Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Vurderer å kjøpe brukt e-golf eller annen brukt el bil

Startet av SUNPWRD, torsdag 28. september 2017, klokken 08:34

« forrige - neste »

sjossang

Pratet med logistikk hos Tesla, og fikk tilbakemelding om at "bilen din er på båt", selv om det står at den er i transitt til havn. Hun var rimelig sikker, men jeg vet ikke om dette var fordi hun visste eller fordi hun har hørt at "alle" biler er på vei til Norge.

Det går et lite rykte om at det kanskje kommer enda et utleveringssted på Østlandet etter 18. september...
Tesla Model S 75D, (sept. '17)

Gjespen

Sitat fra: sjossang på søndag 03. september 2017, klokken 23:16
Pratet med logistikk hos Tesla, og fikk tilbakemelding om at "bilen din er på båt", selv om det står at den er i transitt til havn. Hun var rimelig sikker, men jeg vet ikke om dette var fordi hun visste eller fordi hun har hørt at "alle" biler er på vei til Norge.

Det går et lite rykte om at det kanskje kommer enda et utleveringssted på Østlandet etter 18. september...

Samme greia har jeg fått beskjed om. Bilen din er mest sannsylig på båt selv om det står at den er i transitt til havn. Virker som DS'ene kun ser samme status som MyTesla, også synser de ved behov. Jeg har enda ikke truffet en DS som kan gi meg spesifikk tilbakemelding.

Mats JB

Bekreftet 31.07.17

September 21, 2017 - October 5, 2017

Merkelig.
S75D 2017

makki

sjossang

Juhu! Bilen min er ankommet havn i Europa! Snart i transit til utlevering :)

Samme utleveringsestimat: 14.09 - 28.09.

Ingen Final Invoice.

TS2017

Sitat fra: sjossang på mandag 04. september 2017, klokken 11:19
Juhu! Bilen min er ankommet havn i Europa! Snart i transit til utlevering :)

Samme utleveringsestimat: 14.09 - 28.09.

Ingen Final Invoice.

Ikke for å stikke hull gleden, men den statusen har jeg hatt siden 14/7 uten at det har skjedd noe mer. Fortsatt est levering tidlig oktober.  Så ikke ha alt for høye forventninger :(

MyMuffin

Bilen min fortsatt i transitt fra fremont til havna i USA (2 uker nå).
Men har i dag fått oppdatert leveringsestimat 21 september til 5 oktober. Realistisk?
2019 P3D- 
2019 Model 3 LR - konebil
2017 Model S 75D
2014 Model S 60

steam

Sitat fra: MyMuffin på mandag 04. september 2017, klokken 12:07
Bilen min fortsatt i transitt fra fremont til havna i USA (2 uker nå).
Men har i dag fått oppdatert leveringsestimat 21 september til 5 oktober. Realistisk?

Bilen din er nok mest sannsynlig på båt. Jeg gjetter på Salome som går i havn i Belgia 10.09
Model S 75D 24. oktober 2017
- Premium, Luft, Glasstak, Skinn, Karbon, EAP, FSD

Reservasjon Modell 3 01.04.2016 04:40

- Jeg kan ingenting om bil

oleredv

Sitat fra: Mats JB på mandag 04. september 2017, klokken 11:03
Bekreftet 31.07.17

Merkelig.

Kva status har du i MyTesla?

Eg bekrefta 01.08 og min står fremdeles med status "i produksjon" til tross for at DS har sagt at den var ferdig produsert 25.08. Einaste som har endra seg hos meg er at leveringstida gjekk frå sent oktober - november til sent september - oktober. Dette skjedde i forrige veke.
Tesla Model S 75D i bestilling (bekr 01.08) - utlevering 13.12
Tesla Model S 70D - solgt

Mats JB

Sitat fra: oleredv på mandag 04. september 2017, klokken 12:48
Sitat fra: Mats JB på mandag 04. september 2017, klokken 11:03
Bekreftet 31.07.17

Merkelig.

Kva status har du i MyTesla?

Eg bekrefta 01.08 og min står fremdeles med status "i produksjon" til tross for at DS har sagt at den var ferdig produsert 25.08. Einaste som har endra seg hos meg er at leveringstida gjekk frå sent oktober - november til sent september - oktober. Dette skjedde i forrige veke.

Din Tesla har blitt bygget og er i transitt fra Fremont-fabrikken vår til havnen i USA.
S75D 2017

sjossang

Sitat fra: TS2017 på mandag 04. september 2017, klokken 11:59
Ikke for å stikke hull gleden, men den statusen har jeg hatt siden 14/7 uten at det har skjedd noe mer. Fortsatt est levering tidlig oktober.  Så ikke ha alt for høye forventninger :(

Ingenting klarer å stikke hull på gleden min! :D

Jeg satser på at MyTesla er oppdatert hos meg, men ikke hos deg... Da får nok du bilen også før 30. september, og Tesla har fine kvartalstall å vise til!

Gjespen

3. Aug: Bekreftet
12. Aug: I produksjon
21. Aug:Ferdig produksjon, og i transitt til havn (og der står den enda)
4. Sept: Beregnet leveringstid ble endret fra oct/nov til: September 24, 2017 - October 8, 2017

DS har hele tiden sagt sept/okt, men jeg tør ikke å tro noe som helst.

toreolsensan

Hei,

tenkte jeg kunne informere om min historikk så langt. Bestilte Model S 75D, premium, standard seter, 22. juli i Trondheim. Bekreftet 29. juli. Jeg noterte meg ikke når endringen på My Tesla skjedde, men mener det tok i underkant av en uke (anslår 4. august) før den ble endret til "i produksjon".

En uke senere (omkring 11. august) ble leveringstidspunkt framskyndet fra "oktober – Tidlig november" til "september - tidlig oktober". Mener det var omtrent samtidig (jada, jeg skulle notert ned!) status endret til "Din Tesla har blitt bygget og er i transitt fra Fremont-fabrikken vår til havnen i USA". Sånn har den stått siden, og jeg har frenetisk søkt på UECC for å vite mer, men aldri fått noen treff.

I dag endret leveringstidspunktet seg til 13.-27. september. Litt vag lovnad syns jeg, leveres om alt fra 1–3 uker? Får vel ta en telefon til selger og høre om han vet noe.

Hvis det er lov å spørre her: Når bør jeg legge min gamle bil ut for salg? Hvor lang tid bør jeg påregne for å få solgt den (Toyota Auris TS Hybrid 2015-mod)? (Jeg vet jeg får solgt den på dagen hvis prisen er lav nok såklart.)

Gleder meg forøvrig til ny bil og håper å unngå problemer ved utlevering som enkelte har beskrevet på forumet her... :-)
Model S75D sept 2017 Premium, AP2.0

West

Da har jeg også fått oppdatert leveringstidspunkt :Beregnet leveringstid: September 21, 2017 - October 5, 2017

Selv om bilen har stått med samme status siden ca 20.08: Din Tesla har blitt bygget og er i transitt fra Fremont-fabrikken vår til havnen i USA.
X75D mottatt 30.09.17.

steam

Sitat fra: West på mandag 04. september 2017, klokken 14:05
Da har jeg også fått oppdatert leveringstidspunkt :Beregnet leveringstid: September 21, 2017 - October 5, 2017

Selv om bilen har stått med samme status siden ca 20.08: Din Tesla har blitt bygget og er i transitt fra Fremont-fabrikken vår til havnen i USA.

Bilen er mest sannsynlig på Salome.

Jeg har fått oppdatert min status fra "På vei til havnen" til "Din Tesla har ankommet Tilburg-fabrikken i Nederland for sluttmontering.", men jeg har ennå ikke fått en mer detaljert dato som mange andre har fått i dag.

Bestilte samtidig som deg.
Model S 75D 24. oktober 2017
- Premium, Luft, Glasstak, Skinn, Karbon, EAP, FSD

Reservasjon Modell 3 01.04.2016 04:40

- Jeg kan ingenting om bil

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA