Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Bilder og info om superladere som er under bygging.

Startet av Somni, torsdag 07. september 2017, klokken 08:05

« forrige - neste »

morpheos

Meh - skal man legge på lakkbeskyttelse etter levering så er all den poleringen bortkastet, pluss at det gjør det mer tidkrevende å legge lakkbeskyttelse. Spurte om de kunne vaske bilen men spare seg for gnukkingen, men fikk da et skjema der man bla. må undertegne på at Tesla ikke er ansvarlig for riper etc. Prøvde å få bekreftet at dette gjaldt skader ETTER at jeg hadde fått bilen, men det fikk jeg kun muntlig. Gitt tilstanden en del biler er utlevert med, så er det lite aktuelt å signere på noe sånt.

sjossang

Ah, glemte å si at jeg pratet om innsiden av bilen! :)

Tilstand utvendig må jo være "shine" hvis jeg skal klare å se noen defekter - jeg er jo ikke en proff på lakk.
Tesla Model S 75D, (sept. '17)

Marinius95

Dere som har fått Final Invoice, har dere fått valuta justering? Leser at andre har fått både valuta justering og discount. Ettersom dollaren har sunket med nesten 1 krone fra jeg bestilte i slutten av Juni, er det jo ganske store summer vi snakker om. Noen som kan utdype?

Sent from my iPad using Tapatalk

kroken79

Jeg har ikke fått noen annen endring enn kr -24 450 i "showroom discount".
Vet ikke om valutajusteringen er med i denne posten?
S75D levering i august-sept,
Bekreftet 29.05.17

petterh

Jeg har i dag fått "Adjusted Price Reduction" på kr 41 400,-
Vises i "View spec", har ikke fått final invoice.
TMS 75D bekreftet 18/7.

Marinius95

Jeg har også fått dette på samme beløp som showroom discount.
Bekreftet i slutten av Juni.

kroken79

Følger litt med inne på http://teslastats.no/ for dagens registrerte biler. Det er sikkert en egen tråd på dette, men skjønner ikke logikken med skiltnumrene som deles ut? Går ikke dette fortløpende over hele landet?

Noen som vet?
Bekreftet 29.05.17

kroken79

Sitat fra: petterh på torsdag 31. august 2017, klokken 09:02
TMS 75D bekreftet 18/7.

Gikk inn på view spec selv, og da får jeg også opp dette;
Showroom Discount(24.250)Adjusted Price Reduction(24.250)
Altså 48 500,- totalt.
Bekreftet 29.05.17

oleredv

Sitat fra: kroken79 på torsdag 31. august 2017, klokken 11:13
Følger litt med inne på http://teslastats.no/ for dagens registrerte biler. Det er sikkert en egen tråd på dette, men skjønner ikke logikken med skiltnumrene som deles ut? Går ikke dette fortløpende over hele landet?

Noen som vet?

Det er forskjellige seriar ved dei forskjellige trafikkstasjonane/bilforhandlerane. Så skiltnummera vil variere utifrå kva distrikt bilen er registrert i.
Tesla Model S 75D i bestilling (bekr 01.08) - utlevering 13.12
Tesla Model S 70D - solgt

-Xee-

TMS 75D bekreftet 18/7.

Spec?

ModelXoslo

Dette er kun prisreduksjonene fra da tesla gikk ned i pris på 75D, og ikke noe rabatt pga valuta.

Jeg sjekket view spec i dag etter å ha sett dette, men prisene har bare oppdatert seg til nøyaktig samme sum som da jeg var hos tesla og sjekket rett etter at prisjusteringen var kommet for noen uker tilbake.

Bekreftet 25. Juni og har nå fått dato 14-28 september, så tviler, men håper på en liten valutabonus før jeg får bilen!
X75D bestilt - Sent august - September levering

petterh

Sitat fra: -Xee- på torsdag 31. august 2017, klokken 11:40
TMS 75D bekreftet 18/7.

Spec?
Alt unntatt FSD og 7 seter

morpheos

Sweet Jesus - sjekket MyTesla nå, og fant denne:

Showroom Discount (64.250)
Adjusted Price Reduction (87.800)

Prisen på fullspekket (6-seter, AP2, FSD, Pearl White, Ultra White + karbon, Premiumpakke, Vinterhjul) er nå nede i rundt 890' laken.

akseln

Dette er nok en feil og regner med en av disse tas bort. Flere som har opplevd dette i natt.

Jeg har også Adjusted Price Discount på 87.800,-, men kun 1.550,- på showroom discount.

Har du fått final invoice? 

morpheos

Awh, crap :(

Nei, ikke fått final invoice enda.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA