model S 60

Sjaugen

Fortolling av hva?
Ringte DS selv i går og fikk utleveringsdato.
Sto allerede i Drammen, og det virket som de hadde OK kapasitet fremover
2017 S 75D

oleredv

Sitat fra: Sjaugen på torsdag 21. september 2017, klokken 09:07
Fortolling av hva?
Ringte DS selv i går og fikk utleveringsdato.
Sto allerede i Drammen, og det virket som de hadde OK kapasitet fremover
Bilane må tollklarerast uavhengig om avgifter skal betalast eller ei.
Tesla Model S 75D i bestilling (bekr 01.08) - utlevering 13.12
Tesla Model S 70D - solgt

Mats JB

Dere som skal hente i Drammen.. har dere fått tilbud om å bli hentet på togstasjon? Kjenner flere som har blitt hentet av DS men jeg fikk beskjed om å ta taxi eller gå.
S75D 2017

MyMuffin

Sitat fra: Mats JB på torsdag 21. september 2017, klokken 09:31
Dere som skal hente i Drammen.. har dere fått tilbud om å bli hentet på togstasjon? Kjenner flere som har blitt hentet av DS men jeg fikk beskjed om å ta taxi eller gå.

Bor i området så har aldri vært ett tema for min del.
Husker dog jeg fikk tilbud om det forrige gang jeg kjøpte tesla i 2014.

Tror forøvrig at det har rimelig mye å gjøre om dagen, var innom der på mandag for å overføre eierskap av den gamle bilen min, og da var det rimelig mange mennesker der, både kunder og ansatte.
2019 P3D- 
2019 Model 3 LR - konebil
2017 Model S 75D
2014 Model S 60

Omen

Sitat fra: Mats JB på torsdag 21. september 2017, klokken 09:31

Jeg måtte pent gå fra togstasjonen. Ikke lange turen da :)

Øyvind.h

Kona og jeg gikk. Bare 5-10 min. Kunne ikke falt meg inn å be om taxi for å slippe å gå noen hundre meter :)

Gikk rett foran en annen familie som også skulle hente bil :)
Mercedes EQC AMG 2020
Model Y Performance bestilt
x Tesla Model X90D 2016
x Kia eNiro 2019
x Tesla Model S 90D 2016
x Nissan Leaf mars 2012
x Model S aug 2013

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA