Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Lading av den nye e-Golf

Startet av nightking, onsdag 20. september 2017, klokken 17:21

« forrige - neste »

daktari

#60
Du spurte "Jeg har idag ett 16A (står faktisk 15a på sikringen) stikk i garagen. Vil dette holde?"

Ja, de fleste sier at lading på trygge 10-12A vil holde til dagligkjøring. Du lader da med 2,7 kW effekt og vil få rett over 30 kWh fra f.eks 18 til 07.
Hvor langt rekker så det? Minst 10 mil på vinteren og 15 på sommeren vil jeg mene.
Forutsetningen er at den kursen tåler den strømstyrken gjennom evnt koblinger etc. Det må noen evnt. se på.

Nasatech

Sitat fra: Bgulhaugen på fredag 04. august 2017, klokken 00:36
Ok. Takk for svar. Sjekka sikringene mine i inntaket på loftet. Der var det 2x 63 A mener jeg det stod. Av gamle typen skrusikring. Hva er enkleste/beste lademetoden her? Uten at det koster en formue? Vil evt tesla hjemmelader fungere?  Og hvor mye vil det lade på??

Da har jeg prøvekjørt en bil en del timer idag. Og fy flate for en bil! Fikk testa en sånn supercharger også :) kunne bare kjørt rundt i hele natt egentlig :P

Nettopp det jeg gjør [emoji4]

Står på superlader i Tyskland nå. Sover litt bak i bilen når jeg lader lenge, men mange av stoppene er bare 20 min. Ligger i 150 på autobanen. Går veldig bra [emoji106]

nightking

Ok. Det bør jo holde til dagligdags. Men hadde vært kjekt å kunne Boosta på litt ekstra innimellom. Utenom superladere. Fungerer det å legge opp en 32 A med sånn blått rundt stikk?

Du er på langtur ja. Spennende! :) gjett om det var nedtur å sette seg i en gammal dieselbil med så vidt 100 hk, hehe!

Det var ett par ting jeg ikke likte med bilen, det var at den ikke har regnsensor og nakkestøttene i baksetene er ikke mulig å fjerne! Var skikkelig dumt med tanke på de 2 barnesetene vi bruker. For setene går i bue utover i toppen.
Men fy flate for en grom bil :)

Nasatech

Sitat fra: Bgulhaugen på fredag 04. august 2017, klokken 10:52
Ok. Det bør jo holde til dagligdags. Men hadde vært kjekt å kunne Boosta på litt ekstra innimellom. Utenom superladere. Fungerer det å legge opp en 32 A med sånn blått rundt stikk?

Du er på langtur ja. Spennende! :) gjett om det var nedtur å sette seg i en gammal dieselbil med så vidt 100 hk, hehe!

Det var ett par ting jeg ikke likte med bilen, det var at den ikke har regnsensor og nakkestøttene i baksetene er ikke mulig å fjerne! Var skikkelig dumt med tanke på de 2 barnesetene vi bruker. For setene går i bue utover i toppen.
Men fy flate for en grom bil :)

Ja. Helt klar mulig, og også anbefalt, med blått stikk. Jeg har hatt Tesla i snart 4 år uten å ha det, så du trenger ikke å miste nattesøvnen over det!

He, he. Det tror jeg på. Ja, kjørte ned til Sveits og tilbake. Kjempetur!!

Jeg har AP1 og der fungerer det fint med regnsensor og har gjort det siden bilen var ny. Det skal komme til AP2 også!

Det med nakkestøtten er dumt, ja. Har så gamle barn at jeg ikke har hatt det problemet! Det må være noen andre som har noen gode råd på det!

daktari

Installerte 32A enfas med blå stikk. Pga. Mulighet for at UMC blir stjålet oppgraderte jeg med ladestasjon. Hvis du først skal it med 15k i installasjon er det kjekt, særlig hvis du får TOCN-rabatt på Tesla ladestasjon.

Jeg synes Model S egner seg lite for barneseter og beltestol pga. trang bakdør, men fungerer fint med 3 sitteputer med belteforlenger.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA