Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Viktig informasjon om KAMPANJERENTA! 0.25%

Startet av Hakon_b, tirsdag 29. august 2017, klokken 22:57

« forrige - neste »

Sandvika

Du har vel egentlig ikke forklart i det hele tatt hvorfor du syntes det var på sin plass å være frekk mot trådstarter, men jeg tror jeg forstår hva du mener.  :laugh:

Tesla har nå en market cap på 500mrd, vi bør være forbi å anse bedriften som et idealistisk prosjekt og brukerne som beta-testere.

bmw2002

Selvfølgelig skal bilen takle at bilen foran har hengerfeste. Har to biler med autopark og ingen av dem har noen problemer med dette.

Folk flest forventer vel at Tesla er like bra som andre biler som koster en brøkdel av prisen.

Men det er jo Teslas policy å sende ut halvferdige produkter flere år før de fungerer skikkelig. Og det er sikkert greit for entusiaster, men ikke for folk flest.

Softblue

Autopark er utprøvd mellom 2 Model S, og de har jo som kjent ikke hengerfeste.  :laugh:
2015 Mercedes Benz B Electric Drive, Urban.
70.000 elektriske kilometer.

Øyvind.h

Egentlig ganske merkelig at de på den ene siden latterliggjør tradisjonelle bilprodusenter så til de grader, mens de samtidig gjør idiotiske og unødvenige småfeil.
Mercedes EQC AMG 2020
Model Y Performance bestilt
x Tesla Model X90D 2016
x Kia eNiro 2019
x Tesla Model S 90D 2016
x Nissan Leaf mars 2012
x Model S aug 2013

Spinner

Sitat fra: Hakon_b på søndag 02. juli 2017, klokken 15:57Brukte autoparkeringen når jeg skulle lukeparkere bilen i går, og den krasjet da inn i hengerfeste på bilen foran og trykket inn skiltet på bilen min.
Var det flatt, eller i en bakke?

Hodetelefoner

Helt normalt at biler ikke ser hengerfeste. Gjelder ikke bare Tesla.  Står også i manualen.  Men alltid noen som kjører utenfor kanter etc også. "Sensorene fungerte ikke"....

cra

Har sett mange biler som garantert ikke har noen form for automatikk med slepekrok-bulk i skiltet, så jeg tror nok biler med automatikk gjør en bortimot like god jobb på slike parkeringer som vi mennesker gjør!  ;D
Tesla Model S75D 30/6/17
Tesla Model S85 26/3/14-30/6-17, 82500km
Leaf 9/5/12
Think City, Har ACTIA diagnoseapparat.
Sykkylven (Sunnmøre)

Rolf Gjerdsjø

Et lite spm bare, er autoparkering på Model S heltautomatisk, dvs. at bilen også kontrollerer gass og bremser selv? Jeg har autoparkering på firma-Mondeoen min, men der må jeg stå for pedalarbeidet mens bilen svinger nemlig.
2019 Tesla Model 3 LR AWD
2017 Tesla Model S 75D (solgt)

Bestilt: Polestar 2

turfsurf

Model Y Performance Pearl White - i bestilling
I-Pace HSE Corris Grey 2019 - The Englishman
i3 120Ah Imperial Blue 2019  - city fun
x - Model X 100D Pearl White 2017 - Flying Circus
x - Model X 90D premium - kansellert
x - Stormtrooper i3 2015 (lobotomized perfection)
x - Pearl White S 85D 2015 (Release Candidate)
x - Pearl White S 85 2013 (Beta)

daktari

Faktisk så helautomatisk at den både rygger og så kjører fremover for å rette opp helt selv også. Ingen input nødvendig overhodet etter aktivering. Unntatt redde en evnt feilberegning.

alda

Sitat fra: daktari på tirsdag 04. juli 2017, klokken 19:05
Faktisk så helautomatisk at den både rygger og så kjører fremover for å rette opp helt selv også. Ingen input nødvendig overhodet etter aktivering. Unntatt redde en evnt feilberegning.
Viktigt att följa med ja, den ser inte allt... Små och smala objekt som dragkrokar, stolpar och liknande verkar det som den har svårt att upptäcka... Var en på globala FB-gruppen som backade in i en stolpe på sin egen parkeringsplats:
Citroen C-Zero 2015 - "Lilla Blå"   - solgt 03/20
Tesla Model S60D 2016 (20.09) - "Big Blue"
-Reservert Tesla Model 3 03/18 - kansellerad
-Peugeot E-208 2020 (03.03) - "Flash"

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA