Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Bilder og info om superladere som er under bygging.

Startet av Somni, torsdag 07. september 2017, klokken 08:05

« forrige - neste »

hstad

Sitat fra: SupaJay på tirsdag 18. juli 2017, klokken 11:11
Yes I have been trying since 9am. For such an expensive car, I am actually quite disappointed with the customer service I have received so far. I get no replies to emails, no one ever answers the phone, no one calls back.

Well, reading through earlier posts on the forum, this doesn't surprise me at all. This is one of the reasons I am doubting ever buying a Tesla.
Hvit VW E-UP!, ny 19.06.2015
Teknikkpakke og "panorama" soltak

Somni

E-Golf 2016 - 15.08.15
TMS 75D - 22.11.17

Rolf Gjerdsjø

Sitat fra: SupaJay på tirsdag 18. juli 2017, klokken 11:11
Yes I have been trying since 9am. For such an expensive car, I am actually quite disappointed with the customer service I have received so far. I get no replies to emails, no one ever answers the phone, no one calls back.

Such a pity since the car is so impressive but the follow up is not very good from my experience. :(

Which dealership are you using? I've ordered mine at Drammen, and have always gotten answers when contacting them, both on the phone and on emails.
2019 Tesla Model 3 LR AWD
2017 Tesla Model S 75D (solgt)

Bestilt: Polestar 2

morpheos

Nyheter? Utover endringene i premium?

Sent from my iPhone using Tapatalk

Bushy

Ja regner med det. Jeg og svigers har kjøpt en vær. Han litt etter. Jeg har overtalt han litt. Kjente ikke til tesla så mye fra før. Kommer fra Mercedes. Han vurderer å bare gi f i hele bilen. Syntes dette var så uryddig og rart opplegg
S75D sept. 17

morpheos

Hvis man er misfornøyd med Tesla etter dette så kan man egentlig bare gi opp, for dette har de holdt på med hele veien. Det kommer alltid noe nytt, sånn er det med en produsent som er opptatt av kontinuerlig forbedring av modellene. Hvis man skal vente på det beste eller optimale, så blir det aldri bil.

Lurer forøvrig på om Mercedes eller andre merker ville gitt rabatt til de som har bestilt pakken som ble endret (som ble billigere)? Jeg ble positivt overrasket over at bilen min plutselig ble 65k billigere. Det er supre biler - gled dere heller over det enn å irritere dere over innovasjon.

Bushy

Kan man sikkert si. Men få med en 60 åring som ikke gidder å følge med på alt nytt. Som ble med å snakket med 2 selgere som nektet for luft var mulig på 75. Og da dager senere er det inkl på alt...

PS. Det vil jeg ikke kalle innovasjon...
S75D sept. 17

morpheos

Ved tidligere anledninger så har endringer kommet like overraskende på dem som på oss. Men snakk med dem, bilen din er ikke produsert enda, så godt mulig det er mulig å få det med eller at du får det automatisk. Sånn var det med motoroppgraderingen som 75D fikk tidligere i sommer.

Bushy

Min er i produksjon. Så den kan de få beholde. Men hans kan kanselleres gratis enda. Så han kan bare gjøre om. Men ble veldig skeptisk. Men skal opp å snakke med dala mer i morgen.
Var foresten jeg som måtte vise tesla selgeren i går hva jeg snakket om med å vise deres egen hjemmeside...
S75D sept. 17

morpheos

Motoroppgraderingen fikk selv de som var i produksjon, så verdt å snakke med dem.

Men som sagt - hvis dette får han til å bli skeptisk så kan han like godt kansellere med en gang. Merk at det er ventet nyheter på fredag ;)

spirrevipp

Selvfølgelig kjipt når man går glipp av noe, men jeg synes det er meget bra at man automatisk fikk rabatt. Tror ikke det er så mange andre biler man kunne kjøpt hvor det var tilfelle.
2017 Model X 75D
2016 Model S 90D (Solgt)

morpheos

Triksing og triksing. Det er vel mer standardisering. At det medfører ulemper for de som ikke har det på bruktmarkedet? Sure. Det samme gjelder de som fikk biler rett før AP eller andre endringer. Å redusere antallet kombinasjonsmuligheter er for produksjonen i det lange løp.

spirrevipp

Enig i det, er vel snakk om strømlinjeforming og ikke triksing.

Men synes det er litt klønete av Tesla at det kommer justeringer såpass tett, kunne de ikke klart å samle endringene litt? Tenker da på siste ytelsesendring / oppgradert lader og det som kom nå.
2017 Model X 75D
2016 Model S 90D (Solgt)

morpheos

Ja, enig i det - virker litt lite koordinert

Somni

Synes det er rart de ikke sparte disse nyhetene til lanseringen av TM3, men hvis det kommer enda en stor nyhet i tillegg til dette er kaoset komplett.  ;D

Må innrømme at dette er spennende, og litt slitsomt å følge med på.
Når jeg får min bil skal jeg IKKE lese mer forum  ::) More driving, less whining.  :laugh:
E-Golf 2016 - 15.08.15
TMS 75D - 22.11.17

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA