Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Bilder og info om superladere som er under bygging.

Startet av Somni, torsdag 07. september 2017, klokken 08:05

« forrige - neste »

ModelS_Oslo88

Sitat fra: sjossang på torsdag 28. september 2017, klokken 22:28
Og nå i dag kl 1550 ankom bilen min til klargjøringssenteret. Har utlevering kl 12 i morgen.

Krysser fingrene og håper at alt går bra :)

Herregud! Nå er jeg typ den eneste som ikke har fått telefon om utlevering  :o ser ut som denne uken ryker for min del også  8)

TesLasse

Hadde utlevering i går. I drammen. Var kalt inn til kl 15.00. Var på plass kl 14.45, var forberedt på å måtte vente litt.
(Hadde reist langt - ca 20 mil, og levert min gamle bil i Oslo.)
Det varte og rakk, med stadige utsettelser. Kl 17.30 kom beskjeden om at jeg ikke ville få bilen utlevert. Den stod et annet sted - på Røyken. Jeg tilbød meg å hente den der, men det gikk ikke...
Fikk tilbud om lånebil hjem - leiebil. Ikke Tesla. Jeg ville heller ta toget, så det ble bestilt taxi til meg, som ikke kom, før toget var gått!
De tilbød seg å levere bilen hjem til meg, på lørdag....
Her makter Tesla bare ikke å ta unna for presset. Jeg var ikke den eneste som ikke fikk bil. Tipper 4 5 andre, mens jeg var der, og begynte å få bange anelser ganske tidlig. Det føltes unektelig som å være på legevakten -  mange folk som ventet, minimalt med info, bare å vente og se - og håpe!!
Hadde selv lest en del om disse prosessene tidligere, men tenkte at noen av dem kanskje var litt overdrevet - og at det ikke kom til å skje med meg. Men der tok jeg altså feil!
Da jeg endelig fikk snakket med "min mann" og etterlyste info om hvorfor bilen i tilegg ble 13000,- kr dyrere, kunne han ikke svare på det. Men han gav meg tilbudet om å kansellere kjøpet - om jeg ville, og miste depositumet på 30.000....

ModelS_Oslo88

Sitat fra: TesLasse på fredag 29. september 2017, klokken 18:05
Hadde utlevering i går. I drammen. Var kalt inn til kl 15.00. Var på plass kl 14.45, var forberedt på å måtte vente litt.
(Hadde reist langt - ca 20 mil, og levert min gamle bil i Oslo.)
Det varte og rakk, med stadige utsettelser. Kl 17.30 kom beskjeden om at jeg ikke ville få bilen utlevert. Den stod et annet sted - på Røyken. Jeg tilbød meg å hente den der, men det gikk ikke...
Fikk tilbud om lånebil hjem - leiebil. Ikke Tesla. Jeg ville heller ta toget, så det ble bestilt taxi til meg, som ikke kom, før toget var gått!
De tilbød seg å levere bilen hjem til meg, på lørdag....
Her makter Tesla bare ikke å ta unna for presset. Jeg var ikke den eneste som ikke fikk bil. Tipper 4 5 andre, mens jeg var der, og begynte å få bange anelser ganske tidlig. Det føltes unektelig som å være på legevakten -  mange folk som ventet, minimalt med info, bare å vente og se - og håpe!!
Hadde selv lest en del om disse prosessene tidligere, men tenkte at noen av dem kanskje var litt overdrevet - og at det ikke kom til å skje med meg. Men der tok jeg altså feil!
Da jeg endelig fikk snakket med "min mann" og etterlyste info om hvorfor bilen i tilegg ble 13000,- kr dyrere, kunne han ikke svare på det. Men han gav meg tilbudet om å kansellere kjøpet - om jeg ville, og miste depositumet på 30.000....

Jøss..... :o jeg fikk en telefon fra en litt overrasket dame i DNB i dag som spurte meg om jeg hadde endret bestillingen. Tesla hadde tydeligvis endret min finansiering til 1,2 millioner, opp fra 1,030. Jeg fortalte henne at jeg var like overrasket som henne... blir spennende å se om final invoice plutselig viser 1,2 millioner. Da blir det bråk  8)

sjossang

Og nå i dag kl 1550 ankom bilen min til klargjøringssenteret. Har utlevering kl 12 i morgen.

Og i dag kl 17 satt jeg i egen Tesla! Hurra for bursdag/jul/nyttår og alt på en gang :D
Tesla Model S 75D, (sept. '17)

ModelS_Oslo88

Sitat fra: sjossang på fredag 29. september 2017, klokken 19:59

Og i dag kl 17 satt jeg i egen Tesla! Hurra for bursdag/jul/nyttår og alt på en gang :D

Hurra! Gratulerer med ny bil  :D

SabreMan

Hentet ut bilen i dag. Ingenting å usette på lakk eller interiør. Fikk god innføring i bilen. Kjempefornøyd.
Model S 75. Bekreftet 20.07.17. Levert 29.09.17.

Marinius95

Flere som har fått endringer på final invoice? Jeg har fått første final invoice kreditert og fått en ny med høyere beløp.
Lånedokumentene og slikt ble signert med den første, så spent på hvordan dette skal ende...

Sent from my iPhone using Tapatalk

ModelS_Oslo88

Fikk Mail som bekrefter utlevering i kveld kl 22.00, flaks jeg er 28 og ikke 75 for å si det sånn ;) litt spess, men håper jeg får bilen min i kveld!   8) andre som har fått senkveld utleveringer i Drammen?  :D

RazAquato

Sitat fra: Marinius95 på lørdag 30. september 2017, klokken 01:54
Flere som har fått endringer på final invoice? Jeg har fått første final invoice kreditert og fått en ny med høyere beløp.
Lånedokumentene og slikt ble signert med den første, så spent på hvordan dette skal ende...

Sent from my iPhone using Tapatalk

Det er flere som feilaktig fikk dobbelt med rabatter, hvor en av de ble trukket fra i ettertid på 'final invoice2' ..

Men grunnlag for lån er vel order invoice?   Du har vel ikke fått høyere beløp på final invoice enn det som står på order?

steam

Sitat fra: ModelS_Oslo88 på lørdag 30. september 2017, klokken 08:18
Fikk Mail som bekrefter utlevering i kveld kl 22.00, flaks jeg er 28 og ikke 75 for å si det sånn ;) litt spess, men håper jeg får bilen min i kveld!   8) andre som har fått senkveld utleveringer i Drammen?  :D

Da ser det vel ut til at detblir over 2000 biler utlevert i september! 1949 utlevert når jeg skriver dette
Model S 75D 24. oktober 2017
- Premium, Luft, Glasstak, Skinn, Karbon, EAP, FSD

Reservasjon Modell 3 01.04.2016 04:40

- Jeg kan ingenting om bil

smurf

Spennende, bare et par timer til da....
2014 Hvit S85 Tech Panorama Luft HIFI Vinter Alarm P-sensor (solgt 2017)
2017 Hvit X100D 7seat kremfarget, Premium, oppgradert AP: Lev sen Nov -Des 2017. (Endret til sen oktober- november)

ModelS_Oslo88

Sitat fra: smurf på lørdag 30. september 2017, klokken 19:56

Spennende, bare et par timer til da....

Jepp, på vei dit nå. Best at ikke alle har dratt hjem  :o

ModelS_Oslo88

Nå har de toppet seg. Kommer meg til Tesla Drammen, og det er til min stor fortvilelse stengt! Hva i alle dager er det de holder på med.

geear

Sitat fra: ModelS_Oslo88 på lørdag 30. september 2017, klokken 22:08
Nå har de toppet seg. Kommer meg til Tesla Drammen, og det er til min stor fortvilelse stengt! Hva i alle dager er det de holder på med.
Denne venta jeg dessverre på, altså. Lett å være etterpåklok, men det var kanskje en smule naivt å tro at de skulle levere ut biler kl. 22 på en lørdagskveld? :-\
Kjøreglad skeptiker, praktiker, techfreak og BMW fanboy.

ModelS_Oslo88

Sitat fra: gr på lørdag 30. september 2017, klokken 22:29
Sitat fra: ModelS_Oslo88 på lørdag 30. september 2017, klokken 22:08
Denne venta jeg dessverre på, altså. Lett å være etterpåklok, men det var kanskje en smule naivt å tro at de skulle levere ut biler kl. 22 på en lørdagskveld? :-\

Jepp, enig i det, men det er jo ikke godt å vite hva en kan forvente med Tesla?  :( Forsøkt å ringe flere ganger i dag og sendte Mail, fikk ikke noe svar. Tenkte da, fæn heller så kjipt om det faktisk stemmer. Altså uansett hva så tar jeg ikke på meg noe skyld her. Hva holder de på med når de sender ut slike Mail til kunder og ikke greier å gi noe informasjon? Sorry men det er bare for dårlig fra Tesla.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA