Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Bilder og info om superladere som er under bygging.

Startet av Somni, torsdag 07. september 2017, klokken 08:05

« forrige - neste »

kakemann

Når jeg sporer med VIN får jeg:

ZEEBRUGGE   VESSEL LOADED   08.09.2017

Hørte noe om at bilene allerede var klargjort når de kom til Norge. Noen som vet om dette stemmer?

Noen med samme status som har fått noe info om når denne er ventet til landet?

Rolf Gjerdsjø

Kjenner dette begynner å bli ganske frustrerende, ser stadig flere som har bekreftet etter meg (sågar opp til en måned!) som får bilene sine nå, mens jeg ikke har hørt en dritt fra DS, og det kommer heller ingen sporing på UECC. Logistikken til Tesla fremstår mest av alt som en dårlig vits.
2019 Tesla Model 3 LR AWD
2017 Tesla Model S 75D (solgt)

Bestilt: Polestar 2

AlexanderDJ

Sitat fra: Rolf Gjerdsjø på lørdag 09. september 2017, klokken 19:37
Kjenner dette begynner å bli ganske frustrerende, ser stadig flere som har bekreftet etter meg (sågar opp til en måned!) som får bilene sine nå, mens jeg ikke har hørt en dritt fra DS, og det kommer heller ingen sporing på UECC. Logistikken til Tesla fremstår mest av alt som en dårlig vits.
Jeg har samme utfordringen.

Det er endel biler som er fraktet til Larvik med Color Line. Uvanlig, men Tesla måtte ordne med ekstra transport. Disse dukker ikke opp i noe søk
2017 Model S75D. Levering August/September

CaZpaH

Det er en ting. Bekreftet 11. August og i dag 9. September er den enda ikke påbegynt. Altså snart 1 måned og bilen har ikke startet å bli laget... mens andre som bekreftet her om dagen så var den under produksjon dagen etter.
Kommende: 2020-21(?) Tesla Y Long Range Leveres: ?
Nåværende: 2017     Tesla X75D -Levert: 29.11.2017
Solgt: 2017 Nissan Leaf Nordic 30kWt
Solgt: 2014 Nissan Leaf Acenta 24kWt

Tesley

Problemet er vel at Tesla velger å gi informasjon om status på bestilt bil.

De hadde vært tjent med å droppe dette som alle andre, spesielt når statusen alt for ofte ikke stemmer.
S75D - bekreftet 20. august

askerramp

Tesla produserer ikke en og en bil etter i hvilken rekkefølge de bestilles. Visstnok er lakkeringsprosessen utført i "bolker". Altså produseres en haug med svarte biler, deretter en haug med hvite biler osv. Kan være grunnen til at det tar lengre tid for noen, enn for andre før bilen går i produksjon.

CaZpaH

Sitat fra: askerramp på lørdag 09. september 2017, klokken 20:17
Tesla produserer ikke en og en bil etter i hvilken rekkefølge de bestilles. Visstnok er lakkeringsprosessen utført i "bolker". Altså produseres en haug med svarte biler, deretter en haug med hvite biler osv. Kan være grunnen til at det tar lengre tid for noen, enn for andre før bilen går i produksjon.

Skjønner det veldig godt. Bare frustrerende ventetid ;-) har fullstendig forståelse for at det produseres i bolker for økt effektivitet og kostnad :-)
Kommende: 2020-21(?) Tesla Y Long Range Leveres: ?
Nåværende: 2017     Tesla X75D -Levert: 29.11.2017
Solgt: 2017 Nissan Leaf Nordic 30kWt
Solgt: 2014 Nissan Leaf Acenta 24kWt

Rolf Gjerdsjø

Sitat fra: askerramp på lørdag 09. september 2017, klokken 20:17

Det er noe alle produsenter gjør til en viss grad, men her gjelder problemet også lenge etter produksjon. Selv når bilene står på kaia, så er det fullstendig bingo om bilen din er på vei noe sted, og her kan fint biler som er produsert for to dager siden bli med båten mens de som har stått der i to uker blir stående i en uke eller tre til.

Rolf Gjerdsjø

Sitat fra: AlexanderDJ på lørdag 09. september 2017, klokken 20:03

Det er endel biler som er fraktet til Larvik med Color Line. Uvanlig, men Tesla måtte ordne med ekstra transport. Disse dukker ikke opp i noe søk

Jeg håper at min har blitt med Color Line, men siden jeg ikke hører noe fra DS så har jeg mine tvil.  :(

andreasmj

Sitat fra: Rolf Gjerdsjø på lørdag 09. september 2017, klokken 21:20
Sitat fra: AlexanderDJ på lørdag 09. september 2017, klokken 20:03

Jeg håper at min har blitt med Color Line, men siden jeg ikke hører noe fra DS så har jeg mine tvil.  :(
Må være proaktiv for å få info. Ringte på fredag og da var bilen ankommet klargjøringssenter i Røyken (leier kanskje kapasitet av Birger N. Haug?). Aldri vært sporet hos uecc så den kom nok med color line.

Selv om bilen er i Norge kunne de ikke gi meg en dato for utlevering. Mye dårlig oppfølging denne gangen enn med den forrige teslaen.
XLRD - F1565XX Utlevert 05.11.2019
X90D - F0565XX Utlevert 21.09.2017 | Solgt 06.11.2019
S85D - P0725XX Utlevert 12.05.2015 | Solgt 14.08.2017

SabreMan

Jeg har fortsatt beregnet levering 2. til 9. september i My Tesla, men har ennå ikke hørt noe fra Tesla.
Model S 75. Bekreftet 20.07.17. Levert 29.09.17.

robban123

Da skal min bil som be bekreftet den 23.05 endelig ha ankommet Norge. Utlevering i slutten av denne uken.

Ingen treff på UECC så den har nok kommet hit på en annen måte.

brunost

UECC viste at bilen var ankommet Drammen i dag kl. 10:00 - litt rart når Arabian Breeze la til kai ca. kl. 19:00.

Ser ut som det lastes nå.

Hvor lang tid tar det fra bilen er på kai til utlevering skjer? Har utlevering i Drammen.

morpheos

Vel, min kom til Drammen for 14 dager siden. Har ikke skjedd noe enda, men jeg skal ha utlevering i Bergen. Sjekket i midten av forrige uke, og da var bilen fremdeles ikke fortollet.

johnpettermellin

Sitat fra: morpheos på mandag 11. september 2017, klokken 22:40
Vel, min kom til Drammen for 14 dager siden. Har ikke skjedd noe enda, men jeg skal ha utlevering i Bergen. Sjekket i midten av forrige uke, og da var bilen fremdeles ikke fortollet.

Hvordan kan man sjekke om bilen har blitt fortollet?

Sent from my iPhone using Tapatalk

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA