Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Bilder og info om superladere som er under bygging.

Startet av Somni, torsdag 07. september 2017, klokken 08:05

« forrige - neste »

morpheos

Jeg har også et syvdagersvindu, men det hjelper lite når de bare skyver det lengre og lengre bak..

mthoring

Sitat fra: askerramp på onsdag 06. september 2017, klokken 16:29
[...]
Virker som flere biler nå ankommer via Colorline Larvik. Stod mange biler på kaien der i går kveld, som er borte i dag. Webkamera: http://selarvik.no/larvik-havn---live.html

...og der tok den feeden kvelden :D
(http://51.174.164.16:8129/video3.mjpg?resolution=1280x720&compression=50)
S75D MCU1/HW3 - prod 27/8/17

Teslus

Sitat fra: askerramp på onsdag 06. september 2017, klokken 16:29
Fikk mail av delivery i dag, ny estimert levering siste halvdel av september.  :-1-: Men de skrev også at jeg ville få ny faktura før utlevering, etter justering mot dollarkurs  :+1:
Har Tesla med dette sagt at det kommer en dollarkurs-justering i løpet av september? Det er jo i så fall supert! :D

steam

Sitat fra: Sebastian Sandtorv på onsdag 06. september 2017, klokken 18:02
Sitat fra: askerramp på onsdag 06. september 2017, klokken 16:29
Fikk mail av delivery i dag, ny estimert levering siste halvdel av september.  :-1-: Men de skrev også at jeg ville få ny faktura før utlevering, etter justering mot dollarkurs  :+1:
Har Tesla med dette sagt at det kommer en dollarkurs-justering i løpet av september? Det er jo i så fall supert! :D

Njaa, dette er vel mest sannsynlig den dollarjusteringen fra 22.07ish?
Model S 75D 24. oktober 2017
- Premium, Luft, Glasstak, Skinn, Karbon, EAP, FSD

Reservasjon Modell 3 01.04.2016 04:40

- Jeg kan ingenting om bil

johnpettermellin

Sitat fra: steam på onsdag 06. september 2017, klokken 18:20
Sitat fra: Sebastian Sandtorv på onsdag 06. september 2017, klokken 18:02
Sitat fra: askerramp på onsdag 06. september 2017, klokken 16:29
Fikk mail av delivery i dag, ny estimert levering siste halvdel av september.  :-1-: Men de skrev også at jeg ville få ny faktura før utlevering, etter justering mot dollarkurs  :+1:
Har Tesla med dette sagt at det kommer en dollarkurs-justering i løpet av september? Det er jo i så fall supert! :D

Njaa, dette er vel mest sannsynlig den dollarjusteringen fra 22.07ish?

Justeringen 22.07 var jo ikke en dollarjustering, men en sentral prisjustering fra Tesla. Med andre ord, prisen ble justert uavhengig av valuta.


Sent from my iPhone using Tapatalk

askerramp

Mulig jeg tar feil at dette er en dollarjustering. Jeg fikk dette for en uke siden og står spesifisert som "Adjusted Price Reduction". Jeg fikk lite/ingen prisjustering i juli etter endring av utstyrspakker, så kan godt hende dette er tilsvarende det jeg "burde ha fått da".

spirrevipp

Høres ut som det bare er fra juli-justeringen. Jeg fikk den første justeringen samtidig som den ble oppdatert i konfiguratoren, den andre kom først for en ukes tid siden. Siden disse havnet på forskjellige koder ("Showroom discount" og "Adjusted price reduction") ligger den første justeringen dobbelt siden den er med på begge.
2017 Model X 75D
2016 Model S 90D (Solgt)

Trikkern

Sitat fra: askerramp på onsdag 06. september 2017, klokken 16:29
Virker som flere biler nå ankommer via Colorline Larvik. Stod mange biler på kaien der i går kveld, som er borte i dag. Webkamera: http://selarvik.no/larvik-havn---live.html

Møtte en lastebil med 8 stk model s i stad fra larvik mot drammen. Ser ut som det kom et nytt lass i dag  :D skal bli artig å se statistikken over utleveringer i septemper  :)
2017 Model X75D.
2014 Nissan e-NV200 Varebil. 
2015 Mercedes B Electric Drive. Solgt
2013 Toyota Rav4 EV. Solgt
3,9kw solceller på taket.

andreasmj

Sitat fra: Trikkern på onsdag 06. september 2017, klokken 20:54
Sitat fra: askerramp på onsdag 06. september 2017, klokken 16:29
Virker som flere biler nå ankommer via Colorline Larvik. Stod mange biler på kaien der i går kveld, som er borte i dag. Webkamera: http://selarvik.no/larvik-havn---live.html

Møtte en lastebil med 8 stk model s i stad fra larvik mot drammen. Ser ut som det kom et nytt lass i dag  :D skal bli artig å se statistikken over utleveringer i septemper  :)
Møtte også på en lastebil som svingte av i Sandvika, men samtlige hadde nosecone så det var nok innbyttebiler...

Ikke sikkert det var samme lastebil :)
XLRD - F1565XX Utlevert 05.11.2019
X90D - F0565XX Utlevert 21.09.2017 | Solgt 06.11.2019
S85D - P0725XX Utlevert 12.05.2015 | Solgt 14.08.2017

MrAxxon

Min har endret status fra å ankommet fabrikken i Tilburg, til Din Tesla har ankommet havnen i Europa. Din Tesla vil snart være i transitt til leveringsstedet.

Hvilken havn i Europa snakker de om tro? Er det Zeebrugge, eller har den kommet seg til havnen i Norge?
PS! Har ikke fått noen treff på uecc
Tesla hvit S75D bekreftet 28.06.2017
Levering sept/tidlig oktober

akseln

Det er nok Zeebrugge, men dessverre så betyr den statusen null og niks. Min bil har hatt denne statusen siden 6. juli og står fortsatt i "havnen i Europa". Det betyr bare at nå starter den lange venteperioden der ingen har peiling hvor bilen faktisk befinner seg :-)

Belloq

Sitat fra: MrAxxon på onsdag 06. september 2017, klokken 21:50
Min har endret status fra å ankommet fabrikken i Tilburg, til Din Tesla har ankommet havnen i Europa. Din Tesla vil snart være i transitt til leveringsstedet.

Hvilken havn i Europa snakker de om tro? Er det Zeebrugge, eller har den kommet seg til havnen i Norge?
PS! Har ikke fått noen treff på uecc
Det skal være Zeebrugge, fikk samme meldingen som deg for noen dager siden. Vi har bestilt rund samme tid også. Selgeren påstod min var fremdeles på båt til Belgia , mens delivery sa at bilen var ankommet Belgia. Satser på Delivery har rett, går en båt i dag fra Zeebrugge i dag fikk jeg beskjed om fra uecc. Får dessverre ikke treff på rammenr , så da blir det vel neste båt.
P85 2014

MrAxxon

ARABIAN BREEZE har avgang 8.sept fra Zeebrugge, som ser ut til er neste avgang. Men har jo lest at det er ankommet biler til Larvik med andre selskap enn UECC, er jo ganske mange som venter på ny bil her i landet om dagen, så mulig de benytter andre leveringsmåter enn det som er normalt.
Tesla hvit S75D bekreftet 28.06.2017
Levering sept/tidlig oktober

mhtofte

Har endeleg fått final invoice med 29.09 som dato. Nokon som veit om denne datoen pleier å stemme?


Sent from my iPhone using Tapatalk

oleredv

Sitat fra: MrAxxon på torsdag 07. september 2017, klokken 09:08
ARABIAN BREEZE har avgang 8.sept fra Zeebrugge, som ser ut til er neste avgang. Men har jo lest at det er ankommet biler til Larvik med andre selskap enn UECC, er jo ganske mange som venter på ny bil her i landet om dagen, så mulig de benytter andre leveringsmåter enn det som er normalt.

Det renner inn med bilar alle veiar no tydligvis. Det er observert bilar på kaiene i Larvik, Kristiansand og Bergen. Så både Color Line og Fjord Line blir brukt i tillegg til UECC :) Samtidig vart det for kort tid sidan posta på FB at Baltic Breeze kjem med 640 (!) Teslaer til Drammen 18-19.09 .
Tesla Model S 75D i bestilling (bekr 01.08) - utlevering 13.12
Tesla Model S 70D - solgt

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA