Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Bilder og info om superladere som er under bygging.

Startet av Somni, torsdag 07. september 2017, klokken 08:05

« forrige - neste »

olabt

Sitat fra: Rolf Gjerdsjø på fredag 22. september 2017, klokken 00:01
Og i kveld kom endelig telefonen til meg også (etter litt masing på DS de siste dagene), hentes i Røyken på lørdag kl 11. Er det noen som har hentet der, og som vet om jeg må forholde meg til en dårlig opplyst plasthall eller noe sånt?

Er bedre å hente der enn hos tesla er mitt inntrykk.

Da har de hvertfall klargjort bilen ordentlig
Tesla Model X 90D - 15.9.2017
Nissan Leaf - 25.07.2012
Tesla Model 3 reservasjon 31.3.2016
Outlander PHEV 2016 - 7.10.2015 - Solgt
Tesla Model X reservasjon #2245 - Kansellert

fem

Sitat fra: Rolf Gjerdsjø på fredag 22. september 2017, klokken 00:01
Og i kveld kom endelig telefonen til meg også (etter litt masing på DS de siste dagene), hentes i Røyken på lørdag kl 11. Er det noen som har hentet der, og som vet om jeg må forholde meg til en dårlig opplyst plasthall eller noe sånt?
På Røyken får du utlevert bilen i et ganske dårlig opplyst bygg av type parkeringshus. Så ta med egen lykt.

akseln

Hjelper det å mase på DS? Det virker litt som at DS kun forsøker å gi et svar på status uten mulighet til å påvirke hva som faktisk skjer. Skulle gjerne visst mer om hvordan de faktisk planlegger og prioriterer (eller om de faktisk gjør noe som helst før bilen står hos forhandler og at all logistikken er helt tilfeldig).

Min bil har gått fra "august, tidlig september" -> "sent august, september" -> "28.8 - 12.9" og nå står det "29.9 - 6.10".

Rolf Gjerdsjø

Sitat fra: akseln på fredag 22. september 2017, klokken 08:46
Hjelper det å mase på DS? Det virker litt som at DS kun forsøker å gi et svar på status uten mulighet til å påvirke hva som faktisk skjer. Skulle gjerne visst mer om hvordan de faktisk planlegger og prioriterer (eller om de faktisk gjør noe som helst før bilen står hos forhandler og at all logistikken er helt tilfeldig).

Min bil har gått fra "august, tidlig september" -> "sent august, september" -> "28.8 - 12.9" og nå står det "29.9 - 6.10".

Selve logistikken er preget av kaos akkurat nå, men mitt inntrykk er at dersom bilen faktisk står i klargjøring så hjelper deg å snakke med dem for å sette fortgang. I mitt tilfelle handlet det også om at jeg faktisk er bortreist hele neste uke, slik at om jeg ikke fikk den senest i morgen så er neste åpning på fredag. Det ville medført at den hadde tatt opp plass hos dem i flere dager unødvendig, så mistenker at det hjalp for å få den ut fort.
2019 Tesla Model 3 LR AWD
2017 Tesla Model S 75D (solgt)

Bestilt: Polestar 2

akseln

Godt poeng. Er nok ikke noe poeng å mase før bilen er i Brummundal. Tipper de frakter bilene opp dit ganske tilfeldig fra bilene på kaia i Drammen.

ModelS_Oslo88

Har ikke funket for meg hvertfall, bilen står i Drammen, uvisst når den skal leveres.. regner med "en gang neste uke". Snakket med DS to ganger denne uken.

OddiS

Sitat fra: ModelS_Oslo88 på fredag 22. september 2017, klokken 12:27

Har ikke funket for meg hvertfall, bilen står i Drammen, uvisst når den skal leveres.. regner med "en gang neste uke". Snakket med DS to ganger denne uken.

Samme her! Jeg har også snakket med DS et par ganger denne uken. Bilen står bare i drammen, og venter på å bli kjørt til røyken for klargjøring.

akseln

askerramp

Hentet bilen for en uke siden i Røyken. God service! Kun et lite hakk i et deksel, som Tesla selv opplyste om. Ellers ingen andre feil/mangler. Har allerede mottatt mail om servicetime for å bytte deksel. Fornøyd med et smykke av en bil!

Rolf Gjerdsjø

Hentet i Røyken i går, og selve bilen så bra ut, ingen riper eller andre ting. Men servicen der ute var ikke mye å skrive hjem om, fikk bare beskjed om at nøklene lå i bilen, og bare kjør når jeg har sett på den. Et problem, som nok hadde blitt avdekket hadde DS tatt seg bryet med å faktisk gå igjennom bilen sammen med meg, var at Type 2-kabelen manglet. Denne må jeg nå få "en gang til uka" ifølge en jeg snakket med nede hos Tesla Drammen i går ettermiddag. Håper bare jeg slipper å krangle om dette.

Rolf Gjerdsjø

For å svare meg selv, inntrykket har løftet seg litt, dro innom Tesla Drammen, ble møtt av hyggelige folk som tryllet frem ny kabel på 5 min.  :+1:

OddiS

Ringte DS igjen i dag. Fortsatt ikke noe nytt, bilen min har nå stått på kaia i drammen i en uke for å vente på transport til klargjøring i røyken. Nå som det er så nære men alikevel så uvisst, er ventetiden uutholdelig.

akseln

Min er heldigvis ankommet Brummundal, så da nærmer det seg slutten på ventetiden  :+1:

eivind79

Sitat fra: OddiS på mandag 25. september 2017, klokken 13:23
Ringte DS igjen i dag. Fortsatt ikke noe nytt, bilen min har nå stått på kaia i drammen i en uke for å vente på transport til klargjøring i røyken. Nå som det er så nære men alikevel så uvisst, er ventetiden uutholdelig.
Du er heldig som har bil på kai i Norge iallefall, ifølge DS har vår stått på kai i Belgia siden 5. sept og venta på båt  :o

ModelXoslo

Etter at min var ankommet drammen 12.09 ringte jeg og fikk beskjed om at jeg kunne hente den fra 21.09. Hentet 23.09 og var ganske fornøyd med overtakelsen. Hadde minimal skjevhet i FWD, som de sa at de kunne rette om jeg ville(var ikke store nivåforskjellen). Fant riper i den ene sølvlisten under det ene vinduet, og dette ble tatt bilde av og jeg fikk beskjed om at jeg ville ringes for å ordne.

Annet enn at han som leverte ut bilen ikke visste hva chademo adapter er, og trodde det var kabelen jeg hadde i bilen, og at han generelt ikke kunne veldig mye så er jeg fornøyd.

Bilen er fantastisk, og det eneste som irriterer er at chademo adapteret har økt så mye i pris hos tesla, og at det er vanskelig å få tak i via TOCN.

X75D bestilt - Sent august - September levering

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA