Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Bilder og info om superladere som er under bygging.

Startet av Somni, torsdag 07. september 2017, klokken 08:05

« forrige - neste »

kroken79

Bilen min har ankommet Drammen?!
Sjekket nå UECC;
   DRAMMEN   VESSEL ARRIVED   28.08.2017 07:00
Det er håp!

Så får vi se hva Delivery vet ;)

(Bekreftet 29.05)

Edit: kommer faktisk ikke gjennom hos verken Delivery eller kundeservice på tlf...

Edit2: kom gjennom til dem, men de sitter ikke på noe info om ankomst til landet før bilen er av båten og "scannet".
S75D levering i august-sept,
Bekreftet 29.05.17

Gjertsen84

Kult :) Jeg bekreftet også 29.5. Ikke noe treff hos UECC enda.

kroken79

Sitat fra: Gjertsen84 på mandag 28. august 2017, klokken 13:28

Det er jo veldig pussig... er det model S eller X du har bestilt?
Bekreftet 29.05.17

jemer

Sitat fra: kroken79 på mandag 28. august 2017, klokken 16:16
Sitat fra: Gjertsen84 på mandag 28. august 2017, klokken 13:28

Det er jo veldig pussig... er det model S eller X du har bestilt?

Det viste seg vel litt tidligere i tråden at treff på UECC var litt bingo. Noen får det, andre ikke... (Når jeg kryssjekket med VINs registrert på teslastats.no så kom noen opp men ikke alle).

Jeg bekreftet 23.05, og har fått treff, men fortsatt bare "arrived", ikke lastet av. Better luck tomorrow antar jeg. Var det noen som visste hvor lang tid Drammen har fra de har bilen til de leverer ut?

Tesla Model S 100D, Deep Blue. Lev aug 2017

morpheos

Virker som UECC henger litt etter. Fikk treff lørdag på at den var kommet til Zeebrügge, men ikke lengre, så antok at den ikke rakk båten. Nå fikk jeg imidlertid endring, og i følge UECC ankom den Drammen i dag tidlig, så kom tydeligvis fredag og rakk Arabian Breeze.

Bekreftet 19. juni; Model X90D (designet selv, ikke inventory).

kroken79

Da var bilen av båten kl 20:00 i kveld :+1:
Har et ørlite håp om å få hentet bilen til helgen, da jeg skal østover uansett. Bilen er egentlig bestilt til Bergen.
Prøvde å få dem til å svare på hvor lang tid det tok med videre prosess, men fikk bare vage svar. Virket som det ikke blir noe mer konkret før de har registrert den inn i sine systemer.
Nå er det ikke lenge før i hvert fall. Føler meg som en 6 åring på lille julaften... :P
Bekreftet 29.05.17

morpheos

Sitat fra: kroken79 på mandag 28. august 2017, klokken 21:41
Har et ørlite håp om å få hentet bilen til helgen, da jeg skal østover uansett. Bilen er egentlig bestilt til Bergen.
Prøvde å få dem til å svare på hvor lang tid det tok med videre prosess, men fikk bare vage svar. Virket som det ikke blir noe mer konkret før de har registrert den inn i sine systemer.
Nå er det ikke lenge før i hvert fall. Føler meg som en 6 åring på lille julaften... :P

Ditto! Er egentlig klar for å reise og hente nåååå, men det var det med jobb da.. min var også av båten kl 20, men tviler på utlevering før neste uke..

Edit: hahaha, stått på 18. august - 4. september lenge nå, og når bilen endelig er i landet, da endrer den seg til 9-16 september.. fuck you very much MyTesla..

zendar

Sitat fra: morpheos på mandag 28. august 2017, klokken 23:27

Ditto! Er egentlig klar for å reise og hente nåååå, men det var det med jobb da.. min var også av båten kl 20, men tviler på utlevering før neste uke..

Edit: hahaha, stått på 18. august - 4. september lenge nå, og når bilen endelig er i landet, da endrer den seg til 9-16 september.. fuck you very much MyTesla..
Bestilt: Tesla Model S 75D
Reservert: TM3 (31.mars 2016)

kroken79

Sitat fra: morpheos på mandag 28. august 2017, klokken 23:27

Bekreftet 29.05.17

jemer

Da fikk jeg telefon fra delivery - kan hente om en uke. Lurer litt på hva de skal bruke den uka på å gjøre klar, men sånn er det. Må vel innse at det ikke er eneste bilen som skal klargjøres.
Tesla Model S 100D, Deep Blue. Lev aug 2017

Rolf Gjerdsjø

Sitat fra: morpheos på mandag 28. august 2017, klokken 17:06
Virker som UECC henger litt etter. Fikk treff lørdag på at den var kommet til Zeebrügge, men ikke lengre, så antok at den ikke rakk båten. Nå fikk jeg imidlertid endring, og i følge UECC ankom den Drammen i dag tidlig, så kom tydeligvis fredag og rakk Arabian Breeze.

Bekreftet 19. juni; Model X90D (designet selv, ikke inventory).

Håper også at det bare er at den henger litt etter, har ikke sett noenting på UECC sin søkeside ennå, og ifølge final invoice så er estimert dato 7/9. Utlevering Drammen, Model S75D, bekreftet 13/6.
2019 Tesla Model 3 LR AWD
2017 Tesla Model S 75D (solgt)

Bestilt: Polestar 2

Rolf Gjerdsjø

Sitat fra: jemer på tirsdag 29. august 2017, klokken 11:01
Da fikk jeg telefon fra delivery - kan hente om en uke. Lurer litt på hva de skal bruke den uka på å gjøre klar, men sånn er det. Må vel innse at det ikke er eneste bilen som skal klargjøres.

Klargjøring gjøres etter hva jeg har skjønt i Belgia, så her i Norge er det stort sett bare transport og papirarbeidet som skal gjøres. Men det blir satt av endel tid til utlevering pr. bil har jeg skjønt, og det er nok endel som venter på sin nå, særlig med tanke på at de første bilene med både rentekampanje og prisnedganger begynner å ankomme.
2019 Tesla Model 3 LR AWD
2017 Tesla Model S 75D (solgt)

Bestilt: Polestar 2

morpheos

Kommer vel veldig an på hvor mye tid det er mellom ankomst Belgia og transport videre. Min ble levert fredag kveld og sendt på båt mer eller mindre med en gang, så tviler på at det ble gjort så mye klargjøring.

kroken79

Det de sa på delivery var at de bl.a. Polerer ekstra godt før den leveres ut...
Dette var fordi "her i Norge gjør vi det litt ekstra nøye", det er jo bra ;)
Min var på klargjøring 1 uke i Belgia, så stod den 2 uker og ventet på båt.
Bekreftet 29.05.17

sjossang

Jeg har sett noen biler før de blir klargjort, og jeg må si at jeg var ganske sjokkert over tilstanden. Om det var støv/skitt fra fabrikken eller transporten kan jeg ikke si, men ingen tvil om at det må gjøres en skikkelig jobb før bilen går ut til kunden!
Tesla Model S 75D, (sept. '17)

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA