Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Vurderer å kjøpe brukt e-golf eller annen brukt el bil

Startet av SUNPWRD, torsdag 28. september 2017, klokken 08:34

« forrige - neste »

El Bilist

Sitat fra: oleredv på mandag 04. september 2017, klokken 12:48
Kva status har du i MyTesla?

Eg bekrefta 01.08 og min står fremdeles med status "i produksjon" til tross for at DS har sagt at den var ferdig produsert 25.08. Einaste som har endra seg hos meg er at leveringstida gjekk frå sent oktober - november til sent september - oktober. Dette skjedde i forrige veke.

Da har vi fortsatt samme status og historikk oleredv, bekreftet også 01.08, står fortsatt i produksjon og leveringstid endret forrige uke til samme som din. Har ikke hørt med DS da mitt inntrykk er at de som oftest ser og vet like lite som oss kunder. Har slått meg til ro med at det antagelig blir utlevering først i siste halvdel av oktober.

Bestilte du med skinnseter og/eller premium-pakke? Jeg bestilte med svart skinn + premium, kan virke som disse bilene er litt etter i produksjonen i forhold til delskinn/tekstil.

Sitat fra: toreolsensan på mandag 04. september 2017, klokken 13:12
Gleder meg forøvrig til ny bil og håper å unngå problemer ved utlevering som enkelte har beskrevet på forumet her... :-)

Det er vi i hvert fall 2 om :D
Leaf 2014 mod.
Model S 75D 2017 mod.
Model 3 - reservert
Leaf 2013 mod.  - solgt

oleredv

Sitat fra: El Bilist på mandag 04. september 2017, klokken 14:24

Da har vi fortsatt samme status og historikk oleredv, bekreftet også 01.08, står fortsatt i produksjon og leveringstid endret forrige uke til samme som din. Har ikke hørt med DS da mitt inntrykk er at de som oftest ser og vet like lite som oss kunder. Har slått meg til ro med at det antagelig blir utlevering først i siste halvdel av oktober.

Bestilte du med skinnseter og/eller premium-pakke? Jeg bestilte med svart skinn + premium, kan virke som disse bilene er litt etter i produksjonen i forhold til delskinn/tekstil.

Har for så vidt slått meg til ro med oktober-levering eg også, men sidan 70Den var lettare å selge enn eg hadde trudd så blei eg utan bil litt kjappare enn planlagt, så dess raskare den nye kjem dess bedre!

Bestillte AP2 (som er blitt til AP 2.5), premiumpakka, svart skinn og panorama soltak, så bilane våre er tydligvis ganske like.
Tesla Model S 75D i bestilling (bekr 01.08) - utlevering 13.12
Tesla Model S 70D - solgt

nie

Bekreftet x75 7.august.
Fikk da estimert leveringstid sent oktober tidlig november
Ble så endret til sent september/tidlig oktober
Idag endret til 26.09-10.10.
Tror det ikke før jeg ser bilen.

Sindre M.

Sitat fra: nie på mandag 04. september 2017, klokken 21:22
Bekreftet x75 7.august.
Bekreftet X75D 3. august, har fått samme endring i dag.

nie

Bekreftet x75 7.august.
På den annen side;
Når de begynner med dato-angivelser så tipper jeg vel at dette er basert på at bilen står på en bestemt båt, antagelig Salome, som ankommer Bremerhaven 12.september. Da skal det jo ikke være rocket science å stipulere en utleveringsdato.

Noen som har hørt noe mer om båten som skulle levere biler direkte fra transitt i Europa og til destinasjoner på sør-og Vestlandet uten å gå via Drammen?

nie

Sitat fra: Sindre M. på mandag 04. september 2017, klokken 21:42
Bekreftet x75 7.august.
@sindre M
Utlevering i Bergen?

Sindre M.

Sitat fra: nie på mandag 04. september 2017, klokken 21:48
Sitat fra: Sindre M. på mandag 04. september 2017, klokken 21:42
Bekreftet x75 7.august.
@sindre M
Utlevering i Bergen?
Stavanger. Men tar gjerne en tur til Bergen hvis det medfører å få bil tidligere  :)

SUNPWRD

Jippi! Da har min fått en estimert leveringperiode; 16-30 september.

Er disse estimatene til å stole på?

Tesla S75D - Obsidian, AP2, FSD, pano, skinn, 21" staggered turbin, premium, lyd, cold weather

Konebil: Kia Soul EV 2016
2kWp solceller på taket
Ex: Citroën C-Zero 2014 (50 00 km på 3 år)

steam

Sitat fra: Argi på mandag 04. september 2017, klokken 22:45

Når bekreftet du? Config?
Model S 75D 24. oktober 2017
- Premium, Luft, Glasstak, Skinn, Karbon, EAP, FSD

Reservasjon Modell 3 01.04.2016 04:40

- Jeg kan ingenting om bil

SUNPWRD

Sitat fra: steam på mandag 04. september 2017, klokken 22:49
Sitat fra: Argi på mandag 04. september 2017, klokken 22:45

Når bekreftet du? Config?

Bekreftet 7.7

S75D med alt tilgjengelig da med unntak av karbondetaljer (likte de brune bedre) og de 7 seter.. Det gledes  :D
Tesla S75D - Obsidian, AP2, FSD, pano, skinn, 21" staggered turbin, premium, lyd, cold weather

Konebil: Kia Soul EV 2016
2kWp solceller på taket
Ex: Citroën C-Zero 2014 (50 00 km på 3 år)

mack_

Fikk leveringsvindu 26. sept-8. okt for noen dager siden etter lenge å ha hatt september - tidlig oktober. Fikk bekreftet dette fra delivery på mandag også. I dag ble fortvilelsen stor når jeg nå ser at det står sent september - oktober! >:( Kan det ha med orkanen Irma å gjøre? Flere som har fått utsatt leveringsestimatet i dag?

MyMuffin

Sitat fra: mack_ på onsdag 06. september 2017, klokken 19:16
Fikk leveringsvindu 26. sept-8. okt for noen dager siden etter lenge å ha hatt september - tidlig oktober. Fikk bekreftet dette fra delivery på mandag også. I dag ble fortvilelsen stor når jeg nå ser at det står sent september - oktober! >:( Kan det ha med orkanen Irma å gjøre? Flere som har fått utsatt leveringsestimatet i dag?

Jepp, ser at min leveranse også har gått vekk ifra 21 sept - 5 oktober til den begredelige Beregnet leveringstid: September - Early October. Denne endringen har skjedd ila de siste 6 timene.  Nuvel, ikke helt krise, men ett lite setback er det jo.  Irma treffer vel såvidt det er florida, det skulle vel ikke påvirke båter fra baltimore etc.
2019 P3D- 
2019 Model 3 LR - konebil
2017 Model S 75D
2014 Model S 60

steam

Sitat fra: MyMuffin på onsdag 06. september 2017, klokken 19:25
Sitat fra: mack_ på onsdag 06. september 2017, klokken 19:16

Jepp, ser at min leveranse også har gått vekk ifra 21 sept - 5 oktober til den begredelige Beregnet leveringstid: September - Early October. Denne endringen har skjedd ila de siste 6 timene.  Nuvel, ikke helt krise, men ett lite setback er det jo.  Irma treffer vel såvidt det er florida, det skulle vel ikke påvirke båter fra baltimore etc.

Nå skal det vel sies at sent september-oktober er nøyaktig det samme som 26.09-08.10 da!

Ikke stol på statusene til MyTesla. DS vet best!

Nei, Irma burde ikke påvirke båter fra Baltimore, spesielt ikke båter som nå er halvveis over Atlanterhavet! :D
Model S 75D 24. oktober 2017
- Premium, Luft, Glasstak, Skinn, Karbon, EAP, FSD

Reservasjon Modell 3 01.04.2016 04:40

- Jeg kan ingenting om bil

olvi

Bekreftet min 25.07.17
Levering september - tidlig oktober.
Den 04.09.17 ble levering endret til 13.sept - 27. sept.
I dag endret tilbake til september - tidlig oktober.

Er jo i realiteten ingen stor forskjell, men føltes bedre og ha konkrete datoer..
En vakker dag dukker det vel opp en bil  :)

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA