Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

lys

Startet av Christopher Neumann Ruud, mandag 21. august 2017, klokken 19:48

« forrige - neste »

lunitiks

Rapporterte bilen "ingen" fartsgrense? OMG *sikle* autosteer i 270 km/t  :o
2015 Tesla Model S 70D
2014 Nissan Leaf 6,6 kW

tkjoerlaug

Maxfart på 60-75 batteri er vel 225km/t og 85-100 batteri går til 250km/t. Må være bratt nedover for å få 270km/t :-)

bjornb

Sitat fra: jlan på torsdag 29. juni 2017, klokken 20:04
Som nevnt i X forum opplevde jeg i dag (med 17.24.30) at bilen rapporterte følgende fartsgrenser opptil flere ganger i to tunneler med 80 km/t grense og ingen fartsgrense skilt: 100, 80, 70, 50, 30 og ingen.

Jeg opplevde det samme i festningstunnelen i Oslo, jeg fikk opp 30, 50 og 70 som fartsgrense i tunnelen. Det virket nesten som den basert på posisjon viste fartsgrenser på veier som ligger over tunnelen eller noe..
Tesla Model S 90D AP2/HW2 - levert Des 2016.
Reservert Model 3 - 31.03.2016

Christopher Neumann Ruud

Sitat fra: Christopher Neumann Ruud på torsdag 29. juni 2017, klokken 19:42
... Og i dag så plutselig var local-roads- begrensningene fjernet, men da også autojustering av fartsgrense. Ble sikkert fjernet i moderskipet pga unøyaktige opplysninger?
...og der var den tilbake igjen... Forstå det den som kan...

Hodetelefoner

Alle restriksjoner er borte her. Så det var vel en bug. Som varte noen dager. For noen oppdateringer siden, så var lysene mine helt på bærtur, men bare i noen dager. Ser ut som det samme har vært tilfelle her.
Nå venter jeg bare på at de skal fjerne at viftene går med en gang man setter på max battery power. Eller. Viftene går ikke før man "starter bilen".  Etter det, går de konstant, uansett hastighet og hvor lenge det er igjen til batteriet er varmt.

Christopher Neumann Ruud

Oppførselen er den samme på 17.23.17, så det er noe som har skjedd med kartgrunnlaget og fallback-koden de ikke har klart å rette.

Muffinman

Sitat fra: KristofferH på mandag 03. juli 2017, klokken 04:53
Alle restriksjoner er borte her. Så det var vel en bug. Som varte noen dager. For noen oppdateringer siden, så var lysene mine helt på bærtur, men bare i noen dager. Ser ut som det samme har vært tilfelle her.
Nå venter jeg bare på at de skal fjerne at viftene går med en gang man setter på max battery power. Eller. Viftene går ikke før man "starter bilen".  Etter det, går de konstant, uansett hastighet og hvor lenge det er igjen til batteriet er varmt.
Noe kødd med styring av kjøling må det være ihvertfall, med mindre det er noe feil med min bil. Det er ikke kult å stå på superlader i 36 grader uten kjøling whatsoever av batteriet.

Thor2014

Min stod på SC i går. 20 grader ute. Hørtes ut som et propellfly under takeoff.
Her spares det ikke på kjøling

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA