Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Vurderer å kjøpe brukt e-golf eller annen brukt el bil

Startet av SUNPWRD, torsdag 28. september 2017, klokken 08:34

« forrige - neste »

Gjespen

Sitat fra: steam på onsdag 30. august 2017, klokken 18:52
Sitat fra: Gordon Retriever på onsdag 30. august 2017, klokken 18:25
Har noen oversikt over hvilket skip som har lastet Tesla i Baltimore siste døgn?

Baltimore? Sender Tesla biler med båt derfra? Hvilket selskap er det som frakter derfra?
Ja. Dette stemmer. Flere biler blir fraktet med tog til Baltimore. Neste WWL roro-båt (SALOME) fra Baltimore drar 1 sept til Zeebrugge og bruker 10 dager.

nie

Sitat fra: steam på onsdag 30. august 2017, klokken 18:52
Har noen oversikt over hvilket skip som har lastet Tesla i Baltimore siste døgn?

Baltimore? Sender Tesla biler med båt derfra? Hvilket selskap er det som frakter derfra?
Samme som fra Long Beach, WWL f.eks

El Bilist

Bekreftet 1.08, står fortsatt som 'i produksjon' men beregnet leveringstid er også hos meg endret ila siste uken til 'sent i september - tidlig oktober'. Tipper nok det ender med å bli rundt midten av oktober.
Leaf 2014 mod.
Model S 75D 2017 mod.
Model 3 - reservert
Leaf 2013 mod.  - solgt

oleredv

Sitat fra: El Bilist på torsdag 31. august 2017, klokken 11:00
Bekreftet 1.08, står fortsatt som 'i produksjon' men beregnet leveringstid er også hos meg endret ila siste uken til 'sent i september - tidlig oktober'. Tipper nok det ender med å bli rundt midten av oktober.

Eksakt samme som hos meg med andre ord :) Bekrefta 01.08 og status endra seg denne veka til levering seint sept - oktober. I følge DS var bilen ferdig produsert 25.08, så eg har eit håp om at den blir frakta til Baltimore og satt på båt derifrå. MyTesla stå fremdeles med "i produksjon".
Tesla Model S 75D i bestilling (bekr 01.08) - utlevering 13.12
Tesla Model S 70D - solgt

Thomas Longva

MyTesla sier "Din Tesla har blitt bygget og er i transitt fra Fremont-fabrikken vår til havnen i USA." men selger sa den var på båten nå, så jeg er også interessert i dette. Har du funnet svar ?

Gordon Retriever

Svar som i "fasit" har jeg ikke.  Gjespens tips om at "Salome" går fra Baltimore 1. september er ikke så dumt.

Men samtidig forandret min MyTesla seg i går kveld til:
SitatDin Tesla har blitt lastet på et skip og er på vei til Europa.
Og da var "Salome" fortsatt ikke ankommet Baltimore.

Jeg ser imidlertid at Wallenius Wilhelmsens "Endurance" forlot Baltimore i 22.30-tiden i går norsk tid.  "Endurance" går imidlertid ikke til Belgia, men til Bremerhaven.

AirCanada

Sitat fra: oleredv på torsdag 31. august 2017, klokken 11:45
Sitat fra: El Bilist på torsdag 31. august 2017, klokken 11:00

Eksakt samme som hos meg med andre ord :) Bekrefta 01.08 og status endra seg denne veka til levering seint sept - oktober. I følge DS var bilen ferdig produsert 25.08, så eg har eit håp om at den blir frakta til Baltimore og satt på båt derifrå. MyTesla stå fremdeles med "i produksjon".

Samme status her. Bekreftet 03.08.
TMS 75D (levering oktober 2017)

steam

Min bil byttet "nettopp" (siste tre-fire timene) status til "Din Tesla har blitt lastet på et skip og er på vei til Europa."

Jeg fikk svar fra DS tidligere på dagen i dag at den ikke var satt på båt, så hvem vet da.

EDIT:
Håper og tror båten min da er på Salome
Model S 75D 24. oktober 2017
- Premium, Luft, Glasstak, Skinn, Karbon, EAP, FSD

Reservasjon Modell 3 01.04.2016 04:40

- Jeg kan ingenting om bil

SUNPWRD

Bekreftet 7.7 og var i kontakt med deliveryNo i går, min bil er fortsatt på kaia i USA  :(
Ventetiden er en belastning  8)
Tesla S75D - Obsidian, AP2, FSD, pano, skinn, 21" staggered turbin, premium, lyd, cold weather

Konebil: Kia Soul EV 2016
2kWp solceller på taket
Ex: Citroën C-Zero 2014 (50 00 km på 3 år)

Bushy

Argi- hva står på forventet levering hos deg da?
Min ble bekreftet 7 juli og. Og den var visstnok på veg over havet for en uke ell 2 siden. Men man hører jo mye så...
S75D sept. 17

nie

Ser at mange i "august/september"-gjengen er under flytting over til sent september/oktober.

Så da er det vel bare et tidsspørsmål før alle vi som ble fremskyndet fra oktober/november til sent september/oktober er tilbake til start.
Hadde vært helt greit å få bilen levert når ting roer seg ned mot slutten av oktober :-)

steam

Sitat fra: nie på fredag 01. september 2017, klokken 14:42
Ser at mange i "august/september"-gjengen er under flytting over til sent september/oktober.

Så da er det vel bare et tidsspørsmål før alle vi som ble fremskyndet fra oktober/november til sent september/oktober er tilbake til start.
Hadde vært helt greit å få bilen levert når ting roer seg ned mot slutten av oktober :-)

Nekter jeg at de gjør
Model S 75D 24. oktober 2017
- Premium, Luft, Glasstak, Skinn, Karbon, EAP, FSD

Reservasjon Modell 3 01.04.2016 04:40

- Jeg kan ingenting om bil

Gordon Retriever

Sitat fra: nie på fredag 01. september 2017, klokken 14:42

Det sentrale stikkordet her tror jeg er: Kvartalstall.

Ved offentliggjøringen av forrige kvartalstall gikk Tesla ut i etterkant og spesifiserte hvor mange biler de hadde i transitt til kunde - dvs. TMS og TMX som var bestilte men som ikke ble registrert i listen over leverte enheter i kvartalsrapporten.

Jeg tror Tesla kommer til å forsøke å få flest mulig av bilene som er i transitt nå overlevert kunde før utløpet av september, for å slippe å forklare/pynte på kvartalstallene i etterkant.

SUNPWRD

Sitat fra: Bushy på torsdag 31. august 2017, klokken 22:04
Min ble bekreftet 7 juli og. Og den var visstnok på veg over havet for en uke ell 2 siden. Men man hører jo mye så...

September / tidlig oktober.

Har du vært i kontakt med DS eller ser du på My Tesla? På My Tesla står det at bilen har ankommet Tilburg fabrikken...
Tesla S75D - Obsidian, AP2, FSD, pano, skinn, 21" staggered turbin, premium, lyd, cold weather

Konebil: Kia Soul EV 2016
2kWp solceller på taket
Ex: Citroën C-Zero 2014 (50 00 km på 3 år)

Bushy

Sitat fra: Argi på søndag 03. september 2017, klokken 14:17
Sitat fra: Bushy på torsdag 31. august 2017, klokken 22:04

September / tidlig oktober.

Har du vært i kontakt med DS eller ser du på My Tesla? På My Tesla står det at bilen har ankommet Tilburg fabrikken...

På mytesla står det på vei til havna i USA... stått i en evighet. Så står det også forventet utlevering mellom 19 sept og 3 okt.

Den som venter får sjå...
S75D sept. 17

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA